Podle studie IPR by se na ní mělo nově objevit příjemné a bezpečné plácky pro posezení v blízkosti tramvajových zastávek, nové přechody pro příjemnější propojení obou stran ulice nebo více než stovka nových stromů.

Rekonstrukce se zaměří primárně na zlepšení veřejných prostranství a lepší dopravní řešení. Budou upraveny chodníky, které se dočkají rozšíření a vydláždění, doplněny nebo vyměněny lavičky, kontejnery a další mobiliář. Zlepší se i podmínky pro umístění restauračních předzahrádek.

Velkou změnou bude podle IPR také zasypání podchodu na Malovance. Ten je sice nejstarší v Praze, ale chodci jej i kvůli nevábnému prostředí téměř nevyužívají. Místo podchodu se v zájmu pěších zúží ulice do jednoho pruhu.

Koncepční studie o rekonstrukci Bělohorské je součástí série podobných projektů, které Institut plánování a rozvoje (IPR) organizuje a které mají za úkol sladit zájmy veřejnosti a různých investorů při úpravách a rekonstrukcích veřejných prostranství.

Přání místních obyvatel

Změny, které studie navrhuje, vychází z přání místních, kteří na více než dva kilometry dlouhé ulici postrádají - například prostory, kde by se mohli setkávat a posedět.

„Navrhujeme nové plácky s lavičkami pro posezení například u zastávky Břevnovský klášter, Drinopol nebo před základní školou Na Marjánce. Chodci se mohou těšit na novou dlažbu z tradičních pražských kostek doplněnou pásem velkoformátových dlaždic nebo na opravu místních schodišť. Právě ty totiž spoluvytvářejí neopakovatelnou atmosféru. Navíc zdvojnásobíme počet stromů z dnešních 100 na 208 kusů," vysvětlil ředitel IPR Petr Hlaváček.

Na Malovance by se měla zúžit vozovka na jeden pruh, což ale podle urbanistů z IPR dopravě vadit nebude. Dvouproudová silnice je totiž pozůstatkem opatření v průběhu stavby tunelového komplexu Blanka, kdy tudy dočasně jezdila všechna auta ze strahovského tunelu.

Čtěte také: Praha si nechá vypracovat studii úprav ulic Veletržní a Dukelských hrdinů