VYBERTE SI REGION

Kamiony budou mít vjezd do Říčan zakázán

Říčany - Kamiony, které se nechtějí při cestě do Hradce Králové vracet na Spořilov, si zkracují cestu přes Říčany. Pomoci mají značky.

23.9.2010
SDÍLEJ:

Příslušníci městské policie odklánějí kamiony z Jižní spojky do Spořilovské ulice.Foto: Denk/Vít Šimánek

V Říčanech u Prahy ve středu začali s instalací značek zamezujících průjezdu nákladních aut nad 12 tun. Ve čtvrtek by měly být osazeny na celé trase od Modletic do Úval, na níž po pondělním otevření jihozápadní část pražského okruhu výrazně vzrostla doprava. ČTK to řekla říčanská starostka Adriena Mrázová.

Na silnici vedoucí od dálnice D1 do Říčan se přesunula těžká nákladní auta, která se po projetí okruhu nechtějí vracet na Spořilov a při jízdě například na Hradec Králové volí raději trasu přes Říčany, Škvorec a Úvaly. Situace se má podle starostky zlepšit díky novým značkám, které začnou v celém úseku platit od čtvrtka. Silničáři si totiž podle Mrázové neuvědomili, že rozhodnutí týkající se značek musejí vydat dva správní úřady, vedle Říčan ještě Brandýs nad Labem.

„Požádali ale jenom Říčany. Takže teď ještě rychle žádají i Brandýs, aby zákaz vjezdu automobilů nad 12 tun a pak ještě nad osm tun platil po celé Říčanské od Modletic do Úval,“ dodala.

O 2000 aut více

Město má podle ní k dispozici statistiku, z níž vyplývá, že Říčanskou ulicí nyní projíždí zhruba o pětinu aut více než dříve. „Od pondělních 12:00 do dnešních 09:00 narostla doprava proti minulému týdnu o 2000 aut,“ uvedla včera starostka. Nárůst dopravy je ale znát i v Černokostelecké ulici. „Jenom za hodinu tam projelo 85 kamionů, dříve to bylo asi 20. Ta doprava se začíná zvyšovat úplně všude. My jsme se báli, že Černokostelecká to zažije taky, a už je to tady,“ dodala.

Větší pohyb aut je i na dalších silnicích v okolí Říčan, například při jízdě od Brna řada řidičů sjíždí už na Strančice, což vede k nárůstu dopravy na jindy nevytížených komunikacích. „Přes Říčany už neprojedou, tak hledají další cesty,“ komentovala tuto skutečnost starostka.

Instalaci nových značek uvítal úvalský starosta Jan Štastný, který ale míní, že na Úvaly nemá otevření pražského okruhu tak drastický dopad jako na Říčany. Tamní komunikace totiž vedou více mimo město. Radnice podle něj dlouhodobě prosazuje, aby kamiony jezdily po dálnicích, k tomu by je podle něj mohla přimět instalace mýtných bran se zvýšeným tarifem na silnicích nižších tříd. Proč si nyní řidiči kamionů zkracují cestu přes Říčany a Úvaly, ale starosta příliš nechápe. „Co se týče spotřeby pohonných hmot, tak moc neušetří, protože na těch malých silnicích musejí neustále brzdit a zase přidávat plyn. To je snad výhodnější vzít to po dálnicích,“ míní.

Úzká silnice mezi Říčany a Úvaly navíc není na průjezd těžkých nákladních automobilů stavěna. Když se potkají dva protijedoucí tahače, obtížně se vyhýbají a zpomalují dopravu. Hrozí také častější nehody.

Kamiony nesmí na Jižní spojku

Po otevření jihozápadní části pražského okruhu již nesmějí kamiony na Jižní spojku, dopravní zátěž se tak přenesla na Spořilov. Podle Mrázové je jediným rozumným řešením rozdělit nákladní dopravu přes Barrandovský most a přes nový okruh. „Jenže na to Praha nechce slyšet. Budeme na to ale tlačit. Společně s Prahou 4 a Ředitelstvím silnic a dálnic se budeme snažit vyvolat jednání s magistrátem, abychom tu situaci řešili,“ uvedla.

Na zákaz vjezdu na Jižní spojku si stěžovalo sdružení autodopravců Česmad Bohemia. Upozorňovalo na prodloužení trasy o 21 kilometrů v případě použití pražského okruhu pro tranzit i přenesení dopravní zátěže z Barrandovského mostu na Spořilov a Chodov.

Autor: ČTK

23.9.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pavel Koupal.
3

Pavel Koupal: Za komunistů si lidé odvykli myslet, řídila je strana

Ústřední vojenská nemocnice - Vojenská fakultní nemocnice Praha se stala vítězem ankety Bezpečná nemocnice.

Bezpečnou nemocnicí se letos stala Ústřední vojenská nemocnice

Václav Aulický: Jaká místa mám v Praze rád

Praha - Architekt Václav Aulický se proslavil projektováním řady pražských budov. Známý je zejména jako autor kontroverzní Žižkovské věže či legendárního objektu ve stylu brutalismu, tedy bývalého Plynárenského centrálního dispečinku Transgas. Do podoby hlavního města se tak zapsal nezaměnitelným způsobem.

Češi berou neférově nízké platy. Proč nedostávají víc?

Místo hotových výrobků děláme jen polotovary. A za směnu toho zvládneme vyrobit méně než Němci.

Rozhlasový reportážní pořad zve do míst spjatých s Karlem Čapkem

Praha - Do vily bratří Čapků na pražských Vinohradech spjaté se životem slavného dramatika zavádí od začátku ledna pořad Českého rozhlasu (ČRo) Dvojka s názvem Na návštěvě u Karla Čapka. Jeho autor Ondřej Kepka v něm zve své hosty přímo do míst, kde žil a tvořil Čapek. Novináře o tom ve čtvrtek za ČRo informoval Jakub Hritz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies