Pokud pasažéři zavolali na informační linku zveřejněnou na jízdních řádech, mohli navíc zjistit, že není plně funkční. A když se podívali na webové stránky Pražské integrované dopravy, zjistili, že nejede celá řada spojů: dopravce ČSAD MHD Kladno autobusy nevypravil. Důvod? Personální výpadek. 

Zapojení Kladenska do PID. Ilustrační foto.
Integrace Kladenska skřípe. Není dostatek řidičů

Po víkendu musí vše fungovat

Jestliže někdo zprvu mávl rukou s tím, že zavádění novinek může mít své mouchy a situace se postupně „usadí“, byl zklamán. Zlepšení se nedostavilo; v pátek naopak situace vygradovala.

Nevyjelo 81 spojů. Jen na trase Praha–Kladno a zpět to bylo 25 spojů na linkách 324 a 350, tedy ze Zličína i z Dejvické; dalších 27 na linkách číslo 316 a 356 spojujících Prahu s obcemi Velké Přílepy, Holubice, Statenice a Horoměřice, nevypravený autobus znamenal výpadek i u 14 spojů na linkách číslo 306 a 626 spojujících Prahu s různými lokalitami: Hostivice, Jeneč, Kladno a Hostouň.

Další výpadek deseti spojů hlásila linka číslo 620 mezi Kladnem a Kralupy nad Vltavou a náhlé onemocnění řidiče nechalo ve štychu cestující linky číslo 606 v Kladně.
Kolaps, shoduje se s míněním cestujících středočeské hejtmanství, které je objednavatelem veřejné dopravy. Vedení kraje hovoří o hrubém porušení smlouvy, což přinese sankce – především ale volá po nápravě.

Kladenského dopravce i celou skupinu Arriva, k níž tamější ČSAD patří, hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO) vyzvala k okamžitému řešení. Trvá na tom, že po víkendu už jízdní řády nesmí zůstat cárem papíru. V pondělí, kdy začíná nový školní rok, musí vyjet všechny nasmlouvané spoje. Aby se žáci i učitelé dostali do škol a lidé do zaměstnání.

Autobusy a tramvaje v Praze.
Řidiči pražské MHD mají vyčerpané přesčasy. Hrozí prodloužení prázdninového řádu

Nastoupili noví řidiči

Podaří se to? „Uděláme pro to všechno,“ řekl Deníku v pátek po jednání na krajském úřadu šéf kladenského ČSAD Ludomír Landa. Nepopírá, že firmě chybějí řidiči. A vzkaz pro cestující? Řešení se – snad – našlo. „Jednu linku v září odjede jiný dopravce jako subdodávku,“ řekl Deníku Landa. Minulostí se mají stát i trable s nedostatkem řidičů: v pátek nastoupilo pět nových, dalších pět má firma zapůjčených – a rovněž pětice má do půlky září přijít z rekvalifikace.
 
Začlenění Kladenska do Pražské integrované dopravy provázelo navýšení počtu spojů, přičemž firma podle Landových slov předpokládala, že musí přijmout deset nových šoférů. Skutečná potřeba je však 17. Právě s tím jsou spojeny výpadky spojů na několika linkách včetně páteřního spojení s Prahou: denně nevyjíždí šest až osm autobusů, protože k jejich volantu není koho posadit.

Mluvčí společnosti Arriva Roman Herden Deníku sdělil, že vyznanou roli také sehrála zvýšená nemocnost, která stoupla z pěti na deset procent. „V absolutních číslech to znamená 24 nemocných řidičů z celkem 217,“ uvedl Herden.

Lidé čekající na autobusové zastávce. Ilustrační foto.
Nedělí odstartuje další vlna změn v městské dopravě