VYBERTE SI REGION

Arriva poprvé vyrazí se svým vlakem z Prahy na Slovensko

Praha - Na trať mezi Prahou a Trenčínem v sobotu 5. března ráno poprvé vyjede expres soukromé společnosti Arriva. Motorová souprava bude na Slovensko jezdit každou sobotu a zpět se vracet vždy následující den. Kromě koncových stanic bude vlak zastavovat například v Uherském Hradišti, Olomouci nebo Pardubicích.

5.3.2016
SDÍLEJ:

Motorový vlak společnosti Arriva. Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Žádný jiný železniční dopravce z Česka přímý spoj mezi Prahou a Trenčínem nenabízí.

„Z Trenčína a regionu středního Pováží do Prahy, Olomouce nebo Pardubic dojíždí pravidelně za studiem nebo prací několik set lidí," zdůvodnil výběr trati ředitel firmy Arriva pro Českou republiku Daniel Adamka.

Souprava s kapacitou 140 míst bude vyjíždět z pražského hlavního nádraží každou sobotu v 8:40, a do cíle má podle jízdního řádu dorazit za zhruba pět hodin. Zpátky do Čech se bude vracet v neděli odpoledne.

Jízdenka za 350 korun

Základní jízdné stanovila Arriva na 350 korun. U konkurenčního dopravce RegioJet stojí cesta z Prahy do Trenčína od 341 korun výše, cestující však musí přestupovat v Žilině. České dráhy ani společnost Leo Express do Trenčína nejezdí.

Společnost Arriva patří do skupiny německého železničního dopravce Deutsche Bahn. V České republice provozuje především linkovou autobusovou dopravu. Od začátku minulého týdne provozuje spěšné vlaky mezi Prahou a středočeským Benešovem.

Čtěte také: Nové spěšné vlaky Arriva vyrazí z Benešova do Prahy na konci února

Autor: ČTK

5.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Česko se stalo montovnou Evropy. Pět dopadů, které to na nás má

Na makroekonomických číslech něco nesedí. Česko vykazuje slušný růst ekonomiky, tažený hlavně průmyslovou výrobou a exportem. Navzdory tomu dál působíme v rámci Evropské unie jako chudí příbuzní s průměrným hrubým příjmem 27 tisíc korun, tedy v přepočtu 1000 eur. Od roku 2008 se nám nedaří dotahovat Německo ani Rakousko. Za slušnými makroekonomickými čísly se totiž skrývá problém na mikroúrovni. Příliš mnoho podniků v Česku plní roli pouhé montovny, zatímco lukrativní výzkum a vývoj i marketing a dodávku zákazníkovi zajišťují zahraniční mateřské koncerny.

Ústav pro jazyk český změní šéfa, Oliva ho asi zcela opustí

Praha - Ústav pro jazyk český (ÚJČ) Akademie věd ČR bude mít od začátku října po mnoha letech nového ředitele. Stane se jím sedmatřicetiletý lingvista Martin Prošek, který doposud v ústavu působil jako vědecký pracovník. Prošek bude příští týden jmenován do funkce na dalších pět let. Do konkurzu se přihlásil jako jediný kandidát. Vystřídá tak známého jazykovědce Karla Olivu, jenž ústav vedl více než 13 let a o funkci se tedy už dále nemohl ucházet. Prošek se s Olivou zatím nedohodl na dalším působení, a tak Oliva, přestože nechce, zřejmě z ústavu odejde.

Lídry politický stran rozdělilo téma zavedení dopravy zdarma

Praha /VIDEO/ - Jako první se v předvolební debatě řešilo téma dopravy. Sedm lídru politických stran odpovídalo na otázku, zda souhlasí se zavedením dopravy zdarma pro mladé lidy a seniory, kteří by takto mohli cestovat po celé České republice. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies