VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stamilionová úspora v MHD? Jedna velká lež!

Praha – Po šesti týdnech nového systému městské hromadné dopravy se objem předpokládaných úspor zřejmě ztenčuje. Společnost Ropid, která má integrovanou dopravu v hlavním městě na starosti, svůj projekt za chodu zdokonaluje a zbavuje trhlin. Nepočítala ovšem s tím, že nedostatečnou zárukou spolehlivosti a v praxi nefungujícím plánem odradí část cestujících už na samotném počátku.

16.10.2012 1
SDÍLEJ:

Změna jízdních řádů v pražské MHD.Foto: Deník/Dimír Šťastný

„Lidé raději sednou do osobního automobilu, vzhledem k zahuštění silnic," říká dopravní odborník Petr Moos, člen oponentského týmu tohoto projektu z ČVUT, který už před zavedením systému se svými spolupracovníky varoval před možnými riziky. To se ukázalo jako opodstatněné.

Mnoho lidí, kteří jsou nespokojeni s nedostatečnou frekvencí nebo špatným spojením, totiž raději sedne za volant svého automobilu, což pro PID znamená úbytek platících cestujících. S tím ovšem Ropid ve svém návrhu na čtyři stamilionovou úsporu nepočítal. „Ohledně financí zatím nemůžeme provést relevantní srovnání. V tuto chvíli je pro nás prioritou reagovat operativně na poptávku cestujících," reaguje zdrženlivě tiskové centrum Ropidu v čele s mluvčím Filipem Drápalem.

fb-pd-podval

„Nyní je ještě příliš krátká doba na nějaké velké zhodnocení změn. Teprve až v listopadu budeme provádět anketní průzkum, kde se budeme ptát cestujících, jak jsou s novým systémem spokojeni. Zatím za sebou máme teprve měsíc a půl," řekl vedoucí plánování Ropidu Martin Jareš. Agentura STEM avšak udělala průzkum v září hned po spuštění systému. Z 550 Pražanů každý druhý vnímal zavedení nových linek jako změnu k horšímu. Pouze jedna desetina lidí byla spokojena.

„Osobně jsem jel několika linkami, abych si ověřil, jak to na problematických místech vypadá. Například přes Budějovickou. Díky těmto zkušenostem jsme posílili další spoje. A z toho, když celý systém můžeme takto vylepšovat a zdokonalovat, aby byl pro cestující co nejpohodlnější, mám radost" říká Jareš. „Hned na počátku jsme říkali, že je potřeba návrh upravovat a zdokonalovat za chodu, až ho uvidíme v provozu," říká Jareš.

„Nevím, pro bych měl být pokusným králíkem," konstatuje Pavel Černoch, který je nespokojený s tím, že organizace zrušila přímé spojení mezi Holešovicemi a Malou Stranou po nábřeží Kapitána Jaroše, tedy jeho domovem a prací. „Proč někdo mění systém, který funguje! Vysvětlí mi někdo ty zácpy po městě?" ptá se.

„Zjistili jsme, že nové linkové vedení nemá žádný zásadní vliv na plynulost a spolehlivost provozu MHD, ani na plynulost individuální dopravy. Hodnoty zpoždění na linkách jsou srovnatelné s podobným obdobím loňského roku," odpovídá mu mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Autor: Kateřina Chvátalová

16.10.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Masopustní zábava v zoo na ilustračním snímku z roku 2016.

O víkendu vypukne v pražské zoo masopustní veselí

Ilustrační foto.

Žena porodila přímo v autobuse, lékaři přijeli pozdě

Stavět novou radnici je podle odborníků zbytečnost

Praha - Primátorka Adriana Krnáčová tento týden oznámila, že magistrát zpracovává ekonomickou analýzu různých možností, kam přestěhovat pražské úředníky po roce 2028, kdy městu skončí nájem Škodova paláce. Krnáčová se netají tím, že by preferovala stavbu nové budovy pro všechny pražské úředníky.

Praha 6 musí mít pro obchvat Vítězného náměstí další posudky

Praha - Městská část Praha 6 musí nechat pro možnou stavbu obchvatu Vítězného náměstí zpracovat další posudky. Úřady žádají novou dopravní a hlukovou studii a zhodnocení zeleně. Vyplývá to ze závěrů zjišťovacího řízení posudku vlivu na životní prostředí EIA. Městská část začala obchvat plánovat, aby ulevil Vítěznému náměstí a Svatovítské ulici, kde se provoz zhoršil po otevření tunelu Blanka.

Matějskou pouť zahájí 25. února ohňostroj na Výstavišti v Holešovicích

Praha - Ohňostrojem na Křižíkově fontáně začne v sobotu 25. února Matějská pouť, která do 17. dubna nabídne na Výstavišti v pražský Holešovicích 115 atrakcí. Vedle tradičních atrakcí jako kolotočů, staročeské lochnesky, střelnice nebo horské dráhy nebudou chybět ani moderní zařízení včetně českého katapultu. Na dnešním setkání s novináři to za organizátory řekl Václav Kočka. Historii akce eviduje Národní knihovna v záznamech od roku 1595, letos bude první jarní pouti v Evropě 422 let.

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Za týden touto dobou už to nebude možné – odejít z prodejny bez toho, aniž by prodavač vytiskl účtenku s unikátním kódem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies