Zakázku podpořili překvapivě také radní za Trojkoalici, přestože měli výhrady. Posvěcení ale okruh stejně dostane až na listopadovém zastupitelstvu. Proč ne na tom zářijovém? Aby se prý s tiskem mohli všichni seznámit. „Návrh prošel koaličně, tedy s podporou všech stran,“ uvedl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Výsadba dřevin v ulici Patočkova.
Radní řešili podobu vnějšího i v nitřního okruhu

Projekt má posudek EIA 

Zakázku se snažil „odklepnout“ už před týdnem, jenže Trojkoalice byla proti. Prosadila totiž vypracování studie alternativní povrchové trasy okruhu, která má být hotova až v polovině příštího roku. Vedení Prahy se po zpracování studie rozhodne, jaké řešení nakonec zvolí. Dolínek nicméně připomněl, že stávající projekt, prosazovaný sociálními demokraty a hnutím ANO, už má platný posudek vlivu na životní prostředí (EIA).

ČSSD A ANO chtějí okruhem vést tunely 

Trasa, preferovaná ČSSD a hnutím ANO, se skládá ze tří úseků. Prvním je 3,2 kilometru dlouhý úsek z Pelc-Tyrolky na Balabenku, kde mají být dva tunely. Druhý úsek mezi Balabenkou a Štěrboholskou by měl jeden tunel a třetí částí je 1,35 kilometru dlouhá Libeňská spojka. Tam by tunel měřil 865 metrů. Zvolí-li město ve finále variantu ČSSD a ANO a nikoli alternativu Trojkoalice, mohlo by získat v roce 2021 územní rozhodnutí.

Vizualizace trasy metra D. Stanice Olbrachtova.
Sliby pražských politiků: rychle by dostavěli okruh i metro D

Zelezní dávají přednost vedení trasy na zemí  

Trojkoalice však tuto variantu odmítá, protože by prý vyšla draho. Naopak nabízí „svoji“ alternativní trasu, která vychází ze staršího návrhu městského Institutu plánování a rozvoje a vedla by z větší části nad zemí. Počítá s vedením dopravy po dvou trasách, které už existují. Jedna by vedla od Pelc-Tyrolky Povltavskou ulicí směrem na Českobrodskou a zahrnovala by nový tunel pod Malešicemi.

Druhá by řidiče vedla z Holešoviček přes Průmyslový polookruh. Postavit by bylo nutné jen úsek o délce zhruba 3,5 kilometru, zahrnující nový tunel. „Shoduji se s architekty a Institutem plánování a rozvoje Prahy, že Městský okruh má být levnější a rychlejší verze původního plánu. Tedy ne dálnice s tunely ve městě, ale úrovňový městský bulvár,“ trvá na svém předseda zastupitelského výboru pro dopravu Matěj Stropnický (Trojkoalice/SZ). Jenže tuto variantu nese nelibě Praha 3, přes niž by část okruhu vedla. Městská část to odmítá s tím, že by se tam zvýšily hluk a emise.

Pražský okruh.
Pražský okruh nově při starém: zůstává ve zkušebním provozu

Opozice: Okruh řešme před volbami! 

Opoziční TOP 09 zváží svolání mimořádného zastupitelstva, pokud nebude městský okruh na čtvrtečním zastupitelstvu projednán a odsouhlasen. „Přestože byl příslušný materiál na radě schválen, dohady členů koaliční rady o termínu předložení této problematiky na jednání zastupitelstva jasně dokazují, že současná rada toto pro Pražany klíčové téma oddaluje. Materiál je hotový a neexistuje žádný důvod pro zbytečné odkládání,“ zdůraznil šéf klubu zastupitelů za TOP 09 a nezávislých Václav Novotný.

Pražský okruh. Ilustrační foto.
Praha schválila memorandum s ministerstvem o stavbě okruhu

Co je to městský okruhMěstský okruh staví metropole ze svých zdrojů.
Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou až k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou.
První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.