Vše pro to, aby do budoucna nemusely inženýrské sítě vést přímo útrobami mostu. Samotná rekonstrukce tím má být výrazně usnadněna.

Nový kolektor prý povede přes Štvanici a pod Vltavou, hotov má být do března 2016. Jeho stavba bude náročná, stavební firma si bude muset poradit se složitými geotechnickými podmínkami. Praha ho musí vybudovat, aby mohla v blízké budoucnosti začít s generální opravou samotného Hlávkova mostu. Kolektor má stavební povolení od roku 2006, již dvakrát muselo být prodlouženo.

Trpí i další mosty

Podle analýzy Technické správy komunikací (TSK) potřebuje nutně rekonstrukci také most Legií postavený v roce 1901. Odborníci zde zaznamenávají zvýšené množství degenerativních poruch kamenných prvků. V případě Palackého mostu TSK upozorňuje na výrazný nárůst poruch především takzvaných vylehčovacích cihelných klenbiček mostovky v důsledku nefunkčního hydroizolačního systému.

Most navíc poškodily červnové povodně, které vymlely na některých pilířích až 20 procent spár mezi kameny. Odborníci navrhují zahájit opravy nejpozději do roku 2018.

V dobrém stavu nejsou ani Trojská lávka a lávka pro pěší na Branickém železničním mostě, kde je část betonových panelů ve špatném stavu. V případě Trojské lávky zase diagnostický průzkum ukázal výrazné oslabení předpínacích lan, která korodují.

„Jednoznačně nejhůře je na tom však Libeňský most. Dlouhodobě usilujeme o jeho opravu, ale záleží, kolik bude mít Praha peněz," řekl mluvčí TSK Tomáš Mrázek.