Přímo ve Škodovce trvá výroba jednoho vozu přibližně pět měsíců, respektive devět tisíc pracovních hodin. Když náklad vyrazí z Plzně v deset hodin večer, do dílen v Hostivaři se dostane mezi druhou a třetí hodinou ranní.

V hlavním městě je k dnešnímu dni již tucet nových tramvají 15T ForCity, které budou postupně nasazovány do běžného provozu. Z plzeňské Škody Transportation nyní speciální nákladní vůz odváží dvě tramvaje týdně, naposledy v noci na úterý. „Nejdříve je odpoledne je naložena, to trvá zhruba 20 minut, pak se ještě musí důkladně připevnit. V deset večer vyrazí na cestu a v Praze v Hostivaři je po druhé hodině, ráno ji poté složí a prázdný vůz se vrací zpět do Plzně,“ popsal převoz Radek Elhota, projektový manažer plzeňské škodovky, který má tramvaje 15T na starosti.

Pražský deník, který v pondělí do západočeské metropole vyrazil, byl u samotného nakládání a také navštívil výrobní haly, kde tramvaje pro Prahu vznikají.

169 změn

Zajímavostí je, že oproti prototypu se na vozech, které sjíždějí z výrobních linek, udělalo celkem 169 konstrukčních změn. „Stalo se tak v průběhu homologací a testovacích jízd. Například se upravovala střecha nad řidičem tak, aby se odstranil nepříjemný hluk z odkapávající vody. Interiér vozu byl upraven tak, že je ještě více přívětivý pro imobilní občany a kočárky, pro které se vytvořily další prostory,“ pokračoval Elhota.

Upřesnil také cenu a životnost jedné tramvaje, která se šplhá k 70 milionům korun za kus a jezdit by měla 30 let.

Kromě Prahy v současné době Škoda Transportation dodává tramvaje také do Brna, lotyšské Rigy či polské Wroclavy.