VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Magistrála z Krče do Kunratic? Pražané nenacházejí shodu

Praha – V ranní i odpolední dopravní špičce doslova parkoviště, mezi špičkami jen zvolna pojíždějící kolony aut. Tak dnes vypadá přetížená Vídeňská ulice nejen v úrovni Thomayerovi nemocnice a sídliště Krč. Usnadnit průjezd na samotný jižní cíp metropole, tedy do Libuše, Písnice a dále do Kunratic má v budoucnu její rozšíření, o dva jízdní pruhy. Vznikla by tu nová magistrála, křížící se s Kunratickou spojkou. Jde však zatím pouze o záměr změny územního plánu, projednaný zastupiteli hlavního města.

13.10.2012
SDÍLEJ:

dopravní zácpa - ilustrační fotoFoto: Deník/Vít Šimánek

Na jedné straně budí pohoršení a obavy u obyvatel Krče. Stovky z nich už podepsaly petici proti rozšíření Vídeňské. „Představa magistrály s desítkami tisíc automobilů mne děsí. Podél Vídeňské jsou jen na sídlišti Krč dvě školy, emise a hluk ohrozí nejen kvalitu výuky, ale i zdraví dětí. Na sídlišti potřebujeme metro D, a ne další autostrádu," sdělila jedna z prvních signatářek petice učitelka a obyvatelka Krče Petra Rejchrtová.

Na straně druhé však sílí hlasy řidičů, kteří si uskutečnění záměru přejí. I za předpokladu, že by pruhy navíc měly být vyhrazené pro autobusy MHD. „Jezdím denně Vídeňskou, směr Jesenice. Její větší propustnost by podle mě naopak Krči ulevila. Otázkou je, kde chtějí najít prostor pro rozšíření Vídeňské? Kolem dokola až do Kunratic jsou zastavěné parcely. Myslím, že se zde dělá povyk pro nic," míní čtenář Deníku Jiří Vančura z Michle.

Plán je spíše nereálný

O tom, zda-li má „Vídeňská magistrála" naději na úspěch, rozhodnou po vyřízení připomínek příslušných orgánů státní správy politici na magistrátu. Ti místní, především opoziční, jsou ale jednoznačně proti. Zastupitel Prahy 4 Petr Štěpánek například varuje, že kapacita zatížení Vídeňské by mohla vzrůst až na 50 tisíc aut denně.

„Hluk, emise a znečistění ovzduší by měly negativní vliv na zdraví obyvatel sídliště Krč i blízkých Kunratic, sídlišť v okolí areálu Akademie věd ČR, a hlavně pacientů Thomayerovy nemocnice," shrnul Štěpánek.

Také u prvního náměstka primátora Tomáše Hudečka, odpovědného za územní plánování si návrh na rozšíření Vídeňské nezískal sympatie. TOP 09 ho prý na magistrátu podporovat nebude. „Nebylo by to pro tamní lokalitu přínosné," je přesvědčen Hudeček.

Expert Petr Moos z dopravní fakulty ČVUT si myslí, že rozšíření by přispělo k uvolnění jednoho z nejdůležitějších přivaděčů příměstské dopravy. Za reálné to však nepovažuje. Především kvůli tomu, že Vídeňská, jak ostatně upozornil výše citovaný čtenář, vede hustě zastavěnou oblastí. Dostatečně prý není řešeno ani nutné napojení na Jižní spojku.

Vybráno z ohlasů Pražanů

- V současné chvíli by to byla zcela zbytečná investice. Kolem Thomayerovy nemocnice víc aut stejně neprocpou. Až se postaví metro D, a bude se moct zrušit BUS pruh, tak možná, ale i tehdy bude stačit prodloužit čtyřpruh před křižovatkou s ulicí Zálesí o sto, dvě stě metrů.

- V oblasti Krče se Vídeňská rozšiřovat nemůže. Nechápu tedy, proč proti tomu bojují lidé ze sídliště Krč? Rozšíření je možné až v úrovni Kunratic. Kolony se přes Vídeňskou táhnou kvůli chybějícím napojením z Budějovické a Kačerova na magistrálu. Řidiči se tak musejí dostávat oklikou přes Vídeňskou na Jižní spojku a D1.

- Jsem pro rozšíření Vídeňské. Ovšem museli by zároveň vybudovat protihlukové zábrany a vyhradit nové pruhy pouze pro autobusy. Provoz by se zrychlil, kolony by prořídly a ubylo by škodlivých emisí.

- Nejprve by měla být vybudována trasa metra D a až poté, v případě nutnosti, vybudovat jízdní pruhy pro MHD na Vídeňské. S automobilovou dopravou je spíše problém v úseku mezi Jesenicí a Kunraticemi.

ANKETA: Pomohlo by rozšíření Vídeňské?

Petra (Krč)

Já myslím, že je to jen plácnutí do vody. Vídeňská se nemá kam rozšiřovat. Ale chápu obavy sousedů. Sama jsem se pod petici podepsala.

Jitka (Chodov)

Pracuji v Thomayerově nemocnici a myslím, že aut kolem ní jezdí už dnes až příliš. Je to podle mě špatný nápad a doufám, že se tak nestane.

Petr (Písnice)

Ještě nemám řidičák, ale i tak bych byl spíš pro. Pokud by tedy ty pruhy navíc byly pro autobusy MHD. Dnes prostě váznou v zácpách.

Autor: Jakub Krupka

13.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AUTOMIX.CZ

Až budete prodávat auto: 10 rad, jak snadno a rychle zvýšit jeho cenu

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Výročí atentátu na Heydricha připomenou dvě venkovní výstavy

Sobotka: Kandidátem ČSSD na Hrad by mohli být Zaorálek nebo Štěch

Kandidátem ČSSD v prezidentských volbách by mohli být ministr zahraniční Lubomír Zaorálek nebo předseda Senátu Milan Štěch. Serveru iDnes.cz to řekl předseda sociální demokracie Bohuslav Sobotka. Oba jsou podle něj výrazné osobnosti. Strana by mohla kandidáta vybrat v létě.

Chovanec popírá, že by útočník z Manchesteru letěl přes Prahu

Útočník z Manchesteru Salman Abedi (v arabském přepisu Salmán Abádí) neletěl před útokem přes Prahu. Na twitteru to dnes oznámil český ministr vnitra Milan Chovanec (ČSSD). Ministr to uvedl na základě poznatků, které dnes tuzemské bezpečnostní složky získaly od zahraničních partnerů. Podle Chovance není pravdivá informace, kterou přinesl německý list Der Tagesspiegel.

Bezpečnostní složky o letu útočníka Abediho přes Prahu nevědí

Praha - Bezpečnostní složky státu nemají podle ministra vnitra Milana Chovance (ČSSD) informaci o tom, že by útočník z Manchesteru Salman Abedi (v arabském přepisu Salmán Abádí) letěl před útokem přes Prahu. "Prověřujeme ji," napsal Chovanec na twitteru.

DOTYK.CZ

Lžete a zase lžete, pronesla Valachová a pak se rozplakala

/ANKETA/- Zasedání parlamentních výborů nebývá nijak dramatické. Až na výjimky. Tou bylo středeční jednání senátního školského výboru, který posuzoval návrh novely zákona o pedagogických pracovnících, jehož hlavní součástí je kariérní řád.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies