Vlaky příměstské dopravy jsou označeny modro-bílým symbolem S. Od neděle na „eska“ upozorňují cestující také speciální hlášení na nádražích. „Pro snadnější orientaci hlásíme, že odjíždí linka S,“ potvrdil Kubala. Výrazné změny v počtu přepravených cestujících ale první den dráhy nezaznamenaly. Kromě přeznačení totiž systém funguje stejně jako v minulých dnech.

Co cestující od konce týdne čeká? Vedle označení vlaků, nástupních a výstupních bodů symbolem S, je příměstská železniční doprava v okolí Prahy uspořádána do jednoznačného linkového systému. Jednotlivé trasy jsou tedy označeny symbolem S a příslušným číslem linky. Například S1 a S2 je označení zastávkových vlaků mezi Prahou a Kolínem, S 7 pro spojení mezi Prahou a Berounem. Celkem funguje jedenáct „esek“.

Dráhy si od těchto novinek slibují větší přehlednost dopravy pro cestující. „Postupně budeme ve spolupráci s dopravním podnikem, Ropidem a Středočeským krajem více propagovat přestupní uzly MHD, příměstské dopravy a železnice. Zároveň hodláme organizovat lepší návaznost vlaků s MHD,“ sdělil ředitel marketingu v osobní dopravě Českých drah Aleš Ondrůj.

V reálu to znamená, že v prostředcích MHD budou postupně mapkami, letáky i hlášeními oznamovány konkrétní možnosti, jak lze cestování po Praze kombinovat. Na všech železničních zastávkách a nádražích v Praze a jejím okolí budou k vidění mapy znázorňující možnosti cestování po kolejích v metropoli. Velký posun v rozvoji železniční dopravy v Praze včetně zvýšení počtu linek S nastane příští rok v prosinci. To začnou fungovat dva dvojkolejné tunely pod Vítkovem. Díky tomu bude možné nasadit větší počet městských železničních linek.