„Cílem je stáhnout auta z ulic. Chceme, aby se lidé naučili například nechávat v garážích rodinná auta, která používají jednou za čas," řekl Dolínek.

„Máme vydáno asi 12 tisíc parkovacích karet, ale v ulicích máme kapacitu pouhých 9500 míst, proto každý takovýto projekt vítáme," dodal starosta Prahy 7 Jan Čižinský (KDU-ČSL/Trpojkoalice).

Garáže na Prašném mostě v Praze 6 mají kapacitu 303 míst pro auta, na Letenské pláni se pak do podzemí vejde více než 800 automobilů. V prvních patrech obou garáží budou místa pro návštěvníky, druhá patra pak budou pro rezidenty. Na Prašném mostě by pak mělo mít třetí podlaží pronajata Správa Pražského hradu.

Magistrát musí ještě ve výběrovém řízení vybrat provozovatele parkovišť. Správcem pak bude Technická správa komunikací, která bude nájemce v tendru hledat.

Garáže byly vybudovány v rámci výstavby tunelu Blanka, cena garáží je tak zahrnuta v ceně tunelu. Tunel vyšel město na více než 40 miliard korun a zprovozněn byl v loňském roce. Garáže mají vlastní technologická zařízení, která jsou nezávislá na zařízení Blanky.

Čtěte také: ČKD Praha DIZ se už nebude starat o pražský tunel Blanka