VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stanice v polích bude rušnou konečnou

PRAHA - Metro v Letňanech poslouží veletrhům, příměstské dopravě, obyvatelům budoucího sídliště a možná i olympiádě.

14.6.2007
SDÍLEJ:

Podle stavbařů jsou práce v mírném předstihu a vše se do června roku 2008 stihne.Foto: Klatka Grzegorz

Již za rok začne fungovat prodloužený úsek metra na severu Prahy a redaktoři Deníku si včera prohlédli konečnou v Letňanech. Ta získala mezi lidmi přezdívku „polní stanice“. Působí totiž na volném prostranství dosti osaměle. Ovšem po zprovoznění k ní začnou jezdit příměstské autobusy a také tisíce aut na velké záchytné parkoviště. Stanice navíc vede přímo k letňanskému veletržnímu areálu, kde by mělo v budoucnu vyrůst kamenné výstaviště. U jižního vestibulu se uvažuje o další bytové výstavbě, ale také o využití zdejších parcel pro případnou letní olympiádu.

Navenek nenápadná

Letňanská stanice se výrazně liší od dalších dvou stanic na novém úseku, hlavně od Střížkova. Ten vyniká svou vzdušností, prosvětleností a výraznou nadzemní konstrukcí od architekta Patrika Kotase. Stanice Letňany oproti tomu nad zemí nebude mít kromě vstupních schodišť žádnou stavbu a cestující ji poznají jen díky rozlehlému jednopatrovému parkovišti pro sedm set vozů a také díky terminálu, ke kterému povedou autobusové linky z obcí severozápadně od Prahy. „Stanice sice působí nyní značně opuštěně, ale jednou tu bude díky veletrhům a dojíždějícím cestujícím velmi živo,“ uvedl městský radní pro dopravu Radovan Šteiner. Podle něj začne nový úsek metra fungovat příští rok v červnu.

Jižní vestibul zůstane zavřený

Očekávanému hustému provozu jsou přizpůsobeny prostorné vestibuly a velké ostrovní nástupiště. Na obložení stanice bude převládat na některých místech modrá a červená barva, jinak ale bude stanice i pod zemí nevýrazná. Nástupišti dominují vysoké sloupy, které budou ještě pokryty nenabarvenými smaltovanými plechy. „Takovýto materiál, stejně jako povrch dlaždic na stěnách u vchodů, je lehce omyvatelný, což pomůže v boji se sprejery,“ vysvětlil František Polák ze společnosti Metrostav. Dlažba na podlahách je už dokončena, desítky pracovníků v těchto dnech začínají pokládat kilometry kabelů a instalovat další technologie.

Čilý pracovní ruch nyní sice vládne v obou vestibulech, ale po zprovoznění metra začne sloužit lidem jen severní, který je u autobusového terminálu, parkoviště a veletržního areálu. Otevření jižního vestibulu, který zatím ústí do polí, bude mít smysl až při realizaci bytové výstavby v okolí stanice či vzniku olympijského areálu.

Nová část trasy C o délce zhruba 4,6 kilometru bude mít tři stanice: Střížkov, Prosek a Letňany. Tou největší budou právě Letňany. Stanice mají obvykle nástupiště široké deset metrů, v Letňanech to bude dvojnásobek. Úseky mezi Ládvím a Střížkovem, Prosekem a Letňany dělníci razili, zatímco všechny tři stanice a tunely mezi Střížkovem a Prosekem byly hloubeny z povrchu. Celkové náklady budou činit asi 15,5 miliardy korun, budované tři stanice obslouží oblast, v níž bydlí kolem 50 000 lidí. Nový úsek metra by měl začít sloužit lidem zhruba v polovině příštího roku.

14.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ředitel neziskové organizace Člověk v tísni Šimon Pánek poskytl 13. července v Praze rozhovor Deníku
10

Šimon Pánek: Svobodu a prosperitu nemáme navždy. Bojím se o ně

Ministerstvo zahraničních věcí. Ilustrační foto.

Ministerstvo znovu vyhlásilo konkurz na ředitele Českých center

AUTOMIX.CZ

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Aut mladoboleslavské značky se na české inzerci povalují přímo hordy, v drtivé většině případů jde ale o běžné modely moderní éry. Co když ale sháníte škodováckou klasiku? I v tomhle případě je bohatý výběr.

Sobotka bude bilancovat s ministrem kultury Hermanem

Premiér Bohuslav Sobotka bude příští týden pokračovat v bilančních schůzkách, na kterých hodnotí splněné závazky z programového prohlášení vlády. Po úvodním jednání s ministrem zemědělství Marianem Jurečkou ho ve středu čeká v Národní knihovně setkání s ministrem kultury Danielem Hermanem.

Senát: kožešinové farmy zmizí do ledna 2019

Senát schválil zákaz kožešinových farem od konce ledna 2019 beze změn. Období pro jejich likvidaci neprodloužil, nezvýšil ani výši kompenzace chovatelům, jak to část senátorů požadovala. Zákaz má přinést novela zákona na ochranu zvířat proti týrání, kterou dnes Senát přijal po dvouhodinové debatě. Normu nyní dostane k podpisu prezident Miloš Zeman.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik hledá partnera pro úpravy tváře okolí stanic metra D

Praha – Maximalizace využití potenciálu rozvoje území navazujícího na stanice prvního provozního úseku budoucí trasy metra D. Poněkud krkolomně je pojmenován cíl vymyslet a připravit co nejlepší podobu nejbližšího okolí stanic budovaných v rámci první etapy výstavby budoucí nové linky metra – a následně plány také společně uskutečnit. K naplnění ve čtvrtek udělal pražský dopravní podnik konkrétní krok. Na základě čerstvého usnesení pražských radních vyhlásil soutěž na výběr strategického partnera do budoucího společného podniku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení