VYBRAT REGION
Zavřít mapu

DPP nesmí uzavřít novou smlouvu na provoz reklamy v autobusech

Praha - Pražský dopravní podnik (DPP) nesmí uzavřít smlouvu s vítězem tendru na provoz reklamy na autobusech MHD. Zakazuje mu to předběžné opatření soudu. Ve čtvrtek to sdělil vedoucí marketingu a komunikace DPP Josef Voltr. Podle serveru lidovky.cz je vítězem Bigboard. Návrh na předběžné opatření podala firma Rencar, se kterou se DPP pře o platnost smlouvy na provoz reklamy v MHD. DPP nyní nesmí uzavřít smlouvu s třetí stranou a musí umožnit Rencaru plochy provozovat. Smlouva pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. DPP ji považuje za nevýhodnou.

5.1.2017 AKTUALIZOVÁNO 5.1.2017
SDÍLEJ:

Dopravní podnik Praha. Ilustrační foto. Foto: ČTK/Fotobanka ČTK/ Josef Horázný

„Proti nařízenému předběžnému opatření podáme odvolání," uvedl generální ředitel DPP Martin Gillar. Tendr na pronájem reklamy se týkal ploch na 300 autobusech pražské MHD.

„S jistou mírou zjednodušení lze říct, že zatímco ve výběrovém řízení jsme dosáhli nabídkové ceny nájmu 1750 korun za pronájem jednoho reklamního nosiče na půl roku, podle 20 let staré neplatné smlouvy nám Rencar platí zhruba 385 korun za jeden reklamní nosič ročně. Konečně se tak ukazuje, jaké jsou reálné tržní ceny za pronájem našeho majetku," uvedl Voltr.

Ne všechny plochy jsou stejně velké 

Podnik se pře s Rencarem o platnost smlouvy dlouhodobě. Rencar s tvrzením DPP o nevýhodnosti a neplatnosti smlouvy nesouhlasí a loni podal určovací žalobu, o platnosti tak rozhodne soud. Zatím vynesl zmíněné předběžné opatření na provoz reklamy v autobusech a rovněž loni v prosinci na provoz reklamy v tramvajích. DPP tedy nyní nesmí plochy v dopravních prostředcích pronajímat třetí straně, pouze Rencaru.

Podle Voltra má Rencar v pronájmu 130 tisíc reklamních nosičů, za něž platí podniku dohromady asi 50 milionů korun ročně. „Je jasné, že ne všechny plochy jsou stejně velké a stejně atraktivní, rozdíl v cenách pronájmu je však významný," uvedl.

DPP obdržel 68 procent tržeb z reklamy 

Rencar vznikl v roce 1990 jako dceřiná společnost dopravního podniku. Od roku 2001 je jeho majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux. JCDecaux, silný hráč na poli evropské reklamy, má smlouvy na reklamní plochy v MHD i v dalších městech v zemi.

Reklamní společnost Bigboard provozuje v Praze velkoformátovou reklamu zejména mimo centrum města - v něm provozuje reklamu na základě smlouvy s Prahou společnost JCDecaux. Bigboard dlouhodobě smlouvu napadá. Bigboard se o reklamu v MHD uchází dlouhodobě, DPP v minulosti nabízela za roční pronájem 100 milionů.

Podle informací Rencaru byly tržby firmy za rok 2015 zhruba 115 milionů korun. DPP obdržel 68 procent z tržeb z reklamy, tedy asi 73 milionů korun, a dále akcionářské dividendy sedm milionů korun.

Čtěte také: Dopravní podnik musí Rencaru umožnit reklamu na autobusech

Autor: ČTK

5.1.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nový přístřešek v tramvajové zastávce Nad Havlem
2

Nad Havlem chtěli lidé budku u zastávky, jejich úsilí mělo úspěch

Miloš Zeman a Karel Srp starší. Ilustrační foto.
5

Dle očekávání: Karel Srp v radě ÚSTR nezasedne. Kvůli členství v KSČ

Pěstujeme olivy

I u nás se dají vypěstovat olivovníky. Můžete je mít i doma, vždyť naprosto nejlepší pro naše podmínky je jejich pěstování v květináčích. A tak se jich nebojte a pojďme společně na to.

Co je pro někoho stará veteš, jinému poslouží. Zaklínadlo zní: Re-Use

Praha – Pomoci vdechnout nový život starým věcem mají takzvaná Re-Use centra, která umožní nacházet uplatnění pro starší, avšak stále funkční či využitelné předměty. Ty by jinak kvůli své nemodernosti skončily v odpadu. Po vzoru Vídně nebo třeba Budapešti začíná magistrát hledat vhodné prostory pro spuštění pilotního projektu – dobře dostupnou krytou halu. Či více hal: buď pro otevření hlavního Re-Use centra, nebo několika center menších.

Na ozdravné pobyty pro děti ze smogových oblastí půjde 40 milionů

Praha - Na ozdravné pobyty dětí, žijících ve smogových oblastech, půjde 40 milionů korun z Národního programu Životní prostředí. Žádat o ně mohou školy, školky a nově i dětské skupiny, a to od 4. září. Oproti dřívějším dotacím je nyní podmínkou, aby byl pobyt spojený s ekologickou výchovou. V dnešní tiskové zprávě to sdělilo ministerstvo životního prostředí.

Ztraceným lidem v lesích pomohou záchranné tabulky

Praha - Body záchrany. Tak se jmenují destičky se speciálním kódem, s jehož pomocí hasiči či záchranáři lehce lokalizují člověka v nouzi. V pražských lesích jich nově přibylo 29.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení