„Pozemky včetně vil jsme začali postupně kupovat od roku 2003, kdy už ale domy byly ve značně špatném technickém stavu. Bohužel, od té doby se zatím nepodařilo nalézt takové řešení, které by umožnilo projekt zahájit," uvedl ředitel společnosti Lordship Václav Matoušek. Na otázku, kdy a zda vůbec by se na pozemku začalo stavět, podle něj v tuto chvíli nelze odpovědět.

Změny v projektu 

Od posledního projektu, který počítal s jednou velkou budovou, investor ustoupil na začátku roku 2015. Vítězem soutěže na nový projekt se stal architekt Vít Máslo ze společnosti CMC architects. Jeho kancelář se podílela i na koncepční rozvaze nazvané Městská třída Letná – Prašný most, kterou zadal Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR) v roce 2014.

Podle Matouška by měl každou z pěti budov navrhnout jiný architekt, přičemž zvenčí by měly podobný vzhled. „Jednáme s takovými osobnostmi současné české architektury jako jsou například Eva Jiřičná, Josef Pleskot, Karel Mrázek či Pavel Hnilička. Ustavíme také komisi, která bude návrhy posuzovat. Jedno z poradních míst jsme navrhli i historikovi architektury Zdeňku Lukešovi," dodal Matoušek.

Komplikované území 

Architekt Máslo označil území, které z jedné strany lemuje železniční trať a z druhé rušná třída Milady Horákové, za velmi komplikované. „Praze 6 jsme navrhovali, že by se některá z vil mohla zachovat. Jenže dneska nejdou ani pronajmout, přestože nájemné v nich je poměrně nízké," doplnil Máslo. Podle něj je obnova budov ve středu města prospěšná. „Dnes se zde staví čím dál méně, stavby se vystrkují na periferii," dodal.

V úrovni ulice se počítá s obchody, restauracemi nebo odpočinkovou zónou, v dalších podlažích by byly kanceláře. Máslo by si zde dovedl představit také byty, to však naráží na legislativní překážky, především hlukovou vyhlášku.

Nová architektura má vznikat

Výška domů by neměla přesáhnout 28 metrů, střecha by tak podle požadavku IPR dosahovala úrovně bytového domu Molochov, který stojí vedle stadionu Sparty směrem k Letenskému náměstí.

Novou podobu projektu zhodnotil také přítomný radní pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). „Jsem zastáncem toho, aby v Praze nová architektura vznikala, protože město by nemělo být zakonzervovaným skanzenem. Jsem rád, že investor projekt upravuje tak, aby nebylo pochyb o tom, že má stejný zájem jako Praha. Tedy najít moderní, esteticky hodnotné a zároveň ohleduplné řešení," dodal Dolínek.

Čtěte také: Praha 7 se dohodla s Lordship na podobě domu v Holešovicích