Cestující se mohou těšit hlavně na větší frekvenci jízd takzvaných linek S. Jedná se například o spoj mezi Prahou-Smíchovem a Nučicemi. Ve špičkách pracovního dne zde vlaky pojedou v intervalu 30 minut, tedy dvakrát častěji než dosud.

Výluky budou pokračovat

Na druhou stranu nepříjemnou zprávou je, že lidé budou muset stále počítat hned s několika výlukami. „Rozsáhlé výluky budou především v úsecích Praha-Libeň, Praha-Běchovice a Strančice-Benešov,“ uvedl Václav Hass, specialista ROPID na železnici. I přes tyto výluky bude ještě v letošním roce téměř dokončena strategická železniční stavba města Nové spojení. Rok 2008 je tak velmi zásadní, protože se podaří posílit vlakovou dopravu nejvíce za posledních několik let.

„Konečný návrh změn pro období 2008 až 2009, jež vstoupí v platnost v polovině prosince, sice ještě není definitivní, už nyní je však jisté, že úpravy již budou jen kosmetické. Změny by to měly být pozitivní a lidé určitě pocítí modernizaci tratí v pražském železničním uzlu,“ upozornil tiskový mluvčí ROPID Filip Drápal.

Na trati do Benešova musejí cestující za Strančicemi počítat s častou výlukou při přestavbě železničního koridoru. V úseku mezi Hostivaří a Strančicemi byla tato stavba již dokončena, a tak bude možné zavést novou železniční linku S29, která spojí Prahu-Vysočany, hlavní nádraží a Strančice.

Čtyřikrát za hodinu

Oblast Prahy 9 tak získá bezkonkurenčně nejrychlejší spojení s jihovýchodem Prahy i s celým přilehlým regionem. Osobní vlaky mezi Prahou a Strančicemi pojedou ve špičkách pracovního dne čtyřikrát za hodinu, v ostatních obdobích dne dvakrát za hodinu.

Na tuto linku čeká i Marek Ptáček z Vysočan. „Jezdím k hlavnímu nádraží každý všední den. Spočítal jsem si to, vlakem ušetřím přibližně deset minut oproti jakékoli jiné dopravě,“ potvrdil.

Změny příměstských linek.