Podobně na tom donedávna byli také představitelé dotčených městských částí Prahy 10 a 14. Všichni se zřejmě přepočítali. Projekty, které mohou zásadním způsobem ovlivnit zdejší životní prostředí, nespadly pod stůl.

V druhé polovině září se na popud příslušných magistrátních úředníků dostaly na pořad jednání zastupitelstva hlavního města. Prý bez vědomí radnice Prahy 10. Radnice Prahy 14 měla být informována o projednávání rozšíření překladiště v Kyjích a vzápětí vydala jednoznačně zamítavé stanovisko. Mezi Malešickými to budí podezření o účinném lobbingu ze strany investora směrem k zaměstnancům magistrátu. „Rozmrazení" záměru výstavby překladiště tvrdě odsoudil starosta Prahy 10 i místní občanská sdružení. Naproti tomu první náměstek primátora pro územní plánování Tomáš Hudeček už na zmíněném jednání zastupitelstva projekt označil za akceptovatelný z hlediska urbanistické koncepce místa.

fb-pd-podval

„Praha by navíc z dlouhodobého hlediska měla disponovat třemi kontejnerovými překladišti," konstatoval Hudeček. Koaliční i opoziční zastupitelé z Prahy 10 ale varují, že překladiště svede těžkotonážní kamiony z tranzitní Teplárenské či Heroldovy ulice do staré zástavby Malešic přímo pod okna tamních starousedlíků.

Projekt sice původně počítal s přímým napojením na Průmyslovou ulici. Avšak ani tato varianta i kdyby byla realizována není podle místostarostky Prahy 10, odpovědné za resort životního prostředí Ivany Cabrnochové, schůdná.

Průmyslová ulice je podle mistostarostky Prahy 10 Ivany Cabrnochové již dnes značně přetížena nákladní dopravou.

„Napojení překladiště na Průmyslovou nic nevyřeší a nebylo by ani možné z technických důvodů," upozornila zástupkyně starosty Prahy 10. Malešičtí se tak prý právem děsí toho, že jejich ulice budou denně brázdit až stovky kamionů. „Plán výstavby je v příkrém rozporu s limity dopadů na životní prostředí, platnými od roku 2009," řekl již dříve zástupce sdružení Malešice pro lepší život Martin Moravec.

Zatímco o projednávání změny územního plánu, týkající se možného rozšíření kontejnerového překladiště v Kyjích údajně byla radnice Prahy 14 předem informována a obratem vydala odmítavé stanovisko, představitele Prahy 10 o projednání změny, vedoucí k možné výstavbě překladiště v Malešicích prý nikdo předem neinformoval. To nadzvedlo ze židle starostu Prahy 10 Milana Richtera. „Naše stanovisko je také negativní a vůbec nerozumím tomu, jak je možné, že radnice nebyla oficiálně vyzvána, aby jej předložila," sdělil před časem starosta Richter.

Zdá se, že i přes odpor radnice, občanských sdružení i obyvatel Malešic investor svůj záměr, z větší části schválený už dvanáct let starou úpravou územního plánu, nakonec zrealizuje. Zásadní překážkou je podle magistrátního Útvaru rozvoje hlavního města rozšíření změny na další části pozemku. Nové kontejnerové překladiště v Malešicích třídy 1 v režimu silnice železnice silnice má totiž v budoucnu nahradit stávající překladiště, situované v prostorách nákladového nádraží Žižkov. Proto je nutné, aby se na malešický pozemek vešly Evropskou unií standardizované nákladní vlakové soupravy.

Podle dokumentace Natura 2000 je na malešickém překladišti počítáno s pohybem dvou až tří vlakových souprav denně a s průměrnou obrátkou sto deseti kamionu denně.