VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kampaně v Česku a na Slovensku jsou si podobné, liší se v názorech na EU a NATO

Čeští i slovenští voliči potřebují v předvolební kampani slyšet, o co politikům jde, cítit naději a jistotu, vzhledem k ekonomickým rozdílům však na voliče v obou zemích fungují jiná témata. U příležitosti blížícího se 25. výročí uzavření dohody o rozdělení Československa to řekl Adam Znášik, spolumajitel slovenské agentury Komplot, která pracuje na letošní kampani pro ODS. Češi a Slováci se podle Znášika také výrazně liší v názorech na NATO a Evropskou unii.

13.8.2017
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Bohuslav Sobotka a Robert FicoFoto: ČTK

Spolupráci s agenturou, která pomohla ke zvolení slovenskému prezidentovi Andreji Kiskovi, oznámila ODS začátkem roku. Předseda strany Petr Fiala označil za výhodu, že rozumí situaci ve střední Evropě. Na dotaz ČTK, jak se liší práce s voliči z obou zemí, Znášik uvedl, že Češi a Slováci nezapřou, že mají velký kus společné historie. "Ale už je velmi cítit i těch 25 let samostatné cesty," dodal.

Velký rozdíl mezi slovenskými a českými voliči vidí ve vnímání NATO a EU. "Zatímco v ČR je pevným bodem NATO a EU je spíš trpěná, na Slovensku je to naopak. Slováci jsou rádi, že jsou v EU, že platí eurem a je to jedno z mála témat, kde se Čechům smějí, protože tomu odporu nerozumí," řekl. U NATO jsou podle něj Slováci skeptičtější. "Toto asi nejlépe ilustruje vzájemné rozdíly," řekl Znášik.

Shodné jsou podle Znášika komunikační postupy, které lze v kampani využít. "Ty jsou podobné asi ve všech demokratických zemích. Lidé potřebují rozumět, o co politikům jde, potřebují cítit naději, potřebují jistotu, že se rozhodli dobře," uvedl.

Rozdíl je podle něj tématech. "Zatímco Slovensko prvních pět let běželo směrem dozadu, ČR šla velmi jistě a sebevědomě dopředu. To způsobilo rozdíl, který je viditelný dodnes. I když SR dohání Česko v platech nebo důchodech, má proti Česku velmi viditelný investiční dluh v infrastruktuře, rozdíly jsou i v městech a obcích," řekl.

Projev rozdílů Znášik spatřuje například v tom, že Česko je přirozenou volbou pro slovenské studenty, opačně to platí jen zřídka. "Rozdíl v kvalitě je velmi čitelný. Nejen ve školách, ale prakticky všude. ČR jde Slovensku naproti asi jen v kvalitě soukromých médií," uvedl.

Autor: ČTK

13.8.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dopravní podnik Praha. Ilustrační foto.
6

DPP klesly za rok tržby o 157 milionů. Kvůli zlevnění ročního kupónu

Křišťálová Lupa 2017

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

AKTUALIZOVÁNO

Prezidentské volby proběhnou 12. a 13. ledna

Druhé přímé prezidentské volby se uskuteční v pátek 12. a v sobotu 13. ledna 2018. Termín dnes oznámil předseda Senátu Milan Štěch (ČSSD). Oznámením data byla zároveň zahájena volební kampaň. 

Vysněné dětské postele

Dětský pokoj potřebuje pořádnou postel. Ale obyčejné postele jsou plné nesplněných dětských snů. Zkuste splnit nějaké ty sny i vysněnou postelí.

KRÁTCE: Doubravka vyroste do konce září

Praha - První pražská veřejně přístupná rozhledna po 25 letech se brzy otevře veřejnosti. Doubravka XIV. z pera architekta Martina Rajniše vyroste do konce září v lesoparku Čihadla na Černém mostě.

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

I relativně nízká finanční gramotnost Čechů může za to, že čas od času skočíme na „supervýhodnou“ nabídku zhodnocení peněz, která se nakonec promění v totální fiasko. Pokud byste rádi investovali svoje úspory, nevynechejte následující tipy. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení