VYBERTE SI REGION

Jeřáb usadil nosníky nového mostu lanovky na Petřín

Praha /FOTOGALERIE/ - Jeřáb pokračoval ve čtvrtek v usazování nosníků nového mostu lanovky na Petřín. Původní most ujížděl ze svahu, jeho výměna vyjde asi na 24 milionů korun. Lanovka se v září zastavila na sedm měsíců, znovu se rozjede v druhé polovině března. Informoval o tom mluvčí pražského dopravního podniku Jiří Štábl. Lanovka se v Praze poprvé rozjela roku 1891, ročně přepraví kolem 1,9 milionu lidí.

21.1.2016
SDÍLEJ:
Fotogalerie
12 fotografií
Jeden z největších mobilních jeřábů v Česku, téměř stotunový osminápravový kolos s maximální nosností 550 tun, usadil ve čtvrtek 21. ledna 2016 ve stanici lanové dráhy Nebozízek na pražském Petříně nosníky pro nový železobetonový most.

Jeden z největších mobilních jeřábů v Česku, téměř stotunový osminápravový kolos s maximální nosností 550 tun, usadil ve čtvrtek 21. ledna 2016 ve stanici lanové dráhy Nebozízek na pražském Petříně nosníky pro nový železobetonový most.Foto: DENÍK/Martin Divíšek

„Most na lanové dráze se vlivem špatného podloží pohyboval směrem k stanici Újezd a mírně se nakláněl směrem ke Smíchovu. Rekonstrukce nám zajistí větší stabilitu a bezpečnost. Nová mostní konstrukce bude odlehčena a podpěry budou lépe fixované do svahu," popsal Štábl.

Opravy začaly loni v září. Hotové už jsou všechny bourací práce a do svahu zafixované podpěry. Ve středu začal druhý největší jeřáb v Česku ukládat části mostu. Kolos vážící 96 tun musel podle Štábla se svou cestou na Petřín čekat na vhodné počasí, kdy budou příjezdové cesty ke stanici Nebozízek díky mrazu zpevněné.

Pravidelné revize dráhy i vagonů

Mimo mostu se pracuje také na zábradlí nebo osvětlení, odstávku podnik využije také k pravidelné revizi dráhy i vagonů, kde budou vyměněny podlahy a úpraven vnější lak. „Zároveň technici provedou kontrolu elektrického zařízení lanové dráhy, výměnu tažného a brzdných lan, kontrolu tratě, ale i opravy objektů stanic lanové dráhy," dodal mluvčí.

Lanovku DPP zavírá kvůli revizím pravidelně každý půlrok, a to vždy na jaře a na podzim - doba výluky se v těchto případech většinou pohybuje v řádu dnů. Dráha je v provozu od 9 do 23.20 hodin, přičemž od listopadu do března má interval 15 minut a od dubna do října 10 minut. Poprvé se rozjela v roce 1891, v současné podobě funguje od roku 1985. Délka tratě je 510 metrů, jsou na ní tři zastávky a jezdí zde dva vozy.

Čtěte také: Petřínská lanovka je nejslavnější, ale ne jediná v Praze

Autor: ČTK

21.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pavel Koupal.
3

Pavel Koupal: Za komunistů si lidé odvykli myslet, řídila je strana

Ústřední vojenská nemocnice - Vojenská fakultní nemocnice Praha se stala vítězem ankety Bezpečná nemocnice.

Bezpečnou nemocnicí se letos stala Ústřední vojenská nemocnice

Václav Aulický: Jaká místa mám v Praze rád

Praha - Architekt Václav Aulický se proslavil projektováním řady pražských budov. Známý je zejména jako autor kontroverzní Žižkovské věže či legendárního objektu ve stylu brutalismu, tedy bývalého Plynárenského centrálního dispečinku Transgas. Do podoby hlavního města se tak zapsal nezaměnitelným způsobem.

Češi berou neférově nízké platy. Proč nedostávají víc?

Místo hotových výrobků děláme jen polotovary. A za směnu toho zvládneme vyrobit méně než Němci.

Rozhlasový reportážní pořad zve do míst spjatých s Karlem Čapkem

Praha - Do vily bratří Čapků na pražských Vinohradech spjaté se životem slavného dramatika zavádí od začátku ledna pořad Českého rozhlasu (ČRo) Dvojka s názvem Na návštěvě u Karla Čapka. Jeho autor Ondřej Kepka v něm zve své hosty přímo do míst, kde žil a tvořil Čapek. Novináře o tom ve čtvrtek za ČRo informoval Jakub Hritz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies