VYBERTE SI REGION

Libeňský most může 'zavařit' Technické správě komunikací

Praha - V havarijním stavu je podle odborníků Libeňský most spojující sedmou a osmou městskou část. Od roku 1928, kdy byl postaven, nebyl most nikdy zásadně opraven. „Do Libeňského mostu roky, nebo spíše desítky let, nešla ani koruna, nikdo se jeho stavem dlouhodobě nezabýval, pouze se připravoval projekt na zbourání mostu a stavbu nového," uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek.

2.2.2016
SDÍLEJ:

Libeňský most v Praze.Foto: DENÍK/Vít Šimánek

Pokud bude uzavřen Libeňský most pro veřejnou dopravu, vyvodí z toho Dolínek personální důsledky, které by se měly týkat těch, kdo měli nebo mají na starosti správu Libeňského mostu a jeho udržení v chodu na starosti, což jsou zejména městské společnosti a Technická správa komunikací (TSK).

Společnost nyní provádí průzkumné práce zaměřené na určení pevnosti a modulu pružnosti betonu obloukového inundačního mostu, kde je podle náměstka největší problém. Na průzkumy navážou staticko-dynamické zkoušky, které určí, jak lze Libeňský most aktuálně zatížit.

Na obloukovém mostě přes řeku budou neprodleně zahájena geodetická měření zaměřená na chování mostu ve vrcholu kleneb v době nízkých teplot s přechodem do teplejšího období.

Dvě varianty, co s mostem v budoucnu

Na začátku roku Dolínek představil dvě varianty, co s mostem v budoucnu. Podle analýzy Kloknerova ústavu ČVUT by bylo lepší stávající most zbourat a postavit na jeho základech nový. Proti demolici jsou odborníci, občanské iniciativy a radnice Prahy 7. Podle nich je lepší opravit most, který je specifický tím, že nese prvky kubismu.

Ministerstvo kultury nyní posuzuje, zda stavbu neprohlásí kulturní památkou. Do verdiktu se nesmí most zbourat. V minulosti tuto žádost úřad zamítl kvůli špatnému stavu mostu.

Čtěte také: Technické muzeum otevřelo výstavu o Libeňském mostu

Autor: Benedikt Lederer

2.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO
Ilustrační foto

V září zemřelo na silnicích zatím 51 lidí, méně než loni

Praha - Během září zemřelo při dopravních nehodách v Česku zatím 51 lidí, což je o 28 méně než před rokem a nejméně za září v novodobých statistikách, tedy od roku 1990. Od začátku roku si dopravní kolize vyžádaly 404 lidských životů, což je o 86 obětí méně než ve stejném období loni, dnes to řekl ředitel dopravní policie Tomáš Lerch. Bilance je předběžná, oficiální čísla zveřejní policie zhruba za týden.

Tradiční průmysl v Česku skomírá. A uvolňuje místo montovnám

Část stojírenského holdingu Vítkovice, ČKD Praha DIZ, Kovosvit MAS, jeden z následovníků Škody Plzeň Pilsen Steel i výrobce letadel Let Kunovice. To je pět tradičních značek českého průmyslu, které v současnosti čelí existenční krizi. Možná tedy v přímém přenosu sledujeme závěr transformace české ekonomiky zahájený po listopadu 1989. Kdo se včas nepřizpůsobil novým poměrům nebo se dál jednostranně orientoval na východní trhy, dnes zápasí o přežití. Svou roli v ekonomice naopak posilují podniky se zahraničními majiteli, na které často pasuje hanlivý termín montovny.

Místostarostka Prahy 8 Alena Borhyová kvůli bydlišti složí mandát

Praha - Místostarostka Prahy 8 Alena Borhyová (ANO) v říjnu skončí ve funkci a složí mandát zastupitelky. Důvodem je problém s trvalým pobytem. Borhyová to uvedla v tiskovém prohlášení. Borhyová nechce komplikovat situaci svým kolegům, řekla v rozhovoru pro deník Blesk. Borhyová si loni v prosinci přehlásila trvalé bydliště do Dolních Chaber mimo volební obvod Prahy 8, což zákon neumožňuje. Opozice ji několikrát vyzvala k odstoupení.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies