VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na Štefánikův most vyjela první auta a tramvaje

STARÉ MĚSTO - Na Štefánikův most se21. srpna 2007vrátila auta, od dnešního rána tudy opět jezdí i tramvaje. Most prošel od svého uzavření začátkem února důkladnou rekonstrukcí, včetně tramvajové trati, na původně plánové cyklostezky se ovšem zapomnělo.

21.8.2007
SDÍLEJ:

V Praze byl dne 21. srpna 2007 po rekonstrukci znovu otevřen za účasti primátora Prahy Pavla Béma (na snímku vpravo) Štefánikův most.Foto: Vít Šimánek

Celkové náklady na opravu mostu dosáhly 380 milionů korun. Dokončené dílo včera slavnostně otevřel primátor Pavel Bém. Vzápětí musel čelit kritice ze strany příznivců kol, kteří tvrdí, že na ně město zapomíná. „Magistrát sice otevírá zrekonstruovaný Štefánikův most, značná část Pražanů je ale právem roztrpčená. Ačkoli to bylo součástí původního projektu, na mostě nakonec nevznikly vyhrazené pruhy pro cyklisty. Lidé na kolech se tak budou muset i po mnohamilionové investici nebezpečně proplétat mezi auty,“ tvrdí Tomáš Cach z iniciativy AutoMat.

Primátor ale tvrdí, že pruh pro cyklisty nebyl na programu dne. Město podle něj investovalo téměř půl miliardy korun zejména do bezpečnosti mostu a do funkčnosti městské hromadné dopravy. „Až někde hluboko, hluboko vzadu je jakási cyklodoprava. Ta má význam jenom když funguje jako celek. Nemá smysl udělat na mostě cyklostezku, která povede od nikud nikam,“ míní Pavel Bém. Primátor uvedl, že jakmile se podaří realizovat stavby, které umožní vznik cyklotras v centru Prahy, bude mít smysl i pruh pro cyklisty na Štefánikově mostě.

Holešovice si neoddechnou

Štefánikův most byl první z klíčových investic města, následovat budou rekonstrukce dalších mostů. V pondělí začala oprava Karlova, v příštím roce přijdou na řadu mosty směřující do Holešovic. „Otevření Štefánikova mostu je pro Prahu 7 významnou událostí. Následovat ale budou další opravy, které budou komplikovat dopravu v naší městské části. V podstatě v zápětí se bude opravovat Libeňský most a potom most Hlávkův,“ říká k plánům starosta sedmé městské části Marek Ječmének.

Obyvatelům Holešovic se tak ani po otevření Štefánikova mostu neuleví. Dnešní Štefánikův most byl postaven v letech 1949 až 1951 na místě řetězového mostu z roku 1868. Pojmenován byl po Milanu Rastislavu Štefánikovi, který byl jedním ze zakladatelů samostatné Československé republiky. Význam mostu pro dopravu v metropoli vzrostl v roce 1953, kdy byl uveden do provozu na most navazující Letenský tunel. Most je 24 m široký a 263 m dlouhý.

21.8.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vítězné náměstí.
7

Praha 6 musí mít pro obchvat Vítězného náměstí další posudky

Matějská pouť. Ilustrační foto.
10

Matějskou pouť zahájí 25. února ohňostroj na Výstavišti v Holešovicích

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Za týden touto dobou už to nebude možné – odejít z prodejny bez toho, aniž by prodavač vytiskl účtenku s unikátním kódem.

Soud projedná odvolání v kauze nehody bývalého policisty Kadlece

Praha - Pražský městský soud ve středu projedná kauzu bývalého policejního důstojníka a pedagoga Karla Kadlece, který se odvolal proti osmiměsíčnímu podmíněnému trestu uloženému za dopravní nehodu. Podle nepravomocného verdiktu Kadlec kvůli incidentu způsobenému v opilosti také nesmí dva roky řídit.

Metropole připravuje regulační řád dopravy při výskytu smogu

Praha - Hlavní město připravuje regulační řád pro omezení dopravy v době výskytu smogu. Zatím může regulovat jen průmyslové podniky, nejvíc znečištění je ale z aut. V tiskové zprávě o tom v úterý informoval pražský magistrát. Návrh chce mít do konce září.

Praha schválila záměr získat od Veolie 100 procent akcii PVK

Praha - Pražští radní schválili záměr získat od firmy Veolia 100 procent akcií společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK). Akcie by získala Praha, nebo některá její akciová společnost. Novinářům to dnes řekl radní Karel Grabein Procházka (ANO). Kdy, za jakých podmínek a jakou cenu by případně Praha akcie získala, není jasné. Veolia je stoprocentním vlastníkem PVK, které mají pronajatu vodohospodářskou síť do roku 2028 od městské společnosti Pražská vodohospodářská společnost (PVS). PVK nechce jednání komentovat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies