VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kamiony se chtějí vrátit na Jižní spojku

Praha - /AKTUALIZOVÁNO/ Tragická úterní nehoda u Lochkovského tunelu vrátila na několik hodin kamiony zpět na Jižní spojku. Jejich řidiči by se sem ale chtěli vrátit natrvalo.

20.10.2010 2
SDÍLEJ:

Příslušníci městské policie odklánějí kamiony z Jižní spojky do Spořilovské ulice.Foto: Denk/Vít Šimánek

Už měsíc jezdí po Pražském okruhu a na spojku mají vjezd zakázán. Dopravci se už proto obrátili na pražský magistrát, po kterém požadují, aby umožnil kamionům přijíždějícím ze severu, zejména od Mladé Boleslavi a Hradce Králové jezdit po Jižní spojce.

Magistrát se ale v žádném případě na tyto prosby nechystá kladně reagovat. První náměstek primátora Rudolf Blažek (ODS) několikrát zopakoval, že to nepřichází v úvahu. Provoz na Jižní spojce se uklidnil a řidiči osobních aut a Pražané si to nemohou vynachválit, navíc díky tomu byla v místě zavedena i expresní linka.

„Jedním z hlavních důvodů, proč se okruh staví, je přece ten, aby ulehčil přetížené dopravě v hlavním městě, tak nebudeme pouště kamiony zpět na spojku,“ sdělil Blažek.

Dopravci argumentují: Obchvat sice dobře funguje pro vozidla jedoucí východo-západním směrem, tedy jako spojnice mezi brněnskou dálnicí D1 a plzeňskou D5, ale pro vozy ze severu představuje zdržení a zbytečné náklady. Tak zní i vyjádření mluvčího sdružení dopravců Česmad Bohemia Martina Felixe.

Zdržení pro auta přijíždějíí ze severu

„Pro nákladní vozidla přijíždějící do Prahy od Hradce a Mladé Boleslavi okruh bohužel přinesl trojnásobné prodloužení trasy. Rovněž obyvatelé Spořilova asi nejsou nadšení z toho, že kamiony se hromadí v jejich čtvrti, když by mohly projet po uprázdněném Barrandovském mostě,“ uvedl Felix.

Na Spořilově vzrostl automobilový provoz o čtvrtinu na 55 tisíc aut denně. S tím ale magistrát už dříve počítal a bral to jako nucenou daň za uvolnění Jižní spojky. „Věříme, že i tady kolony co nejdříve skončí. Pokud bude další část obchvatu mezi D1 a Běchovicemi postavena co nejdříve, bude i zde do tří let klid,“ sdělil dosluhující radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS).

Jako další absurditu vidí dopravci současné zúžení na posledních kilometrech D1 před Prahou kvůli pokládce kabelu. „Je nepochopitelné, že po roce a půl uzavírek se takto degraduje otevření tak drahé stavby, jakou je část Pražského okruhu. Navíc pochybné pracovní tempo působí vůči řidičům v kolonách až arogantně,“ dodal Felix.

Mezitím na zmíněném Spořilově před několika dny skončilo měření imisí a průjezdu vozidel v souvislosti s uzavřením Jižní spojky pro kamiony.

Pomoc pro Spořilov

Na základě výsledků připravuje Praha 4 návrh řešení odklonění dopravy ze Spořilovské. „Poslali jsme také dopis hygienikovi hlavního města, ve kterém požadujeme prošetření celkové situace na Spořilově z hlediska vlivu na zdraví zdejších obyvatel. Zároveň hledáme další varianty dopravy přes Prahu. Nabízí se například využití křižovatky na Kačerově,“ sdělil starosta Prahy 4 Pavel Horálek (ODS).

Kvůli problému s novým dopravním opatřením už také radnice jednala s místními občany. „Domluvili jsme se mimo jiné na měsíčním, maximálně dvouměsíčním monitorování dopravy, a pokud bude situace na Spořilovské i nadále takto špatná, budeme zde jednoznačně požadovat zákaz provozu kamionů,“ dodal Horálek s tím, že Praha 4 bude pokračovat ve vlastních měřeních.

Pražský obchvat: měsíc provozu, jeden mrtvý a sedm nehod

Jeden mrtvý. Taková je bilance měsíce fungování nového Pražského okruhu. Jak informoval pražský policejní mluvčí Tomáš Hulan, analytické oddělení dopravní policie eviduje na novém úseku zatím asi sedm nehod. Přesná čísla budou až na začátku listopadu. Jediná tragická nehoda se stala v úterý u Lochkovského tunelu. Zablokovala provoz ve směru na D5 na několik hodin.

Naopak na Jižní spojce je nyní klid. Podle pražské policie se zde po otevření okruhu silnice, která patří k nejvytíženějším dopravním tepnám v Praze, výrazně zklidnila. „Mezi Prahou 4 a Prahou 5 nyní motoristé plynule projedou za několik minut,“ uvedl mluvčí pražské policie Tomáš Hulan. I přesto, že už se na Pražském okruhu stalo několik vážnějších dopravních nehod, ve srovnání s dřívějším stavem na Jižní spojce je to stále výrazně méně.

Počet aut na Barrandovském mostě klesl podle Ředitelství silnic a dálnic o 50 tisíc na zhruba 80 tisíc denně.

Novou část Pražského okruhu pak využije v průměru 60 tisíc aut za den, z toho je asi 12 tisíc kamionů. Na mýtném státu za měsíc vydělal 20 milionů korun. „Tento úsek okruhu je stále ve zkušebním provozu. Sleduje se provoz, jeho plynulost ale i samotná stavba,“ dodal mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

LUKÁŠ MAREK, ČTK

20.10.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Indický film vznikal v Praze
DOTYK.CZ

Praha různýma očima - jako dějiště bollywoodského snímku i v díle ruského poety

Premiér Bohuslav Sobotka vystoupil 26. května v Praze na tiskové konferenci.
17

Sobotka bude mít dostavení s ministry, zhodnotí práci vlády

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Chcete mít přehled o kulturních, sportovních a dalších akcích ve všech regionech? Pak navštivte naši stránku www.tipydeniku.cz, kde najdete fůru inspirace co podniknout nejen o víkendu.

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipněji naložené vozy na silnicích. Nákladem je vše, co si zamanete

Kromě přepravy cestujících je auto od nepaměti využíváno k převozu nákladu. A jak dnes uvidíte, je tím myšleno doslova jakéhokoliv nákladu. Připravte se na bizarní přehlídku převážených věcí všeho druhu, kdy vás už nepřekvapí ani auto naložené v dalším autě.

O šikovné české ručičky je opět zájem. Opravny jsou zpět

Praha - Opravny a opravárny zažívají velký návrat. Recyklace odpadů se stala pro lidi přirozeností, nyní začínají přemýšlet, jak množství odpadu minimalizovat. Vyhledáním opraváře šetří nejen přírodu, ale někdy i peníze. 

Nad Havlem chtěli lidé budku u zastávky, jejich úsilí mělo úspěch

Praha – Neúnavná občanská iniciativa může slavit úspěchy. Ve Staré Krči se právě díky úsilí místních podařilo prosadit zřízení nového přístřešku u autobusové zastávky Nad Havlem. Radní Prahy 4 pro oblast územního rozvoje Alžběta Rejchrtová (Trojkoalice/Zelení) v té souvislosti ocenila roli aktivních občanů v čele s Vladimírem Hroudou.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení