VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Masarykovo nádraží jednou nahradí podzemní doprava

Praha - To ale může trvat i několik desítek let, takže do té doby bude dál sloužit veřejnosti.

2.9.2008 3
SDÍLEJ:

DO PODZEMÍ. Masarykovo nádraží se zatím rušit nebude, je totiž v současné pražské železniční dopravě nenahraditelné. Už nyní se ale hledají možnosti, které by to změnily.Foto: DENÍK/Vít Šimánek

Nejstarší pražské železniční nádraží se bez náhrady rušit nebude. Masarykovo nádraží má lidem sloužit do té doby, než bude hotová náhradní varianta.

Realizace může trvat i desítky let

Zástupci Českých drah (ČD) a pražského magistrátu se shodli na tom, že existují dvě řešení. „Buď se doprava přesune na podzemní nástupiště hlavního nádraží, nebo bude řešena prostřednictvím tunelů, které propojí karlínskou trať s nádražími Smíchov a Vršovice,“ řekl Karel Hejtmánek z odboru nemovitostí ČD.

Cílem celé akce je vedle prodeje lukrativních stavebních pozemků v centru Prahy také vytvoření průjezdní trati pro železnici, čemuž slepé Masarykovo nádraží nevyhovuje. Obě varianty budoucí stavební operace jsou momentálně ve fázi studie, uskutečnit se mohou v horizontu desítek let. „Ten dlouhodobý výhled může být až čtyřicet let, ale pokud by celý proces šel hladce, bude to určitě dříve,“ uvažoval ředitel odboru nemovitostí ČD Karel Tabery.

Podzemní dráha

Město i dráhy preferují druhou možnost, tedy aby centrem Prahy vedly podzemní železniční koridory. Jedna ze zastávek by měla být například na Karlově náměstí. Důležitým přestupním uzlem by byla stanice Opera poblíž hlavního nádraží.

„Byl by to klasický S-Bahn, tedy podzemní dráha. Zásadní otázkou jsou ovšem v této věci investice, bude to stát poměrně dost peněz, které musí najít město ve spolupráci s ministerstvem dopravy,“ řekl ředitel magistrátního útvaru rozvoje města Bořek Votava.

Dvě etapy

Celá akce by měla proběhnout ve dvou etapách. Dráhy nejprve optimalizují provoz na nádraží a vytvoří podmínky pro přesun veškeré dopravy jinam. Vlaky v průběhu této akce budou na nádraží stále zajíždět. Nevyužívané koleje v ulici Na Florenci se už v této první etapě zruší a na jejich místě vyroste několik budov. Až ve druhé fázi se vlaková spojení přesunou podle jedné z navrhovaných variant.

Vášnivá debata, která se v minulých týdnech okolo plánovaného zrušení centrálního pražského nádraží rozpoutala, je podle lidí z radnice docela zbytečná. „Nic nerušíme, ani nemůžeme, protože nejde o majetek města,“ prohlásil radní pro územní rozvoj Martin Langmajer (ODS), který prohlášeními o budoucím zániku stávajících kolejišť nádraží vyvolal v lidech cestujících do metropole ze středočeských obcí velké obavy.

„Koncepce rozvoje dopravy je hlavně věcí Českých drah, se kterými postupujeme v naprosté shodě,“ dodal radní.

Autor: Petr Kupec

2.9.2008 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Premiér Bohuslav Sobotka vystoupil 26. května v Praze na tiskové konferenci.
17

Sobotka bude mít dostavení s ministry, zhodnotí práci vlády

Tipy Deníku

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete

Kromě přepravy cestujících je auto od nepaměti využíváno k převozu nákladu. A jak dnes uvidíte, je tím myšleno doslova jakéhokoliv nákladu. Připravte se na bizarní přehlídku převážených věcí všeho druhu, kdy vás už nepřekvapí ani auto naložené v dalším autě.

O šikovné české ručičky je opět zájem. Opravny jsou zpět

Praha - Opravny a opravárny zažívají velký návrat. Recyklace odpadů se stala pro lidi přirozeností, nyní začínají přemýšlet, jak množství odpadu minimalizovat. Vyhledáním opraváře šetří nejen přírodu, ale někdy i peníze. 

Nad Havlem chtěli lidé budku u zastávky, jejich úsilí mělo úspěch

Praha – Neúnavná občanská iniciativa může slavit úspěchy. Ve Staré Krči se právě díky úsilí místních podařilo prosadit zřízení nového přístřešku u autobusové zastávky Nad Havlem. Radní Prahy 4 pro oblast územního rozvoje Alžběta Rejchrtová (Trojkoalice/Zelení) v té souvislosti ocenila roli aktivních občanů v čele s Vladimírem Hroudou.

Dle očekávání: Karel Srp v radě ÚSTR nezasedne. Kvůli členství v KSČ

Dlouholetý předseda Jazzové sekce Karel Srp se podle očekávání nestal členem Rady Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR). Senát dnes vzal na vědomí stanovisko své volební komise, že Srp jako bývalý člen předlistopadové komunistické strany nesplňuje zákonnou podmínku spolehlivosti. O Srpově nominaci do rady tak horní komora ani nerozhodovala. Srp se jednání Senátu nezúčastnil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení