Holešovické nábřeží nabízí v současnosti jen krátké úseky, po nichž se dá jít podél Vltavy. Na druhé straně řeky se mezitím tísní lidé na cestě podél břehů Prahy 8. Holešovická strana by se také měla v budoucnu dočkat příznivých změn.

Projekt už má územní povolení 

„Je připravený projekt, který by měl prostor mezi ulicí Na Maninách a Libeňským mostem proměnit v místo pro rekreaci. Byl by zde trávník, hřiště a možná i stromy," uvedla radní Prahy 7 Lenka Burgerová. Právě zasazení kmenů je trochu problematické, protože jde o záplavové území, a proto tu růst stromů není ideální.

Projekt už má územní povolení a nyní čeká na to stavební. Zatím není jasné, co se stane s drtírnou, která se nachází nedaleko ulice Na Maninách. Ta je nyní opuštěná a nefunguje, ale podle Lenky Burgerové se ještě bude řešit s jejím majitelem další využití.

Břeh by měl být průchozí 

Jednat se také bude se sedmou městskou částí, potažmo magistrátem nebo s Povodím Vltavy, pod které spadá levé vltavské nábřeží. Vedení městské části totiž nechce zůstat jen u proměny prostoru před Libeňským mostem, ale plánuje lidem zpřístupnit celý břeh řeky až k Císařskému ostrovu.

„Břeh je velmi dlouhý, ale nemůžete jít podél řeky celou dobu. Rádi bychom, aby byl průchozí. Mělo by se tam dát bezpečně dojít kus pěšky nebo běžet, stejně jako je tomu na druhém břehu," řekla Lenka Burgerová.

Může dojít i k úpravě břehů 

Díky tomu by se rozdělil proud lidí, kteří sportují či relaxují na břehu Prahy 8, díky čemuž by tam v exponovaných časech nebylo tolik těsno.

Mohlo by také dojít k úpravě břehů, které se blíží k hladině řeky velmi strmě. Tam, kde by úpravám nebránila protipovodňová opatření, jsou zásahy do podoby břehů podle Lenky Burgerové možné.

Mezi Holešovicemi a Karlínem by měly vzniknout lávky 

Na obou březích mohou také kotvit lodě, což umožňuje další využití řeky a břehů v této části Prahy. „Kdyby v budoucnu byl zájem, mohla by tu jezdit vodní tramvaj. Jezdila by v úseku mezi zdymadly na Císařském ostrově a Štvanicí," představila myšlenku radní pro územní rozvoj městské části.

Na ostrově mezi Holešovicemi a Karlínem měly v budoucnu vzniknout také lávky, které by přes ostrov obě pražské čtvrti propojily. Nyní se dávají dohromady podklady k vyhlášení architektonické soutěže na podobu holešovické lávky. Více o pražských březích a náplavkách se dočtete v pondělním vydání.

Čtěte také: Na místě legendární Štvanice se rozezní hudebníci