Menšími ze zadávaných zakázek, pro jejichž získání patří ke klíčovým podmínkám prokázání splnění odborné kvalifikace, jsou kurz krizové komunikace pro operátory tísňové linky 155 a proškolení zdravotníků v oblasti péče o pacienty s vícečetnými zraněními – a to včetně poučení o zvládání situací s větším počtem osob v rámci mimořádných událostí.

Cvičení na zvládnutí mimořádné události

Nejnákladnějším počinem chystaného výcviku, kdy očekáváná cena převyšuje milion korun, se mají stát dvě úrovně kurzu Life Support Provider, zaměřeného skutečně na zachování života: na resuscitaci a péči o kriticky nemocné pacienty.

Opět je jedním z cílů úspěšně a rychle zvládat mimořádné události a krizové situace, a to prostřednictvím standardizovaného přístupu k pacientům v tom nejvážnějším stavu.

Prohloubení řidičských dovedností 

Připravuje se také výcvik k prohloubení řidičských dovedností a nejenom poučení, ale rovněž praktický nácvik zvládání krizových situací v silničním provozu – což by měl pomoci zdokonalit další kurz za bezmála milion korun.

Podle zadání zakázky se šoféři sanitek i menších aut vozících k zásahům lékaře v rámci takzvaného rendez-vous systému mají nejen podrobit školení v rámci teoretické výuky, ale také si zafixovat návyky v rámci praktického výcviku na polygonu.

Příprava na defenzivní jízdu 

Chybět nemá ani speciální příprava na jízdu v městském provozu se zapnutým majákem a na takzvanou defenzivní jízdu (což neznamená řídit zbaběle, byť i zde platí pravidlo, že moudřejší ustoupí, ale jezdit s ostražitou předvídavostí, s přehledem o dění v okolí auta i za ním a s vlastní snahou být co nejlépe vidět – případně také slyšet – pro ostatní účastníky silničního provozu).

Čtěte také: Záchranářům vadí tráva na kolejích