VYBRAT REGION
Zavřít mapu

KRÁTCE: Při sbírání baterií byly děti pilné

Praha - Počin hodný ocenění. Tak lze označit aktivitu obyvatel Prahy 4, kteří během loňského roku odevzdali k recyklaci přes dvě tuny vybitých baterií a nepotřebných akumulátorů. Společnost Ecobat zajišťující zpětný odběr za to nyní skutečně oceňovala. Jak městskou část, tak nejpilnější sběrače. Těmi byly děti z 11 základních a 17 mateřských škol, které do systému sběru loni přispěly 1286 kilogramy.

19.1.2017 AKTUALIZOVÁNO 19.1.2017
SDÍLEJ:

Sběr starých baterií. Ilustrační foto. Foto: ČTK/Zdeněk Němec

Sbíralo se i v budově úřadu městské části – a rozhodně nikoli jen symbolicky: podařilo se tak shromáždit 217 kilogramů! Ve sběrném dvoře v Durychově ulici se pak sešlo půl tuny: 557 kg (přičemž 114 kilogramy k tomuto množství přispěly i děti ze škol, které se do systému sběru zatím nezapojily). Podtrženo a sečteno: dohromady se obyvatelům Prahy 4 podařilo nasbírat 2060 kilogramů vybitých baterií, připomněl za radnici Jiří Bigas. Oddělený sběr použitých baterií je důležitý nejen kvůli ochraně životního prostředí. Obsahují i spoustu dále využitelných materiálů – například zinek, mangan, měď, nikl – ale někdy také něco olova, kadmia, či dokonce stříbra. Všechny baterie putují do třídicí linky v Kladně, kde jsou roztříděny podle chemických typů, vysvětlil jednatel Ecobatu Petr Kratochvíl. Dále jsou předávány do specializovaných recyklačních linek, konstatoval. Právě díky píli školáků se celorepublikově daří shromáždit sice než desetinu baterií odesílaných k dalšímu zpracování. „Ve školách se sesbírá 11 procent baterií, od obcí 17 procent, od firem 42 procent, 25 procent od prodejců a zbylých 5 procent jiným způsobem," upřesnil Kratochvíl. Na „čtyřce" byly děti náramně aktivní, pochválil radní pro školství Jaroslav Míth. „Je vidět, že sběr vybitých baterií děti baví. Školy a mateřinky poráží i radnici a sběrný dvůr," zhodnotil výsledky.

Na kolejích v noci vystřídají tramvaje údržbářiMísto tramvaje sveze v noci na pátek cestující v Libni náhradní autobus. Kvůli údržbě trati bude úseku Balabenka – Nádraží Libeň – Starý Hloubětín uzavřen v pátek půl hodiny po půlnoci – a s opětovným uvolněním kolejí se počítá ráno v půl páté. Tramvajové linky číslo 25 i 52 budou od Balabenky odkloněny na objízdné trasy – a v trase Palmovka – Nádraží Libeň – Lehovec bude zavedena náhradní autobusová doprava X52.

Čtěte také: Lidé uctí památku bývalé první dámy Olgy Havlové

Autor: Milan Holakovský

19.1.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Řidič autobusu. Ilustrační foto.

Může stávka řidičů ochromit spojení Prahy s okolím?

Byt. Ilustrační foto.

Developeři letos v Praze prodají zhruba 6500 bytů

Údržba trati pro tramvaje ovlivní i provoz autobusů

Praha – V úseku Hradčanská–Prašný most nepojedou v noci na pátek tramvaje. Údržba trati si vyžádá obousměrné přesušení provozu, které začíná 50 minut po půlnoci a skončit má 20 minut před pátou ranní. Bude se to týkat tří linek, jejichž trasy budou odkloněny přes zastávku Pražský hrad.

AUTOMIX.CZ

Na prodej je Tatra 613 s mrazivou minulostí. Sloužila u KGB

Tu a tam se na aukčních portálech objeví něco opravdu speciálního. Jako třeba československá Tatra 613, která sloužila sovětské tajné službě KGB. Zvláštní také je, že je na prodej ve Spojených státech amerických.

Odborník: Praze pomůže, když zakročí proti vozům bez filtrů

Praha - Kromě nízkoemisní zóny by pražskému ovzduší pomohlo zejména zakročení proti autům, která mají odstraněný povinný filtr pevných částic. To tvrdí dopravní odborník Vratislav Filler ze sdružení Auto*Mat.

Praha 12 neschválila rozpočet se schodkem 162 milionů korun

Praha - Městská část Praha 12 stále nemá schválený rozpočet pro letošní rok. Zastupitelstvo městské části v úterý nepřijalo návrh, podle něhož měly výdaje dosáhnout 434 milionů korun a příjmy 272 milionů. V úterý to sdělila Eva Burianová z radnice. Praha 12 je poslední městskou částí, která dosud hospodaří v rozpočtovém provizoriu bez schváleného rozpočtu.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies