VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na Libeňský most se vrátily tramvaje

Praha 8 - Zpevněné pilíře prodloužily stavbě život o rok. Právě tolik času má město na to, aby sehnalo zhruba 1,5 miliardyna celkovou rekonstrukci.

24.8.2009
SDÍLEJ:

Libeňský most v Praze.Foto: DENÍK/Vít Šimánek

V noci na pondělíse po deseti dnech oprav vrátily tramvaje na Libeňský most. Částečnou rekonstrukci nejdelšího mostu v metropoli stihla technická správa komunikací (TSK) dokončit bez problémů v daném termínu.

Zpevněné tři pilíře

„Vybetonovali jsme tři pilíře. Most se nám tak podařilo zpevnit. Nyní by tedy neměl být problém, aby přes něj opět začaly jezdit těžší nízkopodlažní tramvaje,“ potvrdil mluvčí TSK Tomáš Mrázek. Díky opravám se podařilo prodloužit provozuschopnost mostu.

Jenže - jen o jeden rok. Do té doby by mělo město v rozpočtu vyčlenit finance na kompletní rekonstrukci, která si vyžádá zhruba 1,5 miliardy korun.

Opravy dokončili také zaměstnanci dopravního podniku, kteří na místě vyměnili zhruba tři sta metrů kolejí. „Soustředili jsme se na nejpoškozenější části. Až se dostane na celkovou opravu mostu, počítáme samozřejmě s tím, že vyměníme koleje v celé délce mostu,“ sdělil mluvčí dopravního podniku Ondřej Pečený.

Tramvaje podle starých řádů

Konec oprav znamená také konec omezení provozu několika tramvajových linek, přesně se jedná o spoje 1, 3, 12, 14, 15 25 a noční linku číslo 54.

„Všechny by se opět měly vrátit do klasických jízdních řádů, na které byli cestující zvyklí. Na linkách pak budou opět pravidelně nasazovány nízkopodlažní tramvaje, které umožní snadnější nástup pro lidi, jež jsou omezení v pohybu,“ doplnil Filip Drápal.

Libeňský most

Mostní konstrukce má délku 370 metrů, spolu se zemní rampou na Holešovické straně pak dokonce 780 metrů, což z něj činí nejdelší silničním mostem v Praze. Oproti ostatním starším mostům, které byly stavěné se šířkou 16 m, tento je o pět metrů širší. Po svém otevření měl již asfaltovou vozovku i těleso pro tramvajovou dopravu. Most je navržený v kubistickém slohu podle projektu architektů Pavla Janáka a Františka Mencla, má pět kleneb o rozpětí 28 až 42,8 m, na libeňské straně pak klenbu jedinou o rozpětí 48 m. Pro veřejnost se otevřel 29. října 1928 k 10. výročí vzniku Československé republiky.

Autor: Lukáš Marek

24.8.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Dopravní podnik Praha. Ilustrační foto.
6

DPP klesly za rok tržby o 157 milionů. Kvůli zlevnění ročního kupónu

Křišťálová Lupa 2017

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

AKTUALIZOVÁNO

Prezidentské volby proběhnou 12. a 13. ledna

Druhé přímé prezidentské volby se uskuteční v pátek 12. a v sobotu 13. ledna 2018. Termín dnes oznámil předseda Senátu Milan Štěch (ČSSD). Oznámením data byla zároveň zahájena volební kampaň. 

Vysněné dětské postele

Dětský pokoj potřebuje pořádnou postel. Ale obyčejné postele jsou plné nesplněných dětských snů. Zkuste splnit nějaké ty sny i vysněnou postelí.

KRÁTCE: Doubravka vyroste do konce září

Praha - První pražská veřejně přístupná rozhledna po 25 letech se brzy otevře veřejnosti. Doubravka XIV. z pera architekta Martina Rajniše vyroste do konce září v lesoparku Čihadla na Černém mostě.

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

I relativně nízká finanční gramotnost Čechů může za to, že čas od času skočíme na „supervýhodnou“ nabídku zhodnocení peněz, která se nakonec promění v totální fiasko. Pokud byste rádi investovali svoje úspory, nevynechejte následující tipy. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení