Dozvěděl se to na plánovacím setkání, při němž se probírala oprava mostu Legií spojujícího Nové Město a Malou Stranu. To, že křižovatka není v ideálním stavu a potřebuje rekonstrukci, potvrdila také Technická správa komunikací (TSK). Právě pod ni spadají vozovky v hlavním městě.

„Příprava rekonstrukce křižovatky a mostu Legií začne v příštím roce. K zahájení oprav mostu by mělo dojít v roce 2020," uvedla mluvčí TSK Barbora Lišková.

OPRAVÍ SE JEN MOST, NEBO I KŘIŽOVATKA?

Ideální varianta by podle oslovených institucí nastala, pokud by ve stejnou dobu proběhla rekonstrukce mostu, křižovatky i tramvajových kolejí. Právě opravu kolejí má v plánu Dopravní podnik.

Napovědět mohou probíhající jednání, která rozhodnou o tom, zda se podaří celý úsek od Národního divadla až po Újezd opravit najednou. Díky tomu by dopravní omezení v lokalitě trvala kratší dobu, než kdyby se opravy uskutečnily postupně. Záleží také na magistrátu hlavního města, zda všechny potřebné finance zahrne do rozpočtu jednoho konkrétního roku.

TRAMVAJE I VELKÁ VODA

Důvodů, proč se vozovka propadá, je několik. Podle Burešových informací k propadu dochází kvůli novým tramvajím. Ty jsou větší a těžší než jejich předchůdkyně.

Že by mohly současné problémy vzniknout kvůli novému typu tramvají, připouští i Dopravní podnik. Stavu neprospívá ani blízkost řeky. „Nábřeží mají celkově problém s propady, a to od roku 2002, kdy Prahu zasáhly povodně," popsala Lišková. K propadům dochází i na Dvořákově nábřeží.

Komplikace způsobuje také staré vodovodní nebo kanalizační potrubí a plynovody. Problém s povrchem lze poznat podle toho, že je ulice v místě problému zvlněná.

Čtěte také: IPR odevzdal Praze metropolitní plán, nyní jej posoudí úředníci