VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nová tramvaj ForCity už má najeto 15 tisíc kilometrů

Praha /FOTOGALERIE/ - V podstatě už skoro nic nebrání tomu, aby začaly být do Prahy dodávány další kusy nových, stoprocentně nízkopodlažních tramvají 15T ForCity.

25.11.2010
SDÍLEJ:
Fotogalerie
7 fotografií

Zkušební jízda nové tramvaje 15T ForCityFoto: Denk/Vít Šimánek

„První vůz, který jezdil ve zkušebním provozu s cestujícími na trase linky 18, už ujel potřebných 15 tisíc kilometrů bez závad,“ potvrdila Deníku mluvčí dopravního podniku (DP) Ilona Vysoudilová.

Nyní tak může být zahájen proces homologace. Tramvaj už byla odstavena z provozu a čekají ji například zkoušky v dílnách DP a celková prohlídka, která má zjistit například míru opotřebovanosti. Do konce roku by mohla být podle Vysoudilové homologace dokončena a po novém roce by tak mohla ihned začít dodávka nových vozů. Těch má Praha v následujících letech nakoupit postupně celkem 250.

30 nových tramvají do poloviny roku

„Do konce března příštího roku bychom pak chtěli mít v Praze 25 nových vozů, v polovině roku by jich mělo být už třicet. Což je polovina tramvají 14T, takže to už by bylo hodně znát,“ sdělil dopravní ředitel DP Petr Blažek.

Interiér tramvaje ForCity počítá s dostatkem místa pro dětské kočárky a osoby se sníženou pohyblivostí. K dispozici je jedna mechanická nájezdová plošina. Samozřejmostí je přehledný informační systém.

Tramvaj zatím nemůže vyjet do třech míst, kde jsou příliš staré koleje, nebo je jejich stav nevyhovující. „Jedná se o úseku u Muzea, tedy Vinohradskou, kde je trať z roku 1966, pak nemůže na Hlávkův most, kvůli podjezdu v Těšnově a posledním místem je úsek Zenklova-Stírka, kde ale se chystá oprava trati příští rok,“ dodal Jan Šurovský, vedoucí jednotky Dopravní cesta tramvaje DP.

Technické parametry tramvaje ŠKODA ForCity (15T)

- jednosměrné vozidlo
- délka vozidla je 31,4 m, šířka 2,46 m a výška vozidla přes sběrač 3,6 m
- podíl nízké podlahy je 100 %, což umožní snadný nástup a výstup pro všechny cestující i snadný pohyb cestujících v interiéru vozidla
- kapacita vozu je 61 sedících a až 239 stojících osob
- maximální rychlost je řídicím systémem elektronicky omezena na 60 km/h

T15 je vybavena šesti dvoukřídlými dveřmi pro cestující; první dveře jsou určeny jen pro řidiče a jsou graficky i polohou zřetelně odlišeny od dveří cestujících

Autor: Lukáš Marek

25.11.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Smog v Praze.

Metropole připravuje regulační řád dopravy při výskytu smogu

Vodovod. Ilustrační foto.

Praha schválila záměr získat od Veolie 100 procent akcii PVK

Radnice sahají do úspor

Praha - Období rozpočtových provizorií pomalu končí. Městské části postupně schvalují rozpočty. Bilance mezi příjmy a výdaji je ale často výrazně nevyrovnaná. Opoziční zastupitelé se bouří.

Starosta vyzve pražské zastupitele, aby se zabývali prodejem bytů v Písnici

Praha - Starosta Prahy-Libuše Jiří Koubek (TOP 09) bude chtít na čtvrtečním jednání po pražských zastupitelích zařadit na program jednání materiál týkající se kauzy prodeje bytů firmou ČEZ v Písnici. Koubek v pondělí rovněž řekl, že zároveň požádal magistrát o vydání právní analýzy na prodej bytů podle zákona číslo 106 o svobodném přístupu k informacím. ČEZ prodal více než 700 bytů ve veřejné soutěži. Bytové domy koupila firma Kennial podnikatele Pavola Krúpy za asi 1,3 miliardy korun.

DOTYK.CZ

Chystá se bič na soukromé lékaře

Soukromých ambulancí je jako hub po dešti. Zbytečně prodražují výdaje pojišťoven, tvrdí ministerstvo zdravotnictví. Očaři, plicaři nebo ortopedové totiž často pracují „dvoukolejně" – kromě soukromé ambulance mají i úvazek v nemocnici. Podle vedení resortu si odtud „vyzobávají" nejlukrativnější pacienty. To zarazíme, plánuje poradce ministra Roman Prymula.

Politolog Kubáček: Voličům hromadění postů vadí čím dál méně

Praha /ROZHVOR/ - Podle politologa Jana Kubáčka lidem kombinování funkcí příliš nevadí. Politik ale podle něj musí zůstat v kontaktu s místními problémy a tématy, jinak ho voliči potrestají.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies