Jízdě elegance předcházela výstava vzácných aut, s nimiž na sraz přijeli i jejich majitelé ze Slovenska, Německa, Ukrajiny a Slovenska. Členové klubu i automobiloví nadšenci si prohlédli kabriolet 320 Faeton či sportovní kabriolet 230 typu A. Vystavena byla opancéřovaná limuzína Mercedes-Benz 540 Kompressor, která za protektorátu patřila K. H. Frankovi.

Z novějších vozů poutal pozornost typ nazývaný „velké křídlo" z roku 1965. Šlo o služební vozidlo československé ambasády v Turecku, které na přelomu 60. a 70. let půl roku vozilo tehdejšího ambasadora Alexandera Dubčeka.

Dalším svědkem historie byl kabriolet z roku 1934, který účinkoval při show na Václavském náměstí v roce 1998 – projeli se v něm tehdejší mistr světa F1 Mika Häkkinen a olympijský vítěz z Nagana Dominik Hašek. Dnes má hodnotu přibližně 130.000 eur (zhruba 3,4 milionu korun).

Zástupci klubu očekávali, že padne rekord v počtu aut jedné značky na jednom místě; zřejmě vzhledem k nepřízni počasí se tak nestalo. „Přijelo 151 vozů, takže několik let starý rekord překonán nebyl – tehdy jich bylo 164," řekl předseda klubu Jaroslav Větvička.

Klub sdružující majitele mercedesek vznikl v roce 1963 v jedné malostranské restauraci. Stimulem bylo prý natáčení Sequensova filmu Atentát, ale i vzájemná technická výpomoc. V polovině 80. let měl přes šest set členů, dnes jich je na 450.

Podle Větvičky v poslední době stoupá počet dovezených sběratelsky zajímavých strojů. Majitelé je pokřtili trefnými názvy charakterizujícími jejich vzhled a vlastnosti – malý a velký kulaťák, malý a velký křídlák, long, kraťas, žralok, malé a velké piano, čína, mamut či masařka.

Jedním z prvních těchto vozů v Praze, důkazně podložený na nejstarší dochované fotografii, byl Benz Faeton Dos-á-dos z roku 1898, tehdy nazývaný jako motorizovaný kočár. Objednal si ho Antonín baron z Vlkanova a stál tři tisíce zlatých, což prý byl plat tovaryše za pět let.