V první fázi se na „déčku“ počítá s vybudováním stanic Náměstí Míru, Náměstí Bratří Synků, Pankrác a Olbrachtova; v druhé fázi pak má následovat zamýšlené pokračování: Nádraží Krč, Nemocnice Krč, Nové Dvory, Libuš, Písnice a Depo Písnice.

Návrh podoby stanice metra trasy D - Pankrác.
Výstavbu metra D prozatím nezatíží problémy s výkupem pozemků

Jde např. o podporu urbanistického rozvoje 

„Zapojení soukromého sektoru vnímám jako skvělý způsob, jakým se dá vše výrazně urychlit – a navíc snížit náklady na straně města,“ řekla k plánům na co nejrychlejší zahájení stavby linky D primátorka Adriana Krnáčová (ANO).

Generální ředitel dopravního podniku Martin Gillar uvedl, že účelem vyhlašované soutěže je transparentní výběr partnera pro rozvoj strategických území. Zejména má jít o podporu urbanistického rozvoje dané oblasti, využití developerského potenciálu tamějších pozemků – a to včetně náležitého ekonomického profitu spojeného s nakládáním s těmito pozemky a navazujícími nemovitostmi. Jinými slovy: jde o to nachystat sousedství budoucího metra tak, aby bylo co nejlepší, a to co nejvýhodněji.

Vizualizace stanice metra D Nemocnice Krč
Plánované metro D sídliště neobslouží, zvýhodňuje Středočechy

Zadávací dokumentaci dopravní podnik zveřejnil na www.dpp.cz/spolecny-podnik. Nabídky zájemců o budoucí partnerství očekává dopravní podnik do pondělí 21. srpna. V té souvislosti již Deník zaslechl, že se nemusí jednat o ideálně zvolený termín: jedná se o poměrně krátkou lhůtu, navíc o měsíc plynoucí v době dovolených. Mimo to jde o datum, na které nemá česká historie zrovna příznivé vzpomínky (alespoň ve vztahu k roku 1968).