VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Devět tisíc hodin práce a tramvaj míří do Prahy

Praha, Plzeň /FOTOGALERIE/ - Z plzeňské společnosti Škoda Transportation v pondělí jako nadměrný náklad odjela v pořadí již dvanáctá stoprocentně nízkopodlažní tramvaj 15T ForCity.

8.3.2011 2
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Další z řady tramvají Škoda ForCity odjela v pondělí na traileru do Prahy.Foto: Deník/Vlastimil Leška

Přímo ve Škodovce trvá výroba jednoho vozu přibližně pět měsíců, respektive devět tisíc pracovních hodin. Když náklad vyrazí z Plzně v deset hodin večer, do dílen v Hostivaři se dostane mezi druhou a třetí hodinou ranní.

V hlavním městě je k dnešnímu dni již tucet nových tramvají 15T ForCity, které budou postupně nasazovány do běžného provozu. Z plzeňské Škody Transportation nyní speciální nákladní vůz odváží dvě tramvaje týdně, naposledy v noci na úterý. „Nejdříve je odpoledne je naložena, to trvá zhruba 20 minut, pak se ještě musí důkladně připevnit. V deset večer vyrazí na cestu a v Praze v Hostivaři je po druhé hodině, ráno ji poté složí a prázdný vůz se vrací zpět do Plzně,“ popsal převoz Radek Elhota, projektový manažer plzeňské škodovky, který má tramvaje 15T na starosti.

Pražský deník, který v pondělí do západočeské metropole vyrazil, byl u samotného nakládání a také navštívil výrobní haly, kde tramvaje pro Prahu vznikají.

169 změn

Zajímavostí je, že oproti prototypu se na vozech, které sjíždějí z výrobních linek, udělalo celkem 169 konstrukčních změn. „Stalo se tak v průběhu homologací a testovacích jízd. Například se upravovala střecha nad řidičem tak, aby se odstranil nepříjemný hluk z odkapávající vody. Interiér vozu byl upraven tak, že je ještě více přívětivý pro imobilní občany a kočárky, pro které se vytvořily další prostory,“ pokračoval Elhota.

Upřesnil také cenu a životnost jedné tramvaje, která se šplhá k 70 milionům korun za kus a jezdit by měla 30 let.

Kromě Prahy v současné době Škoda Transportation dodává tramvaje také do Brna, lotyšské Rigy či polské Wroclavy.

Autor: Lukáš Marek

8.3.2011 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nový přístřešek v tramvajové zastávce Nad Havlem
2

Nad Havlem chtěli lidé budku u zastávky, jejich úsilí mělo úspěch

Miloš Zeman a Karel Srp starší. Ilustrační foto.
5

Dle očekávání: Karel Srp v radě ÚSTR nezasedne. Kvůli členství v KSČ

Pěstujeme olivy

I u nás se dají vypěstovat olivovníky. Můžete je mít i doma, vždyť naprosto nejlepší pro naše podmínky je jejich pěstování v květináčích. A tak se jich nebojte a pojďme společně na to.

Co je pro někoho stará veteš, jinému poslouží. Zaklínadlo zní: Re-Use

Praha – Pomoci vdechnout nový život starým věcem mají takzvaná Re-Use centra, která umožní nacházet uplatnění pro starší, avšak stále funkční či využitelné předměty. Ty by jinak kvůli své nemodernosti skončily v odpadu. Po vzoru Vídně nebo třeba Budapešti začíná magistrát hledat vhodné prostory pro spuštění pilotního projektu – dobře dostupnou krytou halu. Či více hal: buď pro otevření hlavního Re-Use centra, nebo několika center menších.

Na ozdravné pobyty pro děti ze smogových oblastí půjde 40 milionů

Praha - Na ozdravné pobyty dětí, žijících ve smogových oblastech, půjde 40 milionů korun z Národního programu Životní prostředí. Žádat o ně mohou školy, školky a nově i dětské skupiny, a to od 4. září. Oproti dřívějším dotacím je nyní podmínkou, aby byl pobyt spojený s ekologickou výchovou. V dnešní tiskové zprávě to sdělilo ministerstvo životního prostředí.

Ztraceným lidem v lesích pomohou záchranné tabulky

Praha - Body záchrany. Tak se jmenují destičky se speciálním kódem, s jehož pomocí hasiči či záchranáři lehce lokalizují člověka v nouzi. V pražských lesích jich nově přibylo 29.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení