VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Blankou to nekončí, stavba dalšího tunelu by mohla začít v roce 2014

Praha - Další tunely by propojily na sevevýchodě městaPelc/Tyrolku s Balabenkou a Štěrboholskou radiálou.

14.11.2009 5
SDÍLEJ:

KDO TO BUDE TENTOKRÁT. Pozor na výběr jména, Blance tunel rozhodně k popularitě mezi Pražany nepomohl. (Stavba na Letné v červenci.)Foto: Metrostav

Další stavba, která zasáhne do životů tisíců Pražanů, se plánuje na severovýchodě hlavního města.

Obyvatelé si po dokončení Blanky příliš neoddechnou. Už v roce 2014 by totiž měla odstartovat stavba další části Městského okruhu v úseku Pelc/Tyrolka – Balabenka – Štěrboholská radiála.

„V současné době byla dopracována a kompletována dokumentace EIA, která posuzuje vliv stavby na životní prostředí, a to z celoměstského hlediska,“ píše se v oficiální zprávě, kterou na jednání dopravního výboru magistrátu představil Ludvík Šajtar, ředitel projektantské společnosti Satra.

Hygienik stavbu odmítá

Zásadním problémem je nyní zcela odmítavé stanovisko hygienika, a to ke stavbám sítě hlavních komunikací jako celku. Dále ministerstvo životního prostředí požaduje posoudit všechny možné vlivy v mnoha variantách celého území Prahy a vše doložit přesnými čísly.

„Dle našeho názoru jde o obludný, nesmyslný a zbytečný požadavek. Proti dopisu orgánů ochrany prostředí však není žádné odvolání, není to rozhodnutí,“ píše se dále ve zprávě, kterou má Deník k dispozici.

Odbor městského investora (OMI) proto zadalo vypracovat podrobnou analytickou studii. Proces EIA by tak mohl pokračovat na jaře příštího roku.
Pokud bude další příprava probíhat podle plánů, bez větších kolizí, je předpoklad zahájení stavby přibližně v roce 2014.

Práce budou rozděleny do dvou úseků.První stavba bude od Pelc/Tyrolky po Balabenku. Druhá pak propojí Balabenku se Štěrboholskou radiálou.

Pelc/Tyrolka – Balabenka
Na prvním úseku se počítá s komunikací o délce 3,1 kilometru, která bude vedena převážně po povrchu. Posuzované řešení je v zásadě ve dvou variantách, kdy se rozcházejí zejména v oblasti Bílé skály, kde má okruh vést buď tunelem ve skále, nebo ve stopě stávající komunikace Povltavská.
Balabenka - Štěrboholská radiála
Druhý úsek od Balabenky po Štěrboholskou radiálu bude dlouhý 5,6 kilometrů a síť bude vedena na povrchu i v tunelech. I zde se zatím uvažuje o dvou variantách s rozdíly řešení zejména v oblasti Vysočanského náměstí a podjezdu pod železnicí na Balabence.

Autor: Lukáš Marek

14.11.2009 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:
Peníze. Ilustrační foto.

Praha 12 neschválila rozpočet se schodkem 162 milionů korun

Peníze. Ilustrační foto.

Praha letos rozdělí 18 milionů korun na výměnu vytápění

Letečtí záchranáři v Praze a středu Čech řešili loni 550 případů

Praha - Letečtí záchranáři v Praze a Středočeském kraji řešili loni 550 případů. Většinou vrtulník přepravoval pacienty z kraje do nemocnic v hlavním městě, řekl vedoucí lékař operačního střediska pražských záchranářů Ondřej Franěk. Letecká záchranná služba působí v Praze od roku 1987, zajišťuje ji Letecká služba Policie ČR.

Kulaťák opět stojí. Na jak dlouho tentokrát?

Praha - Jedno z nejproblematičtějších míst metropole - Vítězné náměstí, opět trpí pod náporem aut. Situaci totiž zhoršilo několik uzavírek.

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Před 115 lety se narodil kapelník Jaromír Vejvoda, autor polky Škoda lásky

Praha - Na Zbraslavi se v rodině s velkou hudební tradicí narodil před 115 lety, 28. března 1902, Jaromír Vejvoda, kterého proslavila zejména polka Škoda lásky. Refrén Vejvodovy nejslavnější písně, kterou složil v roce 1927 jako Modřanskou polku a od dva roky později ji překomponoval do dnešní podoby, znají lidé po celém světě. Českého textu se dočkala až v polovině 30. let, jeho autorem byl Vašek Zeman.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies