Zastupitelé se mohou vyjádřit, že chtějí zachovat průjezd pro cyklisty pěšími zónami Prahy 1, nebo mohou uložit radním, aby v tomto směru jednali s městskou částí. Praha 1 chce omezit cyklisty na náměstí Republiky, v ulici Na Příkopech či v části Václavského náměstí.

Větrací šachta se změnila v robotaJedna z větracích šachet krytu Folimanka dostala novou podobu. Neznámý umělec ji přemaloval do podoby postavy z Hvězdných válek. Umělecký počin v parku na konci Lublaňské ulice ocenilo i vedení Prahy 2. Kde jinde by totiž měl stát robot, než v městské části spojené s Karlem Čapkem.

Restaurace v Praze uzavřená Státní zemědělskou a potravinářskou inspekcí
Zapečený brouk nebo myší trus: zajít v Praze do restaurace je stále risk

Soud bude projednávat žalobu kvůli sesuvu půdy na dálnici D8  
Čtyři roky starým sesuvem půdy na dálnici D8 na Litoměřicku se dnes bude zabývat Obvodní soud pro Prahu 5. Stát žaluje prostřednictvím Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) firmu Kámen Zbraslav, která vlastní blízký kamenolom. Podle státu firma sesuv půdy zavinila, v žalobě po ní chce asi miliardu korun. Zástupci společnosti vinu na sesuvu odmítají.

Žalobu chtěl soud projednat už v srpnu, stát ale navrhl, aby se k řízení připojili další účastníci, konkrétně projektant a zhotovitel stavby. Soudkyně Michala Dvořáková kvůli tomu jednání odročila. Právní zástupce žalované firmy Pavel Sedláček tehdy uvedl, že pro připojení dalších účastníků nevidí důvod. Sesuv zavalil na počátku června 2013 rozestavěný úsek dálnice na Litoměřicku v délce asi 200 metrů a poškodil i nedalekou železniční trať. Stát v žalobě vychází ze znaleckého posudku Vysokého učení technického v Brně, který označil za zásadního viníka kamenolom. Společnost Kámen Zbraslav má zase k dispozici posudky, podle kterých byl zával způsoben vlivem nevhodného umístění stavby a také vlivem počasí.

Poslední chybějící část dálnice z Prahy do Ústí nad Labem se řidičům otevřela loni v prosinci s omezením přes České Středohoří, nyní je dálnice průjezdná ve všech čtyřech pruzích. Omezení by se ale na dálnici měla vrátit příští rok na jaře, kdy silničáři plánují zpevňovat podloží. Stavba 92 km dlouhé dálnice D8 trvala více než 32 let.

Ilustrační foto.
Kolečka a kosočtverce. Pumpy mění označení nafty