V kurzu se řidiči naučí zvládat svůj stroj a vhodně reagovat na krizové situace. Ve výcviku jim pomáhá odpružený bezpečnostní rám s malými kolečky, který je namontován na výukových motorkách a chrání řidiče i stroj před pádem na bok. „Tento systém mám u nás patentován, ale jeho obdoba se používá v USA při výuce na silných motocyklech. Má dvě úrovně – první je určena na nácvik bezpečného náklonu až do limitu pneumatiky a druhá je zaměřena na brzdění předního kola. Řada motorkářů totiž neumí správně dávkovat přední brzdu, smekne se jim přední kolo a následuje nutně pád,“ řekl Deníku Lisý.

K myšlence kurzů bezpečné jízdy jej přiměly varovné statistiky, jež hovoří o tom, že nejvíce nehod mají motorkáři ve věku 25 až 34 let a v naprosté většině případů na silných strojích. V rámci projektu, který podporuje ministerstvo dopravy a Besip, je Lisý připraven za léto vycvičit až 1500 zájemců.