VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na 150 mercedesů přijelo na setkání k 50 letům klubu této značky

Praha /FOTOGALERIE/ – Desítky historických mercedesů se dnes odpoledne vydaly z areálu zastoupení této značky ve Stodůlkách na cestu centrem Prahy. Vyvrcholilo tak třídenní setkání, jímž Mercedes-Benz klub ČR oslavil 50 let existence. Je nejstarším oficiálním sdružením vozů s trojcípou hvězdou v Evropě.

25.5.2013
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Mercedes-Benz klub ČR oslavil 50 let existence. Mercedes-Benz klub ČR oslavil 50 let existence.Foto: MediaTrust

Jízdě elegance předcházela výstava vzácných aut, s nimiž na sraz přijeli i jejich majitelé ze Slovenska, Německa, Ukrajiny a Slovenska. Členové klubu i automobiloví nadšenci si prohlédli kabriolet 320 Faeton či sportovní kabriolet 230 typu A. Vystavena byla opancéřovaná limuzína Mercedes-Benz 540 Kompressor, která za protektorátu patřila K. H. Frankovi.

Z novějších vozů poutal pozornost typ nazývaný „velké křídlo" z roku 1965. Šlo o služební vozidlo československé ambasády v Turecku, které na přelomu 60. a 70. let půl roku vozilo tehdejšího ambasadora Alexandera Dubčeka.

Dalším svědkem historie byl kabriolet z roku 1934, který účinkoval při show na Václavském náměstí v roce 1998 – projeli se v něm tehdejší mistr světa F1 Mika Häkkinen a olympijský vítěz z Nagana Dominik Hašek. Dnes má hodnotu přibližně 130.000 eur (zhruba 3,4 milionu korun).

Zástupci klubu očekávali, že padne rekord v počtu aut jedné značky na jednom místě; zřejmě vzhledem k nepřízni počasí se tak nestalo. „Přijelo 151 vozů, takže několik let starý rekord překonán nebyl – tehdy jich bylo 164," řekl předseda klubu Jaroslav Větvička.

Klub sdružující majitele mercedesek vznikl v roce 1963 v jedné malostranské restauraci. Stimulem bylo prý natáčení Sequensova filmu Atentát, ale i vzájemná technická výpomoc. V polovině 80. let měl přes šest set členů, dnes jich je na 450.

Podle Větvičky v poslední době stoupá počet dovezených sběratelsky zajímavých strojů. Majitelé je pokřtili trefnými názvy charakterizujícími jejich vzhled a vlastnosti – malý a velký kulaťák, malý a velký křídlák, long, kraťas, žralok, malé a velké piano, čína, mamut či masařka.

Jedním z prvních těchto vozů v Praze, důkazně podložený na nejstarší dochované fotografii, byl Benz Faeton Dos-á-dos z roku 1898, tehdy nazývaný jako motorizovaný kočár. Objednal si ho Antonín baron z Vlkanova a stál tři tisíce zlatých, což prý byl plat tovaryše za pět let.

Autor: ČTK

25.5.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ředitel neziskové organizace Člověk v tísni Šimon Pánek poskytl 13. července v Praze rozhovor Deníku
10

Šimon Pánek: Svobodu a prosperitu nemáme navždy. Bojím se o ně

Ministerstvo zahraničních věcí. Ilustrační foto.

Ministerstvo znovu vyhlásilo konkurz na ředitele Českých center

AUTOMIX.CZ

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Aut mladoboleslavské značky se na české inzerci povalují přímo hordy, v drtivé většině případů jde ale o běžné modely moderní éry. Co když ale sháníte škodováckou klasiku? I v tomhle případě je bohatý výběr.

Sobotka bude bilancovat s ministrem kultury Hermanem

Premiér Bohuslav Sobotka bude příští týden pokračovat v bilančních schůzkách, na kterých hodnotí splněné závazky z programového prohlášení vlády. Po úvodním jednání s ministrem zemědělství Marianem Jurečkou ho ve středu čeká v Národní knihovně setkání s ministrem kultury Danielem Hermanem.

Senát: kožešinové farmy zmizí do ledna 2019

Senát schválil zákaz kožešinových farem od konce ledna 2019 beze změn. Období pro jejich likvidaci neprodloužil, nezvýšil ani výši kompenzace chovatelům, jak to část senátorů požadovala. Zákaz má přinést novela zákona na ochranu zvířat proti týrání, kterou dnes Senát přijal po dvouhodinové debatě. Normu nyní dostane k podpisu prezident Miloš Zeman.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik hledá partnera pro úpravy tváře okolí stanic metra D

Praha – Maximalizace využití potenciálu rozvoje území navazujícího na stanice prvního provozního úseku budoucí trasy metra D. Poněkud krkolomně je pojmenován cíl vymyslet a připravit co nejlepší podobu nejbližšího okolí stanic budovaných v rámci první etapy výstavby budoucí nové linky metra – a následně plány také společně uskutečnit. K naplnění ve čtvrtek udělal pražský dopravní podnik konkrétní krok. Na základě čerstvého usnesení pražských radních vyhlásil soutěž na výběr strategického partnera do budoucího společného podniku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení