VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dostavba okruhu: rada konečně schválila přípravu projektu

Pokud dostavbu vnitřního okruhu schválí zastupitelstvo hlavního města, stavět by se mohlo začít v roce 2023. První úsek nedostavěného okruhu by tak mohl být hotový v roce 2031 a celkové náklady budou v řádech miliard korun.

13.9.2017
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Vizualizace městského okruhu. Foto: mestskyokruh.info

Zakázku podpořili překvapivě také radní za Trojkoalici, přestože měli výhrady. Posvěcení ale okruh stejně dostane až na listopadovém zastupitelstvu. Proč ne na tom zářijovém? Aby se prý s tiskem mohli všichni seznámit. „Návrh prošel koaličně, tedy s podporou všech stran,“ uvedl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Projekt má posudek EIA 

Zakázku se snažil „odklepnout“ už před týdnem, jenže Trojkoalice byla proti. Prosadila totiž vypracování studie alternativní povrchové trasy okruhu, která má být hotova až v polovině příštího roku. Vedení Prahy se po zpracování studie rozhodne, jaké řešení nakonec zvolí. Dolínek nicméně připomněl, že stávající projekt, prosazovaný sociálními demokraty a hnutím ANO, už má platný posudek vlivu na životní prostředí (EIA).

ČSSD A ANO chtějí okruhem vést tunely 

Trasa, preferovaná ČSSD a hnutím ANO, se skládá ze tří úseků. Prvním je 3,2 kilometru dlouhý úsek z Pelc-Tyrolky na Balabenku, kde mají být dva tunely. Druhý úsek mezi Balabenkou a Štěrboholskou by měl jeden tunel a třetí částí je 1,35 kilometru dlouhá Libeňská spojka. Tam by tunel měřil 865 metrů. Zvolí-li město ve finále variantu ČSSD a ANO a nikoli alternativu Trojkoalice, mohlo by získat v roce 2021 územní rozhodnutí.

Zelezní dávají přednost vedení trasy na zemí  

Trojkoalice však tuto variantu odmítá, protože by prý vyšla draho. Naopak nabízí „svoji“ alternativní trasu, která vychází ze staršího návrhu městského Institutu plánování a rozvoje a vedla by z větší části nad zemí. Počítá s vedením dopravy po dvou trasách, které už existují. Jedna by vedla od Pelc-Tyrolky Povltavskou ulicí směrem na Českobrodskou a zahrnovala by nový tunel pod Malešicemi.

Druhá by řidiče vedla z Holešoviček přes Průmyslový polookruh. Postavit by bylo nutné jen úsek o délce zhruba 3,5 kilometru, zahrnující nový tunel. „Shoduji se s architekty a Institutem plánování a rozvoje Prahy, že Městský okruh má být levnější a rychlejší verze původního plánu. Tedy ne dálnice s tunely ve městě, ale úrovňový městský bulvár,“ trvá na svém předseda zastupitelského výboru pro dopravu Matěj Stropnický (Trojkoalice/SZ). Jenže tuto variantu nese nelibě Praha 3, přes niž by část okruhu vedla. Městská část to odmítá s tím, že by se tam zvýšily hluk a emise.

Opozice: Okruh řešme před volbami! 

Opoziční TOP 09 zváží svolání mimořádného zastupitelstva, pokud nebude městský okruh na čtvrtečním zastupitelstvu projednán a odsouhlasen. „Přestože byl příslušný materiál na radě schválen, dohady členů koaliční rady o termínu předložení této problematiky na jednání zastupitelstva jasně dokazují, že současná rada toto pro Pražany klíčové téma oddaluje. Materiál je hotový a neexistuje žádný důvod pro zbytečné odkládání,“ zdůraznil šéf klubu zastupitelů za TOP 09 a nezávislých Václav Novotný.

Co je to městský okruhMěstský okruh staví metropole ze svých zdrojů.
Funguje v úseku z Pelc-Tyrolky tunelem Blanka směrem do Prahy 6 a 5 a Strahovským tunelem a Mrázovkou až k Barrandovskému mostu a Jižní spojce. Na východě města končí Štěrboholskou radiálou.
První část okruhu začala fungovat v 80. letech, naposledy byl v září 2015 otevřen tunelový komplex Blanka.

Autor: Marcel Mihalik

13.9.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kandidát na ministra financí Ivan Pilný poskytl 18. května v Praze rozhovor Deníku.
AKTUALIZOVÁNO
17

Vláda schválila návrh rozpočtu. Stát bude hospodařit se schodkem 50 miliard

Martin Schulz gratuluje k vítězství Angele Merkelové
AKTUALIZOVÁNO
14

Angela Vítězná. Merkelové ale kazí radost zisk krajní pravice

Bydlení podle znamení zvěrokruhu: Jak si žijí vodní a vzdušná znamení

Nic na světě nepoví o člověku tolik, jako jeho byt. Hned při vstupu do předsíně bezchybně odlišíte pedanta od bohéma. Každý člověk má svůj vkus, každé astrologické znamení své priority.

Nakupování jízdenek bude snadnější. Pomůže nová aplikace Lítačka

Chcete si označit lístek a žádný nemáte? Nerozumíte si s prodejním automatem? Ocitli jste se kdesi uprostřed ničeho na zastávce, kde se jízdenka prostě koupit nedá? Tak to už od příštího roku nebude žádný problém.

Bookmakeři: Volby vyhraje ANO, ovšem 27 procent nezíská

Velkým favoritem říjnových voleb do Poslanecké sněmovny je podle bookmakerů stále hnutí ANO s kurzem 1,1:1 - 1:13:1. Na jeho vítězství jde také zhruba polovina sázek. Zatímco ještě koncem června sázkové kanceláře považovaly za téměř jisté překročení 27 procent (1,45:1), nyní už je podle nich tato varianta velmi nepravděpodobná (až 4,6:1). Vyplývá to z vyjádření sázkových kanceláří, které oslovila média. Za ANO následují ČSSD (8:1 - 9:1) a KSČM (11:1 - 13:1). Celkový objem sázek už přesáhl 30 milionů korun.

Petr Fiala: Vyčistíme právní džungli, ve které se už nikdo nevyzná

Převzal finančně rozvrácenou stranu s mizernou pověstí, na níž se podepsali jak regionální kmotři, tak expremiérova milenka Jana Nagyová. ODS před posledními volbami nebyla v dobré kondici, a pokud je nyní opět nejsilnějším hráčem v pravicové části kolbiště, má na tom velkou zásluhu emeritní rektor Masarykovy univerzity v Brně Petr Fiala, který v roli předsedy vrátil občanským demokratům serióznost a hlavně ideovou náplň.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení