VYBERTE SI REGION

Pitva řidiče MHD neprokázala příčinu smrti. Podezřelý muž je na svobodě

Praha /AKTUALIZOVÁNO/- Zatím není jisté, zda měl útokmladíka přímou souvislost s úmrtím. Případ si vyžádá delší vyšetřování, než se původně čekalo.

22.9.2009
SDÍLEJ:

TRAGÉDIE. Ani včasná pomoc lékařů, kteří se snažili čtyřicet minut řidiče zachránit, nepomohla.Foto: DENÍK/Martin Divíšek

Soudní pitva čtyřiapadesátiletého řidiče MHD, kterýv pondělív noci zemřel po potyčce s opilým cestujícím v Libuši, neprokázala příčinu smrti.

Policisté odpoledne devětadvacetiletého muže vyslechli a propustili na svobodu. Vyslýchají také další svědky incidentu. „Incident prošetřujeme jako podezření ze spáchání trestného činu ublížení na zdraví. Dosavadní poznatky zatím neumožňují obvinit konkrétní osobu,“ informovala mluvčí pražské policie Iva Knolová.

Potyčka mezi řidičem a opilým mužem, který minulou noc strávil na záchytce, začala kvůli zapálené cigaretě. Řidič chtěl neukázněného cestujícího vystrčit ze dveří.

Náhle se starší z mužů zhroutil k zemi a ani po čtyřicetiminutové usilovné práci záchranářů se ho nepodařilo přivést zpět k životu. Podle Jiřiny Ernestové z pražskézáchranky mu selhal krevní oběh.

Řidiče MHD chrání před útokem jen nouzové tlačítko

Dopravní podnik hlavního města Prahy zareagoval na pondělní tragickou událost. Jeho zaměstnanci jsou prý chráněni uzavřenou kabinou a tak zvaným nouzovým tlačítkem.

„Navíc jsou instruováni, aby se do žádných konfliktních situací nezapojovali a vždy vyčkali na příjezd policie či strážníků,“ uvedl generální ředitel DP Martin Dvořák.

Stoupá počet napadení

Jisté je, že nervozita mezi zaměstnanci narůstá. Stejně jako se každoročně zvyšuje i počet jejich napadení. Podle mnohých oslovených řidičů jsou bezpečnostní opatření nedostačující.

Na nouzové tlačítko, tedy prostředek, kterým se otevře přímý komunikační kanál mezi nimi a dispečinkem, se nespoléhají. „Stiskem tohoto tlačítka se aktivuje alarm. Ten dispečery upozorňuje na stav nouze u konkrétního spoje. Dochází k okamžitému přednostnímu spojení dispečinku s řidičem. Pokud z jakýchkoliv důvodů nemůže navázat dispečink komunikaci s řidičem, nebo pokud řidič požádá o pomoc, okamžitě jsou informovány složky policie,“ ujistil dále ředitel Dvořák.

„Zpráva o úmrtí našeho kolegy, který prokázal svou osobní odvahu, když po cestujícím vyžadoval dodržování přepravních podmínek, nás všechny velmi zasáhla,“ uvedl generální řediteldopravního podnikuMartin Dvořák. „Chci jménem svým i za celou společnost vyjádřit upřímnou soustrast rodině i blízkým zesnulého kolegy,“ dodal.

Mluvčí dopravního podniku Ondřej Pečený v rozhovoru pro Deník řekl:

Dopravní podnik je otřesen, chce vědět, co přesně se stalo

Tragická událost, kdy v pondělí v noci zemřel po incidentu s jedním z cestujících řidič autobusu, otřásla celým pražským dopravním podnikem (DP). Jeho zástupci hned druhý den navštívili rodinu zemřelého a podle tiskového mluvčího DP Ondřeje Pečeného chystají další kroky ke zjištění všech podrobností o osudné události.

Kontaktoval už dopravní podnik pozůstalé osobně, a jakým způsobem rodině zemřelého pomůže?

Hned druhý den dopoledne po tragické události vyrazili zástupci z řad vedení dopravního podniku navštívit rodinu a vyjádřit jí upřímnou soustrast. Další kroky a pomoc rodině budou samozřejmě následovat, zůstaneme v kontaktu.

Jakým způsobem se DP postaví k samotné události?

Je to velká tragédie, která zasáhla celý dopravní podnik. My určitě podnikneme vše pro to, abychom se dozvěděli, co přesně se v osudný okamžik stalo. O dalších detailech tragické události budeme dále informovat.

Jsou podobné případy výjimečné, nebo se řidiči ve vozech městské hromadné dopravy stávají oběťmi napadení častěji?

Přesně to říct nelze. My evidujeme pouze případy, které řidiči nahlásí. Jedná se zhruba o dvacet událostí ročně, kdy jsou naši zaměstnanci napadeni a poté jsou v pracovní neschopnosti

LUKÁŠ MAREK

Autor: Jakub Krupka

22.9.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Peníze. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Praha 7 musela vrátit sedm milionů z dotace na tepelná čerpadla

Automatické sněžné řetězy jsou český vynález

Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Poslední fáze oprav Klementina začne až příští rok

Národní knihovna letos neomezí svůj provoz v Klementinu, jak avizovala před rokem. Nezahájí původně plánovanou třetí etapu revitalizace barokního areálu, jež by měla stát téměř miliardu korun. Na tuto část oprav, při níž se bude mimo jiné rekonstruovat hala služeb, teprve bude vypsána veřejná zakázka. Revitalizace Klementina trvá už téměř deset let a má stát skoro dvě miliardy korun

Historikové bojují za Transgas, žádají ministra o pomoc

Historikové umění z vysokých škol protestují proti kroku ministerstva kultury, které odmítlo prohlásit budovy bývalého Transgasu v Praze za kulturní památku.

Poznejte místa posledního odpočinku obětí nacismu a komunistického režimu

Praha /INFOGRAFIKA/ - Pražský deník vám přináší vycházky Prahy Neznámé. Vydáme se po méně známých, ale zato neméně zajímavých zákoutích metropole. Protentokrát se vydáme do děsuplných míst Kobyliské střelnice a Ďáblického hřbitova.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies