VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hlávkův most chátrá. Na opravu si ale ještě počká

Praha – Architektonická památka a důležitá součást severojižní magistrály: řeč je o Hlávkově mostu. Nejširší pražský most je ve špatném stavu a čtyřproudová silnice i tramvajové koleje vedoucí přes něj potřebují opravit. Zničená dlážděná vozovka se stala nebezpečná pro kola aut, tedy i pro lidský život. I historické části jako pilíře a klenba chátrají.

14.8.2011
SDÍLEJ:

Hlávkův most.Foto: Deník/Michal Bílek

Oprava mostů v Praze je podle magistrátu plánovaná postupně, podle důležitosti či akutní nutnosti nápravy. Na řadu přišel jako první Nuselský most, jehož dilatační spáry byly po zimě v katastrofickém stavu. Počátkem července se mohlo začít pracovat na jejich úplné výměně.

„Mám radost, že oprava nezpůsobuje výraznější dopravní komplikace,“ chválí si průběh rekonstrukce první náměstek primátora Karel Březina (ČSSD). S opravami se čekalo do dokončení projektových příprav na výměnu dilatačních závěrů a hotové by měly být do konce prázdnin. Druhá fáze obnovy Nuselského mostu bude muset být kvůli nedostatku financí rozdělena na etapy a za příznivých okolností započne roku 2012.

Libeňský most je další v pořadníku. Projektové přípravy na opravu právě probíhají. Je do nich zahrnuto jednání se soukromými i městskými investory, povolení či prodlužování platnosti na stavební objekty i řešení majetkoprávních vztahů. Podle plánu by všechno mělo být uzavřeno do konce tohoto roku, což znamená, že příští rok bude zahájena rekonstrukce.

Hůř je na tom jiná dlouhodobě chátrající stavba: Hlávkův most. Ten se sice v minulosti dočkal několika rozborů, které by měly vést k zahájení projektové dokumentace. Nejbližší naděje pro most spočívá v územním rozhodnutí, ke kterému by podle Březiny mohlo dojít nejdřív příští rok.

Na špatném stavu silnice vedoucí přes Hlávkův most se odráží nejenom hustý provoz aut, ale i frekventovaná tramvajová doprava. Právě kvůli kolejím hrozí přerušení tramvajového spojení, při kterém by došlo k neodkladným opravám. To by samozřejmě zapříčinilo částečné omezení provozu aut, které by hodně ztížilo dopravu v centru metropole.

Dvanáctý po proudu

Hlávkův most je v Praze dvanáctý most přes Vltavu po proudu řeky. První betonový most vzal prvenství v šířce po rekonstrukci z 16 metrů na 28 metrů Štefánikovu mostu. Při výstavbě na mostě spolupracovali dvě rozdílné generace architektů.

Starší generace neměla důvěru k novému materiálu, jímž byl beton a dávala přednost železné konstrukci. Mladší kolegové naopak volili v té době moderní materiál. Most je jedinečný i tím, že jeho pojmenování se nezměnilo od postavení, navzdory změně režimů a ponechal si jméno po významném staviteli Josefu Hlávkovi dodnes.

Mosty v Praze jsou nedílnou součástí české metropole. „Jsou to důležité komunikace, které se dlouho neopravovaly, ale věřím, že se vše zvládne a budeme mít na pokračování oprav dostatek financí,“ říká náměstek Karel Březina.

Anketa: Potřebuje Hlávkům most opravit?

Matěj Rosí
k
Jezdím po něm každý den do práce. Opravy by tam měly být, myslím, že by to prospělo. Ale hlavně by se měla zrekonstruovat ta silnice. Tam se nedá jezdit. Člověk si koupí auto a po dvou letech jízdy v Praze je úplně zničené.

Alena Šoutová
Podle mého laického pohledu by most rekonstrukci nepotřeboval, zdá se mi v pořádku.

Antonín Brandžovský
Podle mě by most rekonstrukci nutně nepotřeboval. Dle mého mínění poslední oprava proběhla v 70. letech minulého století.

Čtěte také: V Praze dnes chátrají desítky mostů

PAVLA GABRHELÍKOVÁ

14.8.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na Dvořákově Praze Jiřího Bělohlávka nahradí Hrůša a Altrichter

Jiří Bělohlávek.

Bělohlávka v ČF zastoupí dirigenti Altrichter, Hrůša a Netopil

Vařit můžete i pod širým nebem

Nemusíte vařit jen v domě. Můžete si pořídit kuchyň, která bude stát pod oblohou, nebo alespoň pod krytým přístřeškem na zahradě. A není to ani tak složité.

Ostatky Horákové jsou 67 let po její popravě stále neznámo kde

Praha - Ani 67 let po justiční vraždě právničky Milady Horákové není zřejmé, jak komunistický režim naložil s jejími ostatky. 

Záchranáři nově sídlí v Radotíně. Na řadě jsou Ruzyně a Strašnice

Praha – Nové prostory v areálu hasičské stanice v Radotíně, kam přestěhovali svou výjezdovou základnu z průmyslového objektu v nedalekých Lahovicích stojícím na území ohroženém povodní, otevřeli v úterý pražští záchranáři.

DOTYK.CZ

Prima vyhodila vedoucího vydání Diváckých zpráv neprávem, rozhodl soud

Obvodní soud pro Prahu 8 rozhodl po třech letech ve sporu mezi televizí Prima a vedoucím vydání jejích Diváckých zpráv Jiřím Fröhlichem. Ten se soudil o neplatnost okamžitého zrušení svého pracovního poměru. Soudkyně obvodního soudu dala Fröhlichovi za pravdu. Rozsudek zatím nenabyl platnost, obě strany se mohou odvolat.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies