VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dopravní podnik může získat navíc 1,5 miliardy

Praha - Pro letošní rok mu magistrát přidělil dotaci na provoz o téměř dvě miliardy méně než v roce 2003, cestujících však stále přibývá.

22.1.2009
SDÍLEJ:

BUMBRLÍČEK JMĚNEM BLANKA. Celý komplex vyžaduje obrovské investice, které chybějí na jiné dopravní projekty v Praze.Foto: DENÍK/Grzegorz Klatka

Dopravní podnik hlavního města se v letošním roce musí vypořádat s rekordně nízkým rozpočtem. Reálně tak hrozí mnoho problémů, odkládání plánovaných oprav, pozastavení nákupu nových autobusů ve chvíli, kdy je vozový park na hranici svých provozních možností, a další.

Letos byla hlavním městem dopravnímu podniku přidělena provozní dotace ve výši 7,1 miliardy korun, což je například o 1,9 miliardy méně, než tomu bylo v roce 2003. Přitom počet přepravovaných osob od té doby stoupl o několik desítek milionů ročně a najezdí se také mnohem více takzvaných vozových kilometrů.

Letošní rok je alarmující

„Tato čísla vyjadřují jednoznačnou neúměru a jdou naprosto proti sobě. Letošní rok je přímo alarmující a dopravnímu podniku hrozí veliké finanční problémy,“ sdělil Petr Hulinský (ČSSD), předseda finančního výboru magistrátu. Ten na včerejší tiskové konferenci k nedostatkům v rozpočtu hlavního města uvedl, že bude usilovat o navýšení provozní dotace pro dopravní podnik o 1,5 miliardy korun.

„Takovou částku bychom samozřejmě uvítali a bez větších problémů bychom ji dokázali využít,“ reagoval mluvčí dopravního podniku Ondřej Pečený.

Návrh na zvýšení dotace by se měl dostat na únorové či březnově jednání, což potvrdil Karel Březina (ČSSD), místopředseda dopravního výboru magistrátu a člen dozorčí rady dopravního podniku. „Otázkou je, zda pro to bude politická vůle,“ řekl.

Jednoduchý recept

Recept na to, jak získat peníze z rozpočtu, je podle některých zastupitelů jednoduchý.

„Rozpočet pro výstavbu městského okruhu, jehož součástí je tunelový komplex Blanka, je opět obrovský. Už v loňském roce se ho nepodařilo proinvestovat a byl krácen. Stejné by to mohlo být i letos. Proto by bylo lepší zmíněných 1,5 miliardy přesunout z rozpočtu městského okruhu ve prospěch investičních akcí dopravního podniku. Například na obnovu vozového parku městské hromadné dopravy,“ navrhuje Karel Březina.

Autor: Lukáš Marek

22.1.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Masopustní zábava v zoo na ilustračním snímku z roku 2016.

O víkendu vypukne v pražské zoo masopustní veselí

Ilustrační foto.

Žena porodila přímo v autobuse, lékaři přijeli pozdě

Stavět novou radnici je podle odborníků zbytečnost

Praha - Primátorka Adriana Krnáčová tento týden oznámila, že magistrát zpracovává ekonomickou analýzu různých možností, kam přestěhovat pražské úředníky po roce 2028, kdy městu skončí nájem Škodova paláce. Krnáčová se netají tím, že by preferovala stavbu nové budovy pro všechny pražské úředníky.

Praha 6 musí mít pro obchvat Vítězného náměstí další posudky

Praha - Městská část Praha 6 musí nechat pro možnou stavbu obchvatu Vítězného náměstí zpracovat další posudky. Úřady žádají novou dopravní a hlukovou studii a zhodnocení zeleně. Vyplývá to ze závěrů zjišťovacího řízení posudku vlivu na životní prostředí EIA. Městská část začala obchvat plánovat, aby ulevil Vítěznému náměstí a Svatovítské ulici, kde se provoz zhoršil po otevření tunelu Blanka.

Matějskou pouť zahájí 25. února ohňostroj na Výstavišti v Holešovicích

Praha - Ohňostrojem na Křižíkově fontáně začne v sobotu 25. února Matějská pouť, která do 17. dubna nabídne na Výstavišti v pražský Holešovicích 115 atrakcí. Vedle tradičních atrakcí jako kolotočů, staročeské lochnesky, střelnice nebo horské dráhy nebudou chybět ani moderní zařízení včetně českého katapultu. Na dnešním setkání s novináři to za organizátory řekl Václav Kočka. Historii akce eviduje Národní knihovna v záznamech od roku 1595, letos bude první jarní pouti v Evropě 422 let.

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Za týden touto dobou už to nebude možné – odejít z prodejny bez toho, aniž by prodavač vytiskl účtenku s unikátním kódem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies