VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Městskou hromadnou dopravou se loni přepravilo 1,16 miliardy cestujících

Praha - Pražský dopravní podnik (DPP) vykázal v loňském roce zisk 316 milionů korun. Na jízdném utržil téměř 4,4 miliardy korun a přepravil více než 1,16 miliardy cestujících. Vyplynulo to ze závěrky hospodaření DPP. Takzvané kompenzace od města činily loni asi 11,61 miliardy korun, což bylo o zhruba 810 milionů korun více než v roce 2013. Předloni kompenzace činily 10,8 miliardy korun a podnik hospodařil se ztrátou zhruba 368 milionů korun.

24.6.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Vít Šimánek

Loni dopravce přepravil metrem 450 milionů cestujících, dalších 358,8 milionu jich jelo tramvají či lanovkou na Petřín a autobusy jich odvezly 345,5 milionu. V rámci příměstských linek jich DPP svezl 8,095 milionu.

V rámci provozu vozidel DPP zemřelo loni 11 lidí, což je o dva více než v roce 2013 – v provozu metra to bylo šest lidí, v rámci tramvají čtyři lidé a jeden člověk zemřel při střetu s autobusem.

Tržby z pravidelného jízdného činily asi 4,345 miliardy, což je více než v roce 2013, kdy podnik inkasoval 4,231 miliardy. Na přirážkách k jízdnému uvádí zpráva tržby 309,7 milionu korun, přičemž pokuta pro černé pasažéry je 1500 korun.

Tržby za prodej vlastních výrobků a služeb dosáhly asi 16,6 miliardy, kterou tvoří kompenzace města a peníze z jízdného. Kromě toho podnik získal finance z dalších činností, například z pronájmů pozemků či staveb.

Průměrná mzda: 33.127 korun

DPP k poslednímu dni loňského roku měl v evidenci 10.829 zaměstnanců a mzdové náklady činily asi 4,4 miliardy korun. Průměrnou měsíční mzdu v roce 2014 uvádí zpráva ve výši 33.127 korun.

Podle závěrky provozoval podnik 22 denních a devět nočních tramvajových linek na kolejové síti v délce 142,7 kilometru. V provozu byly i historické linky. V rámci autobusové dopravy to bylo 96 denních, 16 příměstských, 19 školních a 15 nočních linek a rovněž dvě linky pro handicapované.

V provozu byly tři trasy metra s 57 stanicemi – k těm letos v dubnu přibyly čtyři stanice na prodlouženém úseku metra A z Dejvické do Motola.

Celkem vlastnil podnik ke konci roku 730 vozů metra, 920 tramvají a 1170 autobusů.

Čtěte také: Městská hromadná doprava bude mít od září v noci kratší intervaly

Autor: ČTK

24.6.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete.
AUTOMIX.CZ
54

GALERIE: Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete

Opravář. Ilustrační foto.

O šikovné české ručičky je opět zájem. Opravny jsou zpět

Nad Havlem chtěli lidé budku u zastávky, jejich úsilí mělo úspěch

Praha – Neúnavná občanská iniciativa může slavit úspěchy. Ve Staré Krči se právě díky úsilí místních podařilo prosadit zřízení nového přístřešku u autobusové zastávky Nad Havlem. Radní Prahy 4 pro oblast územního rozvoje Alžběta Rejchrtová (Trojkoalice/Zelení) v té souvislosti ocenila roli aktivních občanů v čele s Vladimírem Hroudou.

Dle očekávání: Karel Srp v radě ÚSTR nezasedne. Kvůli členství v KSČ

Dlouholetý předseda Jazzové sekce Karel Srp se podle očekávání nestal členem Rady Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR). Senát dnes vzal na vědomí stanovisko své volební komise, že Srp jako bývalý člen předlistopadové komunistické strany nesplňuje zákonnou podmínku spolehlivosti. O Srpově nominaci do rady tak horní komora ani nerozhodovala. Srp se jednání Senátu nezúčastnil.

Pěstujeme olivy

I u nás se dají vypěstovat olivovníky. Můžete je mít i doma, vždyť naprosto nejlepší pro naše podmínky je jejich pěstování v květináčích. A tak se jich nebojte a pojďme společně na to.

Co je pro někoho stará veteš, jinému poslouží. Zaklínadlo zní: Re-Use

Praha – Pomoci vdechnout nový život starým věcem mají takzvaná Re-Use centra, která umožní nacházet uplatnění pro starší, avšak stále funkční či využitelné předměty. Ty by jinak kvůli své nemodernosti skončily v odpadu. Po vzoru Vídně nebo třeba Budapešti začíná magistrát hledat vhodné prostory pro spuštění pilotního projektu – dobře dostupnou krytou halu. Či více hal: buď pro otevření hlavního Re-Use centra, nebo několika center menších.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení