VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Magistrálu zúží betonové bloky. Už od neděle

Praha 2 - Od víkendu budou v Legerově ulici průjezdné jen dva pruhy. Pondělní ostrý provoz prověří, zda změna pomůže.

10.3.2009
SDÍLEJ:

UŽ OD NEDĚLE. Automobilisté si budou muset zvyknout na užší Legorovu ulici. Jak se to osvědčí, uvidíme za půl roku.Foto: DENÍK/Vít Šimánek

Bude to zatím největší dopravní zkouška roku. O víkendu se o jeden jízdní pruh zúží jedna z nejvytíženějšíchkomunikací v Praze, Legerova ulice. Jedni doufají ve zlepšení situace a snížení hluku i emisí, druzí se obávají kolon a kolapsu dopravy.

Pondělí ukáže, kdo má pravdu

Zúžení začne kus za Nuselským mostem a končit bude pár desítek metrů před odbočkou do Rumunské ulice. Ulicí, kde bydlí 1206 obyvatel a je zde základní škola s dvěma sty deseti žáky, projede denně na 95 000 aut.

„Už nyní je magistrála často hodně přetížená, tak jsem zvědavý, jak to bude vypadat příští týden. Obávám se, že situace bude spíše horší, ale jinak nejsem proti,“ řekl jeden z řidičů z povolání Vladislav Havel.

Zkouška na půl roku

Už v sobotu začne technická správa komunikací (TSK) pracovat na zúžení ulice. „Vyčistíme komunikaci a poté začneme instalovat betonové zábrany. Nejpozději do nedělního odpoledne chceme být hotovi. Z důvodu bezpečnosti budou v době instalace zábran průjezdné jen dva jízdní pruhy,“ sdělil mluvčí TSK Tomáš Mrázek. Zkušební provoz potrvá šest měsíců.

V normálním provozu jsou průjezdné čtyři pruhy, ale od 15. března budou jen tři. „Po půlročním zkušebním provozu se vše vyhodnotí a určí se další postup,“ informoval místostarosta Prahy 2 Václav Vondrášek (ODS). Zúžen bude pravý krajní pruh Legerovy ulice, který by měl mít v následujícím půlročním období funkci odstavného a zásobovacího pruhu. Průjezdu zabrání takzvané city-bloky.

1 206 obyvatel,95 000 aut

Městská část prezentovala historický vývoj území kolem Severojižní magistrály, současnou situaci na této přetížené komunikaci a řešení, která navrhuje Praha 2.

Městská část o „humanizaci“ magistrály usiluje dlouhodobě. I když řešení nejsou v její kompetenci, ale v působnosti magistrátu hlavního města, neustále vyvíjíme snahy o zlepšení situace. V Legerově ulici, kde bydlí 1 206 obyvatel a je zde základní škola s 210 žáky, projede denně na 95 000 aut. Jsou zde dlouhodobě překračovány emisní i hlukové limity. Věříme, že zúžení pomůže situaci řešit,“ řekl dále Václav Vondrášek.

„Někteří lidé jsou ale k připravovanému zúžení frekventované ulice skeptičtí.

„Je to experiment a myslím, že je předčasný. Určitě způsobí problémy a po čase bude zřejmě nutné komunikaci uvést do původního stavu. Na druhou stranu chápu občany Prahy 2, kteří zde žijí a chtějí vyzkoušet něco, co by jim mohlo ulevit. Uvidíme, jaké to bude, až se zúžení zrealizuje,“ uvedl odborník na dopravu, děkan Fakulty dopravní ČVUT Petr Moos.

Je třeba vydržet

Zúžení magistrály určitě stojí za pokus. Takový názor má zastupitelka hlavního města a členka dopravního výboru magistrátu Petra Kolínská (SZ). „Je otázka, jak to bude fungovat v praxi. Důležité je, aby to zúžení vydrželo. První dva až tři týdny to asi bude komplikované, řidiči si budou muset zvykat. Jiné to bude za čtvrt roku. Jak už to potvrdil například omezený provoz na Letné, řidiči se přizpůsobí a najdou si náhradní cesty,“ dodala Kolínská.

Autor: Lukáš Marek

10.3.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Premiér Bohuslav Sobotka vystoupil 26. května v Praze na tiskové konferenci.
17

Sobotka bude mít dostavení s ministry, zhodnotí práci vlády

Tipy Deníku

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete

Kromě přepravy cestujících je auto od nepaměti využíváno k převozu nákladu. A jak dnes uvidíte, je tím myšleno doslova jakéhokoliv nákladu. Připravte se na bizarní přehlídku převážených věcí všeho druhu, kdy vás už nepřekvapí ani auto naložené v dalším autě.

O šikovné české ručičky je opět zájem. Opravny jsou zpět

Praha - Opravny a opravárny zažívají velký návrat. Recyklace odpadů se stala pro lidi přirozeností, nyní začínají přemýšlet, jak množství odpadu minimalizovat. Vyhledáním opraváře šetří nejen přírodu, ale někdy i peníze. 

Nad Havlem chtěli lidé budku u zastávky, jejich úsilí mělo úspěch

Praha – Neúnavná občanská iniciativa může slavit úspěchy. Ve Staré Krči se právě díky úsilí místních podařilo prosadit zřízení nového přístřešku u autobusové zastávky Nad Havlem. Radní Prahy 4 pro oblast územního rozvoje Alžběta Rejchrtová (Trojkoalice/Zelení) v té souvislosti ocenila roli aktivních občanů v čele s Vladimírem Hroudou.

Dle očekávání: Karel Srp v radě ÚSTR nezasedne. Kvůli členství v KSČ

Dlouholetý předseda Jazzové sekce Karel Srp se podle očekávání nestal členem Rady Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR). Senát dnes vzal na vědomí stanovisko své volební komise, že Srp jako bývalý člen předlistopadové komunistické strany nesplňuje zákonnou podmínku spolehlivosti. O Srpově nominaci do rady tak horní komora ani nerozhodovala. Srp se jednání Senátu nezúčastnil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení