Tím nejcennějším je AIPP Grand Trophy 2009, jež získala jako první žena v historie tohoto klání. Její kadeřnický salon v centru Prahy navštěvují přední české osobnosti uměleckého života, například Karel Gott nebo Anna K. Tento měsíc slaví deset let od jeho založení.

Petra stříhala panenky už od dětství. „Já už jsem v páté třídě chtěla být buď cirkusačkou, policistkou nebo kadeřnicí. Po pečlivé úvaze a po poradě s rodiči jsem zvolila tu kadeřnici. Sice mi teta radila, že bych měla jít studovat nějakou střední školu, protože mám dobré známky, ale mě bavilo stříhat.“
A bavilo ji to dokonce natolik, že se rozhodla vyhrát tuzemské mistrovství v účesové tvorbě. Poctivě proto cvičila, aby měla pečlivě zvládnutou techniku střihu i detaily účesu. Na rozdíl od moderních kadeřnických soutěží se totiž klad důraz především na jeho technické provedení, a proto si byly předváděné účesy velmi podobné. V současné době jde hlavně o kreativitu a styling. Modelky jsou oblečené a nalíčení a k tomu se dělá účes, jde o celkový obraz, který musí být fotogenický. Jeden model připravuje několik lidí, kromě vizážisty a stylisty i fotograf.

„Myslím však, že tenkrát to bylo jednodušší. Dnes existuje velké množství soutěží, u nás i v zahraničí. Některé jsou méně prestižní, jinde se scházejí ti nejlepší kadeřníci, kteří jsou moc šikovní. To soutěžení je teď mnohem dravější.“

Tituly ze soutěží Petře pozvolna přibývaly a s nimi se vytvářela také klientela, která ráda využívala šikovnosti mladé kadeřnice. Zlom nastal před deseti lety, když se o ni jako o vítězku česko-slovenského klání začala zajímat média. Se současným obchodním partnerem Milanem Dočkalem v té době našli volné a hezké prostory právě v Králodvorské ulici a rozhodli se, že si založí salon, po kterém Petra vždycky toužila.

Začátky byly hodně náročné, protože trávili v salonu celé dny. Začínali jen se dvěma kadeřníky, takže se museli o veškerý chod podniku starat sami. Oba dva zastávali i recepční pozici, takže později, když už salon zaměstnával recepční, se občas klienti ptali, kde je ten chlapec, co býval na recepci. Vůbec netušili, že je to jeden z majitelů.

„Dnes jsou prostory salonu dvakrát větší, funguje tu recepce, mám kolem sebe tým lidí, který vyžaduje určitý systém organizace. Není to jen o stříhání, ale i o uspořádání chodu salonu. To vše se odvíjí od toho, že lidé o mě už vědí, že jsem si dokázala vybudovat značku. Tedy alespoň doufám!“

Během těch deseti let, kdy salon funguje, spolupracovala s řadou módních časopisů, návrhářů, jak na focení, tak i přehlídkách nebo společenských akcí. Stala se i ambasadorkou značky L´Oréal Professionnel v České republice. Její zákazníci vědí, že účes od Petry bude nejen hezký, ale že jim i vydrží. „Není to o tom, že za mnou chodí pouze bohatí zákazníci. Někomu stačí přijít jednou za půl roku na ostříhání a ušetří si na to, jiní klienti chodí pravidelně jednou za tři týdny na barvení odrostů.“

Její recept na úspěch je jednoduchý. „ Člověk musí chtít a musí ho to bavit. Ale je třeba i určitá dávka štěstí. Snažím se na sobě stále pracovat a nespoléhat na to, že už jsem dostala nějaké ceny.“

Inspiraci ve své tvorbě hledá Petra na internetu a v časopisech. Vzhledem k tomu, že ráda cestuje, velmi ji ovlivňují i města, jídlo nebo design, se kterými se na svých cestách setkává.

Upět by si přála i za hranicemi. „Spíše než síť salonů v Čechách, mě lákají zkušenosti ze zahraniční. Nehraje roli, jestli si někde v cizině otevřu salon, spíš bych si přála, aby se o mě vědělo. Přesto mám pocit, že jsem stále na začátku, že je co zlepšovat. A zdá se mi to hodně náročné.“