Většina informačních center městských částí poskytuje občanům standardní služby, jako je podávání informací, ověřování listin a podpisů, Czech POINT nebo příjem správních a místních poplatků.
Nabízejí některá i něco navíc?
Tak třeba občané Prahy 10 mají jednu velkou výhodu oproti obyvatelům jiných městských částí. V nově zrekonstruovaném informačním centru v přízemí radnice, v ulici Vršovická, je jim totiž k službám call centrum celých 24 hodin denně.
„Funguje také přes Skype jako „Callcentrum.praha10“ a občané zde mohou hlásit všechny podněty či dotazy, závady v obecním domě či bytě, problémy s údržbou zeleně, nebo krizové situace, jako je třeba únik plynu,“ vysvětlil tiskový mluvčí Prahy 10 Jan Charvát.
Dárek k Vánocům
Informační centrum Prahy 1 ve Vodičkově ulici 18 zase přichystalo od listopadu do Vánoc bezplatnou službu občanům – poskytnutí certifikátu na elektronický podpis. „Jinde vás tato služba přijde na 200–500 Kč. U nás je až do Štědrého dne zdarma,“ uvedla tajemnice Prahy 1 Radka Fleischmanová.
Praha 6 má informačních center hned pět. Mezi nimi trochu vyčnívá informační centrum ve Skleněném paláci na náměstí Svobody. Spojuje v sobě totiž jak služby občanům, tak poskytování informací o kulturním, společenském a sportovním dění na Praze 6. Koupit zde můžete i vstupenky ze sítě Ticketpro.
„Občanům nabízíme i procházky, výlety Prahou nebo informační brožury o naší městské části,“ řekl Deníku tiskový mluvčí Prahy 6 Martin Šalek.
Czech Point v každé městské části
Prvním zprovozněným úřadem se službami Czech Point, se může chlubit radnice Prahy 13. Na Slunečním náměstí byl spuštěn provoz Czech Pointu v březnu roku 2007, jakožto pilotní projekt.
Jeho služby se osvědčily, a dnes se již bez Czech Pointu neobejde žádná pražská městská část. Cílem je zjednodušit občanům byrokracii ve styku se státní správou.
Praha 7 otevřela moderní informační centrum
Sídlí v Dělnické ulici 44. Kromě informací z městské části a nabídky aktivit pro volný čas tady lidé najdou i Czech Point a další služby.
Czech Point, ověřování podpisů, příjem správních a místních poplatků, prodej parkovacích lístků a příjemné prostředí k tomu.
To všechno najdou občané Prahy 7 odpondělí pod jednou střechou v novém informačním centru. Najchází se v Dělnické ulici 44.
Náročná rekonstrukce
Informační centrum, které dříve bylo v ulici Komunardů, se totiž přesunulo do lépe vyhovujícího prostoru v Dělnické. Ten prošel rozsáhlou rekonstrukcí, která městskou část přišla na 4,5 milionů Kč.
„Služby, které poskytujeme, se v posledních letech stále rozšiřují. Loni zde bylo zřízeno pracoviště Czech POINT a rovněž jsme zahájili prodej parkovacích lístků do zóny placeného stání. Rozsáhlá agenda si žádala odpovídající zázemí,“ řeklpři otevřenístarosta Prahy 7 Marek Ječmének.
Místo kuřat informace
Rekonstrukce probíhala od června tohoto roku. Původně sloužil objekt jako prodejna drůbeže. Celý interiér bylo proto třeba vhodně upravit, vybudovat zde zázemí pro tři zaměstnance, kteří tady od včerejška pracují.
V prostoru je nyní nové osvětlení a klimatizace. V zimních měsících se občané u informačních pultů i ohřejí. V místnosti je totiž instalováno podlahové vytápění.
Přehled života městské části
V infocentru mají občané k dispozici také spoustu letáků a brožur, třeba časopis Hobulet o životě na „Sedmičce“, nebo publikaci mapující možnosti volnočasových aktivit v této městské části.
V Praze 7 mohou občané v současné době využít i služeb dvou dalších infocenter. V ulici Milady Horákové 2 a v budově ministerstva vnitra v ulici Nad Štolou 3, do kterého vede boční vchod z ulice Milady Horákové.