VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Slíbili MHD bez bariér, teď jim to budou pravidelně připomínat

Praha /FOTOGALERIE/ - V pondělí uplynuly přesně čtyři roky ode dne, kdy začal fungovat výtah do stanice metra Florenc.

13.12.2010
SDÍLEJ:
Zvětšit fotografii

Čtvrté výročí bezbariérového výtahu u stanice metra Florenc.Foto: Deník/Michal Bílek

Metro bez bariér do osmi let, zpřístupnění MHD je top priorita pro následující volební období, každý rok tři nové výtahy z metra.

Tak přesně tato slova včera připomínalo občanské sdružení Asistence, které dlouhodobě usiluje o Prahu bezbariérovou, u výstupu z výtahu metra B na Florenci. Jedná se totiž o předvolební prohlášení a sliby pražských politiků.

„Tohle a mnohem více skutečně řekli. Jsou to skvělá prohlášení, pokud je dokáží splnit, a my jsme tu proto, abychom jim to připomínali,“ sdělil Erik Čipera z Asistence.

Symbolicky u příležitosti výročí čtyř let od zpřístupnění výtahem metra na Florenci tak včera na magistrátu zástupci sdružení předali 4121 podpisů pod otevřený dopis za bezbariérovou MHD.

„Očekáváme, že se plány politiků stanou realitou. Pokud ne, máme teď v ruce nástroje, jak na ně tlačit,“ doplnil Čipera.

A jak se vozíčkářům nebo maminkám s kočárky cestuje po Praze, na to se včera ptal Deník právě u výtahu na Florenci.

Není to ideální

„Jezdím z Hostivaře. Většinou tramvají 26, ale není to úplně ideální. Cestu si vždy musím předem naplánovat, nízkopodlažní spoje jezdí jen někdy. Na náměstí Republiky pak ale nemohu pokračovat dále metrem, nemá totiž výtah, takže musím opět hledat nízkopodlažní autobus či tramvaj,“ řekla Daniela Komanická, která je upoutána na vozík. Podobné potíže má pravidelně i maminka Markéta Veselská. „Myslím, že asi nejhůř z hlediska bariér trasa metra A. Nejvíce mi vadí, když někde nejsou ani eskalátory. Jinak jezdím ze Stodůlek a často jdu raději na Lužiny, protože v místě mého bydliště mají autobusy skoro hodinové intervaly,“ řekla.

Situace se ale zlepšuje, pražský dopravní podnik má totiž uzavřené kontrakty na dodávku 250 kusů stoprocentně nízkopodlažních tramvají a dalších několik set nízkopodlažních autobusů. Ročně přitom mají přibýt desítky kusů.

Autor: Lukáš Marek

13.12.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na Dvořákově Praze Jiřího Bělohlávka nahradí Hrůša a Altrichter

Jiří Bělohlávek.

Bělohlávka v ČF zastoupí dirigenti Altrichter, Hrůša a Netopil

Vařit můžete i pod širým nebem

Nemusíte vařit jen v domě. Můžete si pořídit kuchyň, která bude stát pod oblohou, nebo alespoň pod krytým přístřeškem na zahradě. A není to ani tak složité.

Ostatky Horákové jsou 67 let po její popravě stále neznámo kde

Praha - Ani 67 let po justiční vraždě právničky Milady Horákové není zřejmé, jak komunistický režim naložil s jejími ostatky. 

Záchranáři nově sídlí v Radotíně. Na řadě jsou Ruzyně a Strašnice

Praha – Nové prostory v areálu hasičské stanice v Radotíně, kam přestěhovali svou výjezdovou základnu z průmyslového objektu v nedalekých Lahovicích stojícím na území ohroženém povodní, otevřeli v úterý pražští záchranáři.

DOTYK.CZ

Prima vyhodila vedoucího vydání Diváckých zpráv neprávem, rozhodl soud

Obvodní soud pro Prahu 8 rozhodl po třech letech ve sporu mezi televizí Prima a vedoucím vydání jejích Diváckých zpráv Jiřím Fröhlichem. Ten se soudil o neplatnost okamžitého zrušení svého pracovního poměru. Soudkyně obvodního soudu dala Fröhlichovi za pravdu. Rozsudek zatím nenabyl platnost, obě strany se mohou odvolat.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies