Přiloženy jsou i dokumenty, které se týkají technologické části stavby, kterou má na starosti společnost ČKD Praha DIZ.

Pražané si nyní mohou pročíst základní smlouvu s Metrostavem i šest dodatků, které byly ke smlouvě uzavřeny. Poslední zveřejněný dodatek, který ukazuje na navýšení ceny kvůli změně výše DPH, pochází z března loňského roku. Podobně je zveřejněna smlouva s ČKD Praha DIZ. Celkem se jedná o stovky stran textu a tabulek.

Výstavba tunelového komplexu Blanka by se mohla podle vedení hlavního města prodražit zhruba o deset miliard korun z původních asi 27 miliard korun. Vedení města proto v minulých týdnech nařídilo magistrátnímu odboru městského investora vypracovat analýzu všech položek, u kterých se cena zvýšila. O těch, které ještě nebyly realizovány, chce radnice ještě jednat. Materiálem se chce rada města zřejmě zabývat 1. března. Poté město závěr analýzy zveřejní.

Selhala kontrola

Při výstavbě tunelového komplexu Blanka selhala podle současného vedení města kontrola magistrátu. Tu měl mít na starosti právě odbor městského investora. Bývalý ředitel tohoto odboru Jiří Toman byl považován za jednoho z nejmocnější mužů pražské radnice. Svůj post po nátlaku nového vedení města opustil na začátku letošního roku.

Minulé vedení slibovalo dokončení této stavby do konce roku 2012. Podle primátorského náměstka Karla Březiny má vedení města v koaliční smlouvě, že tunely otevře do konce volebního období, tedy nejpozději v roce 2014. Záležet ale bude také na tom, zda bude mít město na investici dostatek peněz.

Podívejte se na smlouvy se zhotoviteli stavební a technologické části tunelu Blanka

Více ke stavbě Blanky čtěte ZDE