„První vůz, který jezdil ve zkušebním provozu s cestujícími na trase linky 18, už ujel potřebných 15 tisíc kilometrů bez závad,“ potvrdila Deníku mluvčí dopravního podniku (DP) Ilona Vysoudilová.

Nyní tak může být zahájen proces homologace. Tramvaj už byla odstavena z provozu a čekají ji například zkoušky v dílnách DP a celková prohlídka, která má zjistit například míru opotřebovanosti. Do konce roku by mohla být podle Vysoudilové homologace dokončena a po novém roce by tak mohla ihned začít dodávka nových vozů. Těch má Praha v následujících letech nakoupit postupně celkem 250.

30 nových tramvají do poloviny roku

„Do konce března příštího roku bychom pak chtěli mít v Praze 25 nových vozů, v polovině roku by jich mělo být už třicet. Což je polovina tramvají 14T, takže to už by bylo hodně znát,“ sdělil dopravní ředitel DP Petr Blažek.

Interiér tramvaje ForCity počítá s dostatkem místa pro dětské kočárky a osoby se sníženou pohyblivostí. K dispozici je jedna mechanická nájezdová plošina. Samozřejmostí je přehledný informační systém.

Tramvaj zatím nemůže vyjet do třech míst, kde jsou příliš staré koleje, nebo je jejich stav nevyhovující. „Jedná se o úseku u Muzea, tedy Vinohradskou, kde je trať z roku 1966, pak nemůže na Hlávkův most, kvůli podjezdu v Těšnově a posledním místem je úsek Zenklova-Stírka, kde ale se chystá oprava trati příští rok,“ dodal Jan Šurovský, vedoucí jednotky Dopravní cesta tramvaje DP.

Technické parametry tramvaje ŠKODA ForCity (15T)

- jednosměrné vozidlo
- délka vozidla je 31,4 m, šířka 2,46 m a výška vozidla přes sběrač 3,6 m
- podíl nízké podlahy je 100 %, což umožní snadný nástup a výstup pro všechny cestující i snadný pohyb cestujících v interiéru vozidla
- kapacita vozu je 61 sedících a až 239 stojících osob
- maximální rychlost je řídicím systémem elektronicky omezena na 60 km/h

T15 je vybavena šesti dvoukřídlými dveřmi pro cestující; první dveře jsou určeny jen pro řidiče a jsou graficky i polohou zřetelně odlišeny od dveří cestujících