VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Déčko může vznikat nejdříve směrem k centru

Praha - Jestliže bude mít metropole problém získat potřebné krčské pozemky pro stavbu metra D, mohl by se tunel razit směrem na Vinohrady místo k Písnici. Úvahu šéfa dopravního podniku kritizují opoziční zastupitelé.

27.4.2017
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Vizualizace trasy metra D. Stanice Olbrachtova.Foto: Vizualizace: Metroprojekt

Když bude zašpuntován jih, vyrazí se na sever. Tak lze shrnout možnou strategii, kterou Praha zvažuje v případě budování metra D. Minulý týden město rozhodlo, že do dvou let by se měla začít stavět první etapa nové linky.

Stavbě metra až do Písnice brání problémy s pozemky

Šlo by o zhruba kilometrový úsek z Pankráce do Olbrachtovy ulice. Aby se začalo rovnou stavět metro až do Písnice, kam je naplánováno, brání problémy se ziskem potřebných pozemků. Bez nich nemůže město metro stavět.

Právě kvůli komplikovanému dohadování s majiteli pozemků v Krči by tak mohlo být „déčko" ze začátku nejkratším metrem na světě. Tomu se chce však metropole vyhnout. „V případě, že by byl nějaký velmi významný blok na území Krče, tak máme možnost vydat se směrem na sever do středu města," řekl ve středu ředitel pražského dopravního podniku Martin Gillar.

Optimistický pohled nesdílí opoziční zastupitelé z TOP 09

Namísto první etapy metro do Písnice by se tak rovnou přikročilo k druhé fázi, kterou je prodloužení linky na náměstí Míru. Podle Gillara i primátorky Adriany Krnáčové (ANO) jde však o málo pravděpodobnou situaci.

Optimistický pohled s nimi nesdílí opoziční zastupitelé z TOP 09. „Dostat razící štít pod zem je akce na zhruba tři čtvrtě roku. Zahájit cestu jedním směrem je pak další akce. Je nemyslitelné, že se štít někde vyndá, obrátí se a pojede na druhou stranu," uvedl k myšlence Jiří Nouza, jenž byl v minulém volebním období radním pro dopravu.

Praha minulý týden schválila etapizaci výstavby metra D. Kilometrový úsek včetně nových stanic Pankrác a Olbrachtova podle čerstvých odhadů vyjde na 11,9 miliardy korun. Svést metrem by se mohli Pražané možná už za osm let.

Autor: Benedikt Lederer

27.4.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nový přístřešek v tramvajové zastávce Nad Havlem
2

Nad Havlem chtěli lidé budku u zastávky, jejich úsilí mělo úspěch

Miloš Zeman a Karel Srp starší. Ilustrační foto.
5

Dle očekávání: Karel Srp v radě ÚSTR nezasedne. Kvůli členství v KSČ

Pěstujeme olivy

I u nás se dají vypěstovat olivovníky. Můžete je mít i doma, vždyť naprosto nejlepší pro naše podmínky je jejich pěstování v květináčích. A tak se jich nebojte a pojďme společně na to.

Co je pro někoho stará veteš, jinému poslouží. Zaklínadlo zní: Re-Use

Praha – Pomoci vdechnout nový život starým věcem mají takzvaná Re-Use centra, která umožní nacházet uplatnění pro starší, avšak stále funkční či využitelné předměty. Ty by jinak kvůli své nemodernosti skončily v odpadu. Po vzoru Vídně nebo třeba Budapešti začíná magistrát hledat vhodné prostory pro spuštění pilotního projektu – dobře dostupnou krytou halu. Či více hal: buď pro otevření hlavního Re-Use centra, nebo několika center menších.

Na ozdravné pobyty pro děti ze smogových oblastí půjde 40 milionů

Praha - Na ozdravné pobyty dětí, žijících ve smogových oblastech, půjde 40 milionů korun z Národního programu Životní prostředí. Žádat o ně mohou školy, školky a nově i dětské skupiny, a to od 4. září. Oproti dřívějším dotacím je nyní podmínkou, aby byl pobyt spojený s ekologickou výchovou. V dnešní tiskové zprávě to sdělilo ministerstvo životního prostředí.

Ztraceným lidem v lesích pomohou záchranné tabulky

Praha - Body záchrany. Tak se jmenují destičky se speciálním kódem, s jehož pomocí hasiči či záchranáři lehce lokalizují člověka v nouzi. V pražských lesích jich nově přibylo 29.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení