V současné době se jedná o nejdelší dvoučlánkový autobus v Evropě - autobus s délkou téměř 21 metrů překonává českými předpisy danou maximální délku 18,75 metru, proto si podnik musel vyjednat dočasnou výjimku.

Cílem testovacího provozu je vyzkoušet posílení dopravy na letiště právě pomocí velkokapacitních autobusů, které by mohly zatím nahradit chystanou rychlodráhu.

„Není žádným tajemstvím, že zejména pokud mají cestující větší počet zavazadel, je pro ně v současnosti MHD často až třetí volbou za vlastním vozem či taxi. To chceme postupně změnit. Velkokapacitní autobus vnímám jako zřejmě nejlepší přechodnou volbu, než bude vybudováno komfortní železniční spojení z centra," uvedl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek.

Čtěte také: Autobusy na letiště budou mít díky polepu jednotný vzhled