VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dopravní podnik může získat navíc 1,5 miliardy

Praha - Pro letošní rok mu magistrát přidělil dotaci na provoz o téměř dvě miliardy méně než v roce 2003, cestujících však stále přibývá.

22.1.2009
SDÍLEJ:

BUMBRLÍČEK JMĚNEM BLANKA. Celý komplex vyžaduje obrovské investice, které chybějí na jiné dopravní projekty v Praze.Foto: DENÍK/Grzegorz Klatka

Dopravní podnik hlavního města se v letošním roce musí vypořádat s rekordně nízkým rozpočtem. Reálně tak hrozí mnoho problémů, odkládání plánovaných oprav, pozastavení nákupu nových autobusů ve chvíli, kdy je vozový park na hranici svých provozních možností, a další.

Letos byla hlavním městem dopravnímu podniku přidělena provozní dotace ve výši 7,1 miliardy korun, což je například o 1,9 miliardy méně, než tomu bylo v roce 2003. Přitom počet přepravovaných osob od té doby stoupl o několik desítek milionů ročně a najezdí se také mnohem více takzvaných vozových kilometrů.

Letošní rok je alarmující

„Tato čísla vyjadřují jednoznačnou neúměru a jdou naprosto proti sobě. Letošní rok je přímo alarmující a dopravnímu podniku hrozí veliké finanční problémy,“ sdělil Petr Hulinský (ČSSD), předseda finančního výboru magistrátu. Ten na včerejší tiskové konferenci k nedostatkům v rozpočtu hlavního města uvedl, že bude usilovat o navýšení provozní dotace pro dopravní podnik o 1,5 miliardy korun.

„Takovou částku bychom samozřejmě uvítali a bez větších problémů bychom ji dokázali využít,“ reagoval mluvčí dopravního podniku Ondřej Pečený.

Návrh na zvýšení dotace by se měl dostat na únorové či březnově jednání, což potvrdil Karel Březina (ČSSD), místopředseda dopravního výboru magistrátu a člen dozorčí rady dopravního podniku. „Otázkou je, zda pro to bude politická vůle,“ řekl.

Jednoduchý recept

Recept na to, jak získat peníze z rozpočtu, je podle některých zastupitelů jednoduchý.

„Rozpočet pro výstavbu městského okruhu, jehož součástí je tunelový komplex Blanka, je opět obrovský. Už v loňském roce se ho nepodařilo proinvestovat a byl krácen. Stejné by to mohlo být i letos. Proto by bylo lepší zmíněných 1,5 miliardy přesunout z rozpočtu městského okruhu ve prospěch investičních akcí dopravního podniku. Například na obnovu vozového parku městské hromadné dopravy,“ navrhuje Karel Březina.

Autor: Lukáš Marek

22.1.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Houbařská sezóna začala hlavně díky vydatným dešťům
20

Boj o houby: Pražané se chlubí svými úlovky a nabízí je za odvoz

Kandidát na ministra financí Ivan Pilný poskytl 18. května v Praze rozhovor Deníku.
AKTUALIZOVÁNO
17

Vláda schválila návrh rozpočtu. Stát bude hospodařit se schodkem 50 miliard

AKTUALIZOVÁNO

Angela Vítězná. Merkelové ale kazí radost zisk krajní pravice

/SLEDOVALI JSME ON-LINE, KONEČNÉ VÝSLEDKY/ Německá kancléřka uspěla i přes výrazný odliv hlasů počtvrté v řadě. Druhá ze stran nynější velké koalice – sociální demokracie – má nejhorší výsledek od války.

Bydlení podle znamení zvěrokruhu: Jak si žijí vodní a vzdušná znamení

Nic na světě nepoví o člověku tolik, jako jeho byt. Hned při vstupu do předsíně bezchybně odlišíte pedanta od bohéma. Každý člověk má svůj vkus, každé astrologické znamení své priority.

Nakupování jízdenek bude snadnější. Pomůže nová aplikace Lítačka

Chcete si označit lístek a žádný nemáte? Nerozumíte si s prodejním automatem? Ocitli jste se kdesi uprostřed ničeho na zastávce, kde se jízdenka prostě koupit nedá? Tak to už od příštího roku nebude žádný problém.

Bookmakeři: Volby vyhraje ANO, ovšem 27 procent nezíská

Velkým favoritem říjnových voleb do Poslanecké sněmovny je podle bookmakerů stále hnutí ANO s kurzem 1,1:1 - 1:13:1. Na jeho vítězství jde také zhruba polovina sázek. Zatímco ještě koncem června sázkové kanceláře považovaly za téměř jisté překročení 27 procent (1,45:1), nyní už je podle nich tato varianta velmi nepravděpodobná (až 4,6:1). Vyplývá to z vyjádření sázkových kanceláří, které oslovila média. Za ANO následují ČSSD (8:1 - 9:1) a KSČM (11:1 - 13:1). Celkový objem sázek už přesáhl 30 milionů korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení