VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dopravní podnik chce po správci reklam na svém majetku sto milionů

Praha – Podivné, neprůhledné, nevýhodné a nepochopitelné. Tak kritici dlouhodobě označují smlouvy pražského dopravního podniku se společností Rencar týkající se provozování reklamních ploch na majetku dopravního podniku. Hodně podobná slova nyní používá i vedení dopravního podniku – a také primátorka Adriana Krmášová (ANO). A nezůstane jen u slov. Následovat bude výzva, aby společnost uhradila více než 104 miliony korun kvůli údajnému bezdůvodnému obohacení užíváním majetku dopravního podniku v roce 2013.

21.3.2017 AKTUALIZOVÁNO 21.3.2017
SDÍLEJ:

Dopravní podnik Praha. Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Martin Divíšek

Deník o tom v úterý informovala Aneta Řehková z centrály dopravního podniku. Zatímco podle jejích slov jde o pokračování úsilí o nápravu škod vzniklých v minulosti (a rovněž primátorka v této věci hovoří o „jednom z kostlivců zanechaných předchůdci"), Rencar oponuje: jde o očerňující tvrzení nepodložená fakty a zcela mylná. Vnímat je prý lze jako poněkud hysterickou reakci na aktuální vývoj vzájemné pře u soudu.


Čtěte také: Spor mezi dopravním podnikem a Rencar se vyostřil

Vztahy dopravního podniku s akciovou společností Rencar Praha spravující reklamní plochy již od 90. let jsou dlouhodobé; v roce 1990 firma vznikla jako jeho dceřiná společnost. Již 15 let je jeho majoritním akcionářem Europlakat, který je součástí mezinárodní skupiny JCDecaux.

Nyní se obě strany přou nejen o podmínkách spolupráce, ale i o samotnou platnost smlouvy na provozování reklamy. Rencar se podle generálního ředitele dopravního podniku Martina Gillara bezdůvodně obohatil, což prý vyplývá z posudku renomované znalecké kanceláře. Gillar v úterý zopakoval stanovisko, že smlouva o pronájmu ploch pro reklamní činnost z 31. ledna 1997 je neplatná od samého počátku.

Podmínky jsou pro DPP nadstandardní 

„Tehdy ji mimo jiné podepsal v rozporu se stanovami dopravního podniku pouze jeden člen představenstva, měli být dva – a vykazuje řadu dalších vad," vysvětlil. Tyhle argumenty Rencar odmítá. Smlouva prý platí, protože následně bylo podepsáno její konsolidované znění, kde už podpisy dvou členů představenstva nechybí.

Trvá navíc na tom, že podmínky jsou pro dopravní podnik nadstandardní – a výrazně výhodnější, než je běžná praxe na trhu. Deníku to v úterý sdělil Michal Štefl, který Rencar mediálně zastupuje. „Dopravní podnik zoufale hledá cokoli, čím může zaútočit," konstatoval.

Soudní řízení bylo přerušeno

Pozadím aktuálních snah je podle jeho slov rozhodnutí Obvodního soud pro Prahu 8 o přerušení řízení ve věci žalob, kterými se dopravní podnik domáhal vyklizení veškerého svého majetku využívaného Rencarem – včetně odstranění veškerých reklam.

„Soudní řízení bylo přerušeno do doby, než bude pravomocně rozhodnuto o určovací žalobě na platnost smlouvy, kterou k soudu podala společnost Rencar Praha," doplnil Štefl. Tenhle vývoj situace podle jeho slov vylučuje možnost rychlého předání byznysu spravovaného Rencarem společnosti BigBoard, což prý naznačují informace kolující na trhu.

Čtěte také: Dopravní podnik chce po správci reklam na svém majetku sto milionů

Jde prý o další mediální útok 

Zveřejnění stomilionového požadavku není podle Rencaru ničím jiným než hledáním záminky k útokům ze strany dopravního podniku. Generální ředitel Rencaru Pavel Slabý v úterý zdůraznil, že k neoprávněnému obohacení nikdy nedošlo.

„Je to nesmysl – a jen další mediální útok. Nenecháme se zastrašit a budeme i nadále nejen hájit naše oprávněné obchodní zájmy, ale standardně a korektně spolupracovat s dopravním podnikem dle podmínek platné smlouvy," prohlásil. Nad sumou vztahující se k roku 2013 jen kroutí hlavou. „Společnost Rencar měla v tomto roce zisk cca 31 milionů korun, takže se těžko mohla obohatit o 104 milionů," dodal Štefl k vysvětlení stanoviska firmy.

Autor: Milan Holakovský

21.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Náměstí Jiřího z Poděbrad

V českých městech budou lidé číst jména obětí holokaustu

Holešovice a Libeňský most

Libeňský most čeká na ortel po zátěžových testech

Chovanec chce od policie důkazy o existenci internetové hry Modrá velryba

Praha - Ministr vnitra Milan Chovanec (ČSSD) chce od policie důkazy o tom, zda opravdu existuje internetová hra Modrá velryba, která prý vyzývá hráče k sebevraždě. Řekl to dnes v České televizi v pořadu Otázky Václava Moravce (OVM). Policie před hrou v minulých dnech varovala, podle expertů jde ale jen o poplašnou zprávu (tzv. hoax). Chovanec proto požaduje od policejního prezidenta Tomáše Tuhého, aby do dvou týdnů veřejnosti informace policie vysvětlil.

Drahošovou tiskovou mluvčí bude Lenka Pastorčáková

Praha - Tiskovou mluvčí prezidentského kandidáta Jiřího Drahoše bude Lenka Pastorčáková. Dosavadní redaktorka České televize se funkce ujme na začátku května. V sobotu o tom informoval server Lidovky.cz.

AUTOMIX.CZ

Jak se nespálit při koupi ojetiny II.: Jsme u auta. Na co si dát pozor?

V minulém dílu článku o nákupu ojetiny jsme si probrali, čím se řídit při počátečním výběru auta a jak se připravit na jeho nákup. Nyní se dostáváme do bodu, kdy jsme u vybraného vozu. Na co si dát pozor? A co všechno byste měli zkontrolovat?

MŠMT: Zveřejnění testů přijímaček nemůže narušit přijímací proces

Praha - Zveřejnění zadání jednotných přijímacích zkoušek na internetu před dokončením jejich letošních termínů není podle ministerstva školství natolik závažné, aby mohlo narušit přijímací proces. Přesto podle něj není šíření testů tímto způsobem vhodné, protože může porušit zásadu, aby byl zachován rovný přístup uchazečů k testům. V pátek to sdělila mluvčí ministerstva Klára Bílá v reakci na výzvu organizace EDUin, aby ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) zajistila rovný a okamžitý přístup k již použitým testovým zadáním.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies