„Naše úsilí o zvýšení výnosů pro DPP z pronájmu reklamních ploch se vyplácí. Společnost euroAWK bude muset do měsíce po doručení rozsudku odklidit city light vitríny z prostor pražského metra,“ uvedl v tiskové zprávě Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

Úterní rozsudek potvrdil verdikt Obvodního soudu pro Prahu 10 z loňského prosince. Tehdy jednatelka firmy Bärbel Nietenová na dotaz ČTK uvedla, že má firma platnou smlouvu a odvolá se. Jenže nyní už se odvolat nelze. Vyjádření euroAWK redakce Pražského deníku shání.

Billboardy v Praze. Ilustrační foto.
Kverulant: Praze utekly stamiliony z pronájmu reklamních ploch

Dopravní podnik přitom vypověděl reklamní společnosti smlouvu už před pěti lety, ačkoliv firma dál vitríny v metru spravovala dál. Vybírala dokonce i peníze od inzerentů. Letos na jaře DPP vyhláslil soutěž na pronájem ploch, euroAWK byla jedním z devíti uchazečů.

Vítězem se stal Bigboard

„Vítězem poptávkového řízení se stala společnost BigBoard, která nabídla více než čtyřnásobně vyšší cenu za pronájem ploch. Zatímco euroAWK platila za místo pro provozování jedné CLV zhruba 9 200 korun ročně, BigBoard nabídl částku 38 563 korun. Za pronájem stejných míst tak DPP díky poptávkovému řízení získá přes 35 milionů korun ročně více, než doposud dostával od euroAWK,“ informovala mluvčí pražského dopravce Aneta Řehková.

Osvětlený reklamní panel v metru.
Dopravní podnik vypsal tendr. Hledá nájemce ploch pro reklamu v metru

Média informovala o tom, že DPP se soudí i s další reklamní společností Rencar, s níž uzavřel v roce 1997 ohledně reklamy v MHD dohodu, která má trvat do roku 2031. Jenže podle dopravního podniku je smlouva neplatná a po firmě chce peníze za neoprávněné využívání ploch. Rencar s tím nesouhlasí. Soud v tomto případě ještě nerozhodl.

Prahou zase zmítá boj o reklamní plochy v metropoli i o správu městského mobiliáře mezi frimou JCDecaux a Bigboard, která navíc čelí policejnímu vyšetřování kvůli možné korupci bývalého magistrátního úředníka. Předchozí rada hlavního města vedená primátorkou Adrianou Krnáčovou (ANO) si na začátku listopadu vyslechla kritiku od zástupců nové koalice i premiéra Andreje Babiše kvůli uzavření smluv týkajících se billboardů na poslední chvíli.

Billboardy u dálnice D1 v Praze.
Radní uzavřeli smlouvy na billboardy. Kritiku schytali od nové koalice i Babiše