VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lávka na Vyšehradské skále pomůže chodcům i cyklistům

Praha - Opatrné vyhýbání pěších a jezdců na kolech v tunelu Vyšehradské skály by mohlo skončit. Praha plánuje vybudovat kolem masivu dopravní řešení.

8.4.2017
SDÍLEJ:

Vyšehradská skála. Foto: Miroslav Rendl

Zatímco většina páteřní cyklostezky na pravém pražském břehu umožňuje rychlý a bezproblémový přesun, u Vyšehradské skály je tomu naopak. Cyklisté mají u skalního masivu sesednout z kola a tunelem svůj dopravní prostředek pouze vést.

Cesta skrze skálu je totiž úzká. Na silnici se mezi sebou proplétají tramvaje s automobily, na chodníku si zase musejí udělat prostor chodci s cyklisty, což není ideálním řešením. Proto hlavní město plánuje okolo masivu vybudovat novou cestu.

Vyšehradská skála je památkou 

„Dávám přednost lávce na úrovni chodníku, která by se držela materiálu, který je použit na železničním mostě,“ řekl Pražskému deníku náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Této variantě ale podle něj nejsou příliš nakloněni pražští památkáři.

Lávka v úrovni okolních chodníků by se totiž výrazně zapsala do podoby Vyšehradské skály, jež je kulturní památkou. Magistrát se proto podle Dolínka snaží najít s památkáři kompromis. Nabízí se pak ještě jedna varianta, jak vést cestu kolem skály, ze které podle pověsti skočil Horymír na koni Šemíkovi.

Soutěž rozhodne o podobě a ceně 

„Většina odborníků tlačí na pontonovou lávku, která by byla dole na vodě,“ uvedl náměstek primátorky, podle něhož má i tato varianta nedostatky. Cesta na vltavské hladině by totiž nebyla ideální z pohledu cyklistů, kteří jedou z Prahy 4 do centra a naopak. Kdyby chtěli objet skálu, museli by nejspíš sjíždět už u podolského přístavu a z lávky by vyjeli na náplavce u Rašínova nábřeží.

„Preferujeme, aby se na podobu lávky vypsala architektonická soutěž. Právě kvůli rozdílným preferencím zainteresovaných stran a různým konstrukčním variantám. Rovněž by to nastínilo možnosti provozu. Zda by byla lávka pro chodce i cyklisty, nebo třeba jen pro pěší,“ sdělil mluvčí Institutu plánování a rozvoje hlavního města Marek Vácha. Z architektonické soutěže by pak vzešla i částka, na kterou by stavba cesty kolem Vyšehradské skály vyšla. Záleží totiž na zvoleném řešení i na samotném provedení. Bez předchozí studie totiž nelze cenu příliš odhadnout.

Autor: Benedikt Lederer

8.4.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Císařský ostrov v Praze a jeho okolí.

Dejvice i Letnou trápí zápach. Může za to čistírna odpadních vod

Milada Horáková s prezidentem Benešem na snímku z roku 1947
5

Ostatky Horákové jsou 67 let po její popravě stále neznámo kde

Záchranáři nově sídlí v Radotíně. Na řadě jsou Ruzyně a Strašnice

Praha – Nové prostory v areálu hasičské stanice v Radotíně, kam přestěhovali svou výjezdovou základnu z průmyslového objektu v nedalekých Lahovicích stojícím na území ohroženém povodní, otevřeli v úterý pražští záchranáři.

DOTYK.CZ

Prima vyhodila vedoucího vydání Diváckých zpráv neprávem, rozhodl soud

Obvodní soud pro Prahu 8 rozhodl po třech letech ve sporu mezi televizí Prima a vedoucím vydání jejích Diváckých zpráv Jiřím Fröhlichem. Ten se soudil o neplatnost okamžitého zrušení svého pracovního poměru. Soudkyně obvodního soudu dala Fröhlichovi za pravdu. Rozsudek zatím nenabyl platnost, obě strany se mohou odvolat.

Praha změní plány, aby mohla dostat vlaky pod zem

Praha - Hlavní město musí změnit územně plánovací dokumentaci, aby v úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem bylo možno zahloubit budoucí novou podobu železnice do Kladna s odbočkou na Letiště Václava Havla Praha (a vyhovět tak zásadnímu požadavku Prahy 6).

Za borůvkami nemusíte do lesa, můžete je mít i na balkóně

Jejich plody jsou větší než jejich příbuzných odrůd z lesa, na keřích rostou v celých trsech, takže úroda je mnohem snazší a rychlejší, a jejich chuť si s těmi lesními v ničem nezadá. Řeč je o kanadských borůvkách, které si v pohodlí můžete vypěstovat na zahradě nebo i doma na balkoně a jejich sladké bobule budete mít na dosah ruky.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies