VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dopravní podnik může získat navíc 1,5 miliardy

Praha - Pro letošní rok mu magistrát přidělil dotaci na provoz o téměř dvě miliardy méně než v roce 2003, cestujících však stále přibývá.

22.1.2009
SDÍLEJ:

BUMBRLÍČEK JMĚNEM BLANKA. Celý komplex vyžaduje obrovské investice, které chybějí na jiné dopravní projekty v Praze.Foto: DENÍK/Grzegorz Klatka

Dopravní podnik hlavního města se v letošním roce musí vypořádat s rekordně nízkým rozpočtem. Reálně tak hrozí mnoho problémů, odkládání plánovaných oprav, pozastavení nákupu nových autobusů ve chvíli, kdy je vozový park na hranici svých provozních možností, a další.

Letos byla hlavním městem dopravnímu podniku přidělena provozní dotace ve výši 7,1 miliardy korun, což je například o 1,9 miliardy méně, než tomu bylo v roce 2003. Přitom počet přepravovaných osob od té doby stoupl o několik desítek milionů ročně a najezdí se také mnohem více takzvaných vozových kilometrů.

Letošní rok je alarmující

„Tato čísla vyjadřují jednoznačnou neúměru a jdou naprosto proti sobě. Letošní rok je přímo alarmující a dopravnímu podniku hrozí veliké finanční problémy,“ sdělil Petr Hulinský (ČSSD), předseda finančního výboru magistrátu. Ten na včerejší tiskové konferenci k nedostatkům v rozpočtu hlavního města uvedl, že bude usilovat o navýšení provozní dotace pro dopravní podnik o 1,5 miliardy korun.

„Takovou částku bychom samozřejmě uvítali a bez větších problémů bychom ji dokázali využít,“ reagoval mluvčí dopravního podniku Ondřej Pečený.

Návrh na zvýšení dotace by se měl dostat na únorové či březnově jednání, což potvrdil Karel Březina (ČSSD), místopředseda dopravního výboru magistrátu a člen dozorčí rady dopravního podniku. „Otázkou je, zda pro to bude politická vůle,“ řekl.

Jednoduchý recept

Recept na to, jak získat peníze z rozpočtu, je podle některých zastupitelů jednoduchý.

„Rozpočet pro výstavbu městského okruhu, jehož součástí je tunelový komplex Blanka, je opět obrovský. Už v loňském roce se ho nepodařilo proinvestovat a byl krácen. Stejné by to mohlo být i letos. Proto by bylo lepší zmíněných 1,5 miliardy přesunout z rozpočtu městského okruhu ve prospěch investičních akcí dopravního podniku. Například na obnovu vozového parku městské hromadné dopravy,“ navrhuje Karel Březina.

Autor: Lukáš Marek

22.1.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AUTOMIX.CZ

Až budete prodávat auto: 10 rad, jak snadno a rychle zvýšit jeho cenu

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Výročí atentátu na Heydricha připomenou dvě venkovní výstavy

Sobotka: Kandidátem ČSSD na Hrad by mohli být Zaorálek nebo Štěch

Kandidátem ČSSD v prezidentských volbách by mohli být ministr zahraniční Lubomír Zaorálek nebo předseda Senátu Milan Štěch. Serveru iDnes.cz to řekl předseda sociální demokracie Bohuslav Sobotka. Oba jsou podle něj výrazné osobnosti. Strana by mohla kandidáta vybrat v létě.

Chovanec popírá, že by útočník z Manchesteru letěl přes Prahu

Útočník z Manchesteru Salman Abedi (v arabském přepisu Salmán Abádí) neletěl před útokem přes Prahu. Na twitteru to dnes oznámil český ministr vnitra Milan Chovanec (ČSSD). Ministr to uvedl na základě poznatků, které dnes tuzemské bezpečnostní složky získaly od zahraničních partnerů. Podle Chovance není pravdivá informace, kterou přinesl německý list Der Tagesspiegel.

Bezpečnostní složky o letu útočníka Abediho přes Prahu nevědí

Praha - Bezpečnostní složky státu nemají podle ministra vnitra Milana Chovance (ČSSD) informaci o tom, že by útočník z Manchesteru Salman Abedi (v arabském přepisu Salmán Abádí) letěl před útokem přes Prahu. "Prověřujeme ji," napsal Chovanec na twitteru.

DOTYK.CZ

Lžete a zase lžete, pronesla Valachová a pak se rozplakala

/ANKETA/- Zasedání parlamentních výborů nebývá nijak dramatické. Až na výjimky. Tou bylo středeční jednání senátního školského výboru, který posuzoval návrh novely zákona o pedagogických pracovnících, jehož hlavní součástí je kariérní řád.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies