VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lávka na Vyšehradské skále pomůže chodcům i cyklistům

Praha - Opatrné vyhýbání pěších a jezdců na kolech v tunelu Vyšehradské skály by mohlo skončit. Praha plánuje vybudovat kolem masivu dopravní řešení.

8.4.2017
SDÍLEJ:

Vyšehradská skála. Foto: Miroslav Rendl

Zatímco většina páteřní cyklostezky na pravém pražském břehu umožňuje rychlý a bezproblémový přesun, u Vyšehradské skály je tomu naopak. Cyklisté mají u skalního masivu sesednout z kola a tunelem svůj dopravní prostředek pouze vést.

Cesta skrze skálu je totiž úzká. Na silnici se mezi sebou proplétají tramvaje s automobily, na chodníku si zase musejí udělat prostor chodci s cyklisty, což není ideálním řešením. Proto hlavní město plánuje okolo masivu vybudovat novou cestu.

Vyšehradská skála je památkou 

„Dávám přednost lávce na úrovni chodníku, která by se držela materiálu, který je použit na železničním mostě,“ řekl Pražskému deníku náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Této variantě ale podle něj nejsou příliš nakloněni pražští památkáři.

Lávka v úrovni okolních chodníků by se totiž výrazně zapsala do podoby Vyšehradské skály, jež je kulturní památkou. Magistrát se proto podle Dolínka snaží najít s památkáři kompromis. Nabízí se pak ještě jedna varianta, jak vést cestu kolem skály, ze které podle pověsti skočil Horymír na koni Šemíkovi.

Soutěž rozhodne o podobě a ceně 

„Většina odborníků tlačí na pontonovou lávku, která by byla dole na vodě,“ uvedl náměstek primátorky, podle něhož má i tato varianta nedostatky. Cesta na vltavské hladině by totiž nebyla ideální z pohledu cyklistů, kteří jedou z Prahy 4 do centra a naopak. Kdyby chtěli objet skálu, museli by nejspíš sjíždět už u podolského přístavu a z lávky by vyjeli na náplavce u Rašínova nábřeží.

„Preferujeme, aby se na podobu lávky vypsala architektonická soutěž. Právě kvůli rozdílným preferencím zainteresovaných stran a různým konstrukčním variantám. Rovněž by to nastínilo možnosti provozu. Zda by byla lávka pro chodce i cyklisty, nebo třeba jen pro pěší,“ sdělil mluvčí Institutu plánování a rozvoje hlavního města Marek Vácha. Z architektonické soutěže by pak vzešla i částka, na kterou by stavba cesty kolem Vyšehradské skály vyšla. Záleží totiž na zvoleném řešení i na samotném provedení. Bez předchozí studie totiž nelze cenu příliš odhadnout.

Autor: Benedikt Lederer

8.4.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tradiční pálení čarodějnic probíhalo 30. dubna na mnoha místech ČR, nejinak tradičně na pražské Kampě.
23

OBRAZEM: Na Kampě měly čarodějnice rej u zapáleného ohně

Roman Sklenák.

Šéf poslanců ČSSD: Kvůli Babišovi by se měla sejít koaliční rada

Hnojte popelem

Topíte dřevem? Nebo máte doma krb jen tak pro příjemný pocit? Kam dáváte popel? Pokud ho vyhazujete, připravujete se o jedno z nejlepších hnojiv světa.

Nová cyklostezka spojí Prahu s letištěm i krajem

Pražští cyklisté se už dnes prohánějí do Kralup či k Labi. Brzy pro ně bude jednodušší dostat se i na západ. Okolo ruzyňského letiště totiž povede nová cyklostezka. Jednou by milovníci kol mohli dojet až do Kladna.

AKTUALIZOVÁNO

Vytékající voda uzavřela stanici metra Malostranská

Praha – Překvapeni zůstali cestující v centru Prahy, když hodinu před polednem i v hodinách následujících nečekaně narazili na zavřené dveře stanice metra Malostranská. Soupravy na zelené trase A se přitom nezastavily – pouze touto stanicí projížděly bez zastávky. Tentokrát nebyl na vině nález podezřelého zavazadla, k němuž se nikdo nehlásí, což leckoho napadne jako nejpravděpodobnější varianta. Problém přinesla technická závada.

Staronový šéf České televize: Natočíme velký dětský seriál

Navázat na úspěchy Arabely, Pana Tau nebo kultovních Návštěvníků by chtěl Petr Dvořák, který bude šéfovat veřejnoprávní stanici až do roku 2023.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies