V listopadu 2007, po vášnivé debatě na plénu zastupitelstva hlavního města, sám přistoupil 
k řečništi a sebevědomě prohlásil: „V případě, že bude překročena vysoutěžená částka na tunel Blanka, pak já odvedu pět krát deset hodin veřejně prospěšných prací."
Připomeňme jen, že tehdy kalkuloval se sumou 26 miliard korun. Jenže Blanka bude stát daňové poplatníky zhruba o jedenáct miliard více. Potvrzuje to dokument, zpracovaný magistrátním odborem městského investora.

Čtěte také: Půjčit si v Praze auto? Pořádně drahá záležitost!

A ani tato cena však nemusí být konečná, jak uvedla mluvčí magistrátu Tereza Králová. Podle ní odbor musí počítat i s případnou nutnou rezervou ve výši 800 milionů korun.

Nejrozsáhlejší tunelový komplex republiky, čítající hned několik tunelů, mimoúrovňových křižovatek i Trojský most přes Vltavu tak v květnu 2014, kdy do něj mají vjet první řidiči, bude možná stát bezmála 38 miliard korun.

Kde tedy Bém udělal chybu? Podle magistrátního odboru jednoduše nepočítal s možným prodražením ražeb a hloubení tunelů, souvisejících s nutnou změnou technologií. To vše kvůli vedení tunelu v nestabilním a předem nedokonale prozkoumaném podloží. Zjednodušeně – tunel Blanka nejvíce prodražila známá série propadů půdy.

Pavel Bém, ujišťován tehdejším ředitelem odboru městského investora Jiřím Tomanem, trval na podzim 2007 tvrdošíjně na tom, že tunel Blanka nebude stát více než 26 miliard korun.

Už v létě 2010 však čtenáře Deníku ujistil, že pokud by cena vyšplhala výše, pak nebude váhat a splní podmínky prohrané sázky.

„Své slovo držím," sdělil tehdy. Jak se k záležitosti postaví nyní, není zřejmé. Deníku se ho včera uprostřed nejvyššího pohoří Světa nepodařilo zastihnout ani jím oblíbenou SMSkou. Podle Víta Masare ze sdružení Auto*Mat, se kterým se Bém před pěti lety vsadil, bude exprimátor vyzván k naplnění sázky ihned po návratu z dobrodružné dovolené v Himálaji.

Masare zároveň od Béma čeká omluvu Pražanům. Každého z nich totiž Blaka vyšla na neuvěřitelných 20800 korun, a to včetně nemluvňat. Do května 2014, tedy do uvedení Blanky do provozu si pak každý obyvatel metropole připlatí dalších 8600 korun.

Dle propočtů Auto*Matu se výstavba dopravního komplexu oproti původnímu plánu prodloužila už o 275 dnů a za tu dobu se prodražila o více než tři miliardy korun.

„Blanka tak blokuje potřebné investice do veřejné dopravy, která je pro Prahu životně důležitá," míní za Auto*Mat Masare.